Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Jag fann kopplingen till Tungstedts kverulantklubb i domstolshandlingar. Om den lilla saken uppdagats även på andra sätt vet jag inte.
Vad jag fortsatt undrar över apropå överklaganden är den påstådda elräkningen i Vattenöverdomstolen. Och vad en elräkning skulle haft där att göra från första början.
Det kanske finns en koppling mellan SEs överklagade elräkning och Eive Tungstedt också.
Eive Tungstedt hade under 80-talets början gett ut böcker om hur man 'bråkar med Moder Svea' under pseudonymen
Erasmus Montanus:
https://www.flashback.se/magazine/51/recensioner-over-250-styckenBOKEN OM STRULMAN
(Erasmus Montanus)(220sid)(180x110)(Latina Förlaget)[1]
Under pseudonymerna Erasmus Montanus och 420202-9734 gav denne författare under 80-talets början ut en mängd trevliga böcker som t.ex. "Flykten från kontrollsamhället" och "Handbok för Snyltare". De senaste åren har böckerna blivit snällare, och Erasmus allt lagligare. Innehållet tenderar ofta att enbart vara upprepningar från tidigare böcker. Boken om Strulman handlar bl.a. om hur man ordnar gratis parkering (livet ut), skaffar skattefria inkomster och bråkar med moder svea i allmänhet. Tyvärr gav inte boken ett enda tips som jag inte redan visste, och innehållet känns i många fall fruktansvärt inaktuellt. J.A.
Latina Förlaget, Box 2070, 122 02 Enskede.
En av sätten att 'bråka med Moder Svea' kan ha varit att överklaga triviala struntärenden om elräkningar ända upp i högsta vattendomstolen.
SE kan ha läst
Boken om Strulman och följt råden i boken, lättledd som han var enligt TPs research. "Gratis parkering livet ut" kändes lockande för SE som ibland glömde att betala
före sig i P-garage.
När SE i Strulmans anda, överklagandet elräkningen kan Eive Tungstedt blivit SEs mentor.
Att Eive Tungstedt var dömd för att skaffa sprängämnen åt en terroristorganisation och suttit i fängelse imponerade säkert på SE som lätt imponerades av andra enligt TPs research.
Att SE om han kände Eive Tungstedt umgicks i kriminella kretsar passar bra in på GMP.
Edit: Det bör således beaktas att SEs 'karriär som kverulant' inte inleddes med en P-bot utan med en Elräkning långt tidigare.