2024-06-20, 09:02
Medlem
LemPicas avatar
Mordet på Magnus Natschki var vidrigt.
Lyssnade på podd om det och trots att jag lyssnar mycket på mordpoddar kunde jag inte lyssna på dom värsta delarna när mordet beskrivs.
Sedan fattar jag inte heller hur hans roomie kunde dömas.
Han blev ju tvingad?
Hade han vägrat hade troligtvis även han blivit mördad.

Lotta Rudholm är också ett fall som är otroligt obehagligt.
Hon var så söndermisshandlad att hon inte hade något ansikte kvar.
Fy fan alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Nkhs
Mordet på Magnus Natschki och styckmordet på Christian Larssoni Bollnäs
Citera
2024-06-20, 09:11
Medlem
HemligaBrevs avatar
Kim Wall-fallet måste ju placeras på topp 5. Hade det varit en film hade man tänkt att fy fan vad överdrivet, vem har skrivit det här usla manuset egentligen... Som verklig händelse är det fruktansvärt att tänka på: vara inlåst i en u-båt med en galen sadistisk sexualmördare.

Arboga-kvinnan Johanna Möller är den FUP som jag tyckt varit mest häpnadsväckande. Just när man trodde att man sett och hört det mesta så överträffade verkligheten dikten gång på gång på gång.
Senast redigerad av HemligaBrev 2024-06-20 kl. 09:23.
Citera
2024-06-20, 09:12
Medlem
tretiotreslaks avatar
Nu skedde det 1988, alltså 2 år innan din "dead-line". Men ett mord som alltid förbryllat är mordet på Catrine da Costa. Så mycket med det fallet som lockar ens intresse.
Citera
2024-06-20, 09:12
Medlem
Flus avatar
(FB) Sturebymordet: Mordet på Therese Johansson Rojo (2009-06-07) tycker jag är senaste årens mest spektakulära.
Citera
2024-06-20, 09:15
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
(FB) Sturebymordet: Mordet på Therese Johansson Rojo (2009-06-07) tycker jag är senaste årens mest spektakulära.

Ja, det var vidrigt.
Citera
2024-06-20, 09:20
Medlem
Lagopussys avatar
Bobbi
Citera
2024-06-20, 09:44
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det var ju ett mord där någon tysk (?) kvinna som var kär (hade förhållande med kanske) en man. Hon försökte slå ihjäl mannens barn och fruga med en hammare eller liknande. Om jag minns rätt så lyckades hon slå ihjäl barnen men mamman överlevde och den tyska kvinnan sitter väl i fängelse fortfarande antar jag.

Det kändes lite speciellt och det var många som följde detta minns jag. Kommer inte ihåg riktigt när det skedde.

Ett annat var ju den där sjuka fan Juha Valjakkala som hade ihjäl en familj. Mamma, pappa och en son. Har för mig att det finns en son som överlevde detta? Nu var det visserligen strax innan 1990 som TS satte som gräns. Men det kan nog vara det sjukaste mord med störst intresse för jakten på mördarna vi haft i Sverige.

Mamman klarade sig, vill jag minnas; men ändå en mycket tragisk händelse, såklart.

Mordet finns även som film, regisserad av Jan Troell. Il Capitano (1991). Tror den finns på SVT Play.
Citera
2024-06-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Den kusken som blev lämnat av sin fru för yngre kille.
Han laddade sin hagelbössa och sköt deras gemensamma barn i sängen när de sov, sen streamade live på fb från jacuzzi och sköt sig själv.

Iskallt och man har barn i samma ålder och att jag separerat med min fru, gör att det mordet etsade fast i min hjärna.

Vad hette han?

Den här historien har jag missat helt…
Citera
2024-06-20, 10:22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag måste ändå säga att morden i mantorp i juni 2017 var det mest absurda. En person sätter sig i en bil, kör planlöst ut i Sverige, svänger av på en liten väg, ringer på hemma hos ett par gamlingar på landet och skär halsen av dem. Sedan åker mördaren och tar ut pengar på deras kort, käkar på Texas Longhorn och åker hem. Det saknas helt motiv, utöver att mördaren kände för att mörda den dagen.
Citera
2024-06-20, 10:27
Medlem
LemPicas avatar
Är det det mordet där GM silvertejpade huvudena på offren så att dom kvävdes?
Minns att det skett vid något mord och det var fruktansvärt att läsa detaljerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag måste ändå säga att morden i mantorp i juni 2017 var det mest absurda. En person sätter sig i en bil, kör planlöst ut i Sverige, svänger av på en liten väg, ringer på hemma hos ett par gamlingar på landet och skär halsen av dem. Sedan åker mördaren och tar ut pengar på deras kort, käkar på Texas Longhorn och åker hem. Det saknas helt motiv, utöver att mördaren kände för att mörda den dagen.
Citera
2024-06-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Den kusken som blev lämnat av sin fru för yngre kille.
Han laddade sin hagelbössa och sköt deras gemensamma barn i sängen när de sov, sen streamade live på fb från jacuzzi och sköt sig själv.

Iskallt och man har barn i samma ålder och att jag separerat med min fru, gör att det mordet etsade fast i min hjärna.
Den där kommer jag fan ihåg, den var ju rent ut sagt vidrig. Någon som har FB-tråd till det fallet?
Citera
2024-06-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain
Den där kommer jag fan ihåg, den var ju rent ut sagt vidrig. Någon som har FB-tråd till det fallet?
(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23
Hittade på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in