2024-06-19, 18:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Låter som ogrundade åsikter. Ser inte varför något du skriver skulle stämma mer på Bajen än något annat lag som sysslar med talangutveckling.

Bajen är bra för svensk fotboll tills du lägger fram bättre (eller några öht) argument för motsatsen.
Ser du nu varför jag inte orkar svara dig?
Citera
2024-06-19, 18:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ser du nu varför jag inte orkar svara dig?
Du kommer med befängda påståenden och när man konstaterar att du saknar resonemanget bakom dem så blir du kränkt och det blir personliga påhopp.

Inget du har sagt om Bajens arbete med talanger och breddlag har fått mig att tvivla det minsta på att Bajen är lite av en förebild hur klubbar skall jobba med ungdomar. Detta baserat på det faktiska utfallet Bajen haft sedan Leo Bengtsson, som var först ut efter att Bajen börjat prioritera ungdomsfotbollen.

Kommer du inte med något nytt så tror jag vi är klara.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-06-19 kl. 18:47.
Citera
2024-06-19, 19:39
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Känner inte riktigt igen det där. Känns som något kukräven skrev. Hans fantasier får väl stort genomslag jämfört med hur de flesta i Djurgårdsleden tycker och tänker. Tror dom flesta pålästa var medvetna om hans status och att han kommer hem som föredetting. Sen de mindre pålästa tänkte kanske mer på honom som landslagsspelare som skulle prestera.

Sen har han väl inte direkt varit skadad. Utan andra går helt enkelt före honom som bättre just nu. Både i system men också fysiskt och kvalitet.

Tack. Flashbacks intelligensreserv som orubbligt förutspådde att han skulle vara skadad hela säsongen anser sig nu haft rätt när han har 0 % skadefrånvaro de 12 första matcherna…

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Haha, vilka i helvete är FC Progrès Niederkorn?

Haha! Tillräckligt stora för att få BK Häcken att i princip plagiera deras klubbmärke iaf
Dessa tar vi med skador, bakfylla och underskattning allt i ett.
Citera
2024-06-19, 19:41
Medlem
Londons avatar
Citat:
"Like trying to explain Norway to a dog.."

Nåväl, jag orkar inte med ditt trams. Någon annan får ta över.

Underbart citat

Inser tack vare dig och Google att jag har en serie som jag absolut måste se. Tack!

https://www.facebook.com/appletv/videos/slow-horses-apple-tv/517167230024877/
Citera
2024-06-19, 21:20
Medlem
Citat:
"Like trying to explain Norway to a dog.."

Nåväl, jag orkar inte med ditt trams. Någon annan får ta över.

Tror vi är inne på dag 5 i diskussionen om Bajens talangutveckling 👏

Endast Bajen fans som verkar imponerade hittills så låt dom stackarna få lite glädje.
Citera
2024-06-20, 05:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Underbart citat

Inser tack vare dig och Google att jag har en serie som jag absolut måste se. Tack!

https://www.facebook.com/appletv/videos/slow-horses-apple-tv/517167230024877/
Slow Horses är en av dom bättre serierna på senare år, och Gary Oldman är ett geni som vanligt
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tror vi är inne på dag 5 i diskussionen om Bajens talangutveckling 👏

Endast Bajen fans som verkar imponerade hittills så låt dom stackarna få lite glädje.
Quill ligger ju som vanligt på en helt egen nivå. Bajen har tagit BPs modell med att suga upp allt och alla (4,000 spelare säger liksom allt..) och pumpat den full med ren testosterone. Den som har intresse och tid får gärna sammanställa en lista över alla spelare man värvat in till sina u-lag denna säsongen. Personligen orkar jag inte gräva mer än att jag vet att dom ryckte in 2 u-landslagsmän från diffen, och en från ÖSK till sitt U17 lag, och att dom sög upp Granath från oss till HTFF. Det är knappast en liten transfer balance om man säger så. Den som tror detta är bra för svensk fotboll är en idiot.

En klubb, ett lag. no más.
Senast redigerad av Teu 2024-06-20 kl. 05:42.
Citera
2024-06-20, 08:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Får erkänna att jag har otroligt dålig koll på Luxemburgsk fotboll men om Klaksvik spelar som mot oss och Ferencvaros har jag svårt att tro att Differdange kan rå på dom?

Det är faktiskt så att det inte ens var slumpavancemang Klaksvik stod för. Dom var det bättre laget både mot oss och Ferencvaros.

Vi får se om det var ett tillfälligt flow eller att de blivit bra på riktigt. Vet bara att i kvalspelet går det inte att underskatta någon och alla lag säljer sig dyrt. Tror på två jämna matcher.
Citera
2024-06-20, 08:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Quill ligger ju som vanligt på en helt egen nivå. Bajen har tagit BPs modell med att suga upp allt och alla (4,000 spelare säger liksom allt..) och pumpat den full med ren testosterone.
Vad finns det för info i detta påstående annat än att Bajen har stor breddverksamhet?
Är det fel att ha över 30 lag för 5-6 åringar?

Citat:
Den som har intresse och tid får gärna sammanställa en lista över alla spelare man värvat in till sina u-lag denna säsongen.
Jämför gärna med Aiks dito. Glöm då inte bort att räkna med Victor Andersson, Saletros, Milosevic, Linnér, Abraham, Bahui, Kusi-Asare, Erik Ring och allt vad dom heter.

"jag orkade inte göra en lista"...

Vore kul att se en sammanställning med MFF då jag hört att dom tar spelare från hela skåne till sina P15, P17 och P19 lag.
Obs, har ingen större åsikt om det är en felaktig strategi på något sätt, utan den diskussionen får tas med Teu som verkar göra det till ett problem.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-06-20 kl. 09:00.
Citera
2024-06-20, 09:08
Medlem
eternussermos avatar
Teus teorem

Bajen = Problem
Citera
2024-06-20, 09:23
Medlem
bananjuices avatar
Jag är myspys velourpappa som tycker att glina ska spela utan att räkna mål och sådär precis som Teu, men som jag förstått det är det åt det hållet som akademiverksamheten rör sig?

Jag har absolut ingen insyn i det egentligen men har fått intrycket att forskningen visar att det inte är till gagn för varken ungdomarna eller lagen och fotbollen i stort att man hårdgallrar i tidiga tonåren.

Oavsett tror jag att en bra akademiverksamhet är av absolut yttersta vikt för att få Svensk fotboll bättre och där ser jag gärna att Bajen går i bräschen oavsett ideologiska spörsmål.
Citera
2024-06-20, 10:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jag är myspys velourpappa som tycker att glina ska spela utan att räkna mål och sådär precis som Teu, men som jag förstått det är det åt det hållet som akademiverksamheten rör sig?

Kan bara tala för Bajen och där kör de 3 yngsta årkullarna "Bajenligan" mot andra Bajenlag. Man har ingen tabell eller räknar mål.
Sedan tror jag det är 3-4 år till där man möter andra klubbar men fortfarande inte räknar mål, innan det blir sanktan och seriespel.

Liknande för akademilaget, men vad dom 10 spelarna gör representerar egentligen inte övriga +4000 i breddlaget. När dom kommer upp i 10 års åldern så är det mycket spel i cuper utomlands och även om det officiellt kanske inte räknas mål/resultat så...ja du fattar.
Citera
2024-06-20, 10:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är det fel att ha över 30 lag för 5-6 åringar?
Ja det är det. Ni suger upp allt som kan stå på två ben sen gallrar ni successivt, och detta är djupt problematiskt när man gör det i en sån utsträckning som ni gör det. Ni gallrade för fan sexåringar vid nått tillfälle. Det är en enorm skillnad mellan en klubb som försöker bygga det bästa laget med dom spelarna dom har, och en klubb som försöker bygga det bästa laget med dom lagen dom har. Ja, modellen är ekonomiskt sund för Hammarby IF, men det är även tveklöst den modell som får så många spelare som möjligt att sluta spela fotboll i en ålder där ingen kan säga huruvida någon kommer bli en framtida elitspelare eller inte.

Vidare ska det påpekas att vi, som alla andra klubbar, begår misstag löpande. Den stora skillnaden är att ni har dubbelt så många spelare i er organisation än vad vi och dif har tillsammans, vilket inte är något annat än dunderbefängt.

Men vet du vad, vi kan ju skita i allt vad moral och etik heter så kan vi alla sitta där med 5000 fotbollslag som vi betalar Joseph Kony att fylla upp med lovande talanger, och när vi ändå håller på kan vi lika gärna kopiera City Group/Red Bull och skaffa några hundra farmarlag, idka sports washing till lite diktaturer und so weiter. Blir säkert skitbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in