Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
OK. Jag tänkte att folk förstod att jag inte förespråkar att junisar ska spela sina matcher på arenor bygga för 50/30k utan att jag behövde understryka det. Det där handlade om vilken nivå vi accepterar för seniorfotbollen.
Med Bajen/BP modellen menar jag när man dammsuger hela länet på spelare till sina 500 breddlag, utvecklingslag, och farmarlag som man sparkar runt kidsen mellan.
Ja, allt som Bajen gör bra tycker ju du är dåligt för du är Aik:are och vill inte erkänna något annat.
Tittar vi på fakta istället för subjektiva åsikter så tycker jag det verkar som att Aik är dom som gör jobbet dåligt. Sladdar i tabellen men en trupp vars få talanger är hänvisade till bänk och läktare. Era ungdomslag imponerar inte heller.
Det känns som ni hade en gyllende årgång för några år sedan snarare än att ni jobbar rätt, iom att ni inte kunnat följa upp det och nu ser det värre ut än någonsin. Det sistnämnda är baserat på observation.
Ni kan liksom Dif fortsätta leta talanger i BP, men det kommer vara en kostsammare väg.