2024-06-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Sitter Amin häktad i väntan på att hovrätten tar sig an fallet, eller sitter han i finkan (typ Kumla)?

Han sitter häktad någonstans, exakt var är väl inget som framkommit.

Vad jag vet så har kvinnofängelset Hinseberg häktesplatser.

Kanske finns även på Kumlafängelset?
Citera
2024-06-20, 07:48
Medlem
Jag lyssnar just nu på hela rättegången och hade velat se bilder från sagas lägenhet men hittar inga bilder alls i fupen från hennes lägenhet? Sagas mamma verkar inte helt normal heller efter att ha hört henne under rättegången. Svagbegåvad med problematik? Ärrad av tidigare missbruk? Något är det med henne som inte är 100, omogen och konstig.
Citera
2024-06-20, 08:32
Medlem
Som sagt lyssnar jag på rättegången och har skummat fup. Stämmer det att det ej i fup finns förhör med misstänks mor och far? Att de inte vittnat förstår jag men de måste väl förhörts både bakåt och framåt gällande sin son. Någon som i så fall har sidonummer till förhöret i fup?
Citera
2024-06-20, 09:15
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonodling
Jag lyssnar just nu på hela rättegången och hade velat se bilder från sagas lägenhet men hittar inga bilder alls i fupen från hennes lägenhet?
Det finns gott om foton från Sagas hus och lägenhet i aktbilaga 147, sidan 5 och framåt.

Citat:
Som sagt lyssnar jag på rättegången och har skummat fup. Stämmer det att det ej i fup finns förhör med misstänks mor och far? Att de inte vittnat förstår jag men de måste väl förhörts både bakåt och framåt gällande sin son. Någon som i så fall har sidonummer till förhöret i fup?

Aktbilaga 145, första två förhören.
Mamma Ist*r (*a) och pappa Abd*r*sek (*i)
Därefter förhör med lillebror.
Citera
2024-06-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det finns gott om foton från Sagas hus och lägenhet i aktbilaga 147, sidan 5 och framåt.

Aktbilaga 145, första två förhören.
Mamma Ist*r (*a) och pappa Abd*r*sek (*i)
Därefter förhör med lillebror.
Tack snälla! Perfekt att se bilderna nu medan jag lyssnar på förhören.
Citera
2024-06-20, 09:21
Medlem
Jag får bara upp en försättsbilaga på dessa två aktnr så det är därför jag inte hittat dessa.
Citera
2024-06-20, 09:34
Medlem
Orkar någon förklara för en novis hur jag öppnar länkarna till de protokollbilagor som är länkade
Citera
2024-06-20, 10:45
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Jag lyssnar just nu på hela rättegången och hade velat se bilder från sagas lägenhet men hittar inga bilder alls i fupen från hennes lägenhet? Sagas mamma verkar inte helt normal heller efter att ha hört henne under rättegången. Svagbegåvad med problematik? Ärrad av tidigare missbruk? Något är det med henne som inte är 100, omogen och konstig.

Jag har inte lyssnat på henne men kanske på grund av sorgen och traumat av att ha hittat Sagas kropp. Hon tar nog mediciner mot bl a depression och ångest. En av biverkningarna kan vara nedsatt kognitiv förmåga.
Citera
2024-06-20, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Usch ja. Helt förfärligt.
Det finns även ett avsnitt av P3 Krim där de intervjuar mamman.

Han kommer bli kn ullad kumla
Ingen gillar mördare barn o tjej
Citera
2024-06-20, 12:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Orkar någon förklara för en novis hur jag öppnar länkarna till de protokollbilagor som är länkade

Du bör spara ner filerna till din egen enhet och öppna dem lokalt. Leta efter en download-knapp.
Citera
2024-06-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Jag har inte lyssnat på henne men kanske på grund av sorgen och traumat av att ha hittat Sagas kropp. Hon tar nog mediciner mot bl a depression och ångest. En av biverkningarna kan vara nedsatt kognitiv förmåga.

Säkert är det så, något stör mig ändå i hur varmt och glatt hon pratar om pojkvännen.
Citera
2024-06-20, 14:07
Medlem
landbandys avatar
Att gömma gängmedlemmars pengar eller saker är inte direkt okej hos sin höggravida flickvän ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in