2024-06-19, 21:49
Medlem
Sen kan man ju alltid fråga sig varför den påstått överlägsna ryska ammunitionsindustrin inte räcker till och varför ryssland behöver importera undermåliga artillerigranater i miljontals från Nordkorea?

Kanske är rykten om den effektiva ryska krigindustrin något av en överdrift?

Nån som hört något imponerande om deras wunderwaffe S-500 förresten? akademikerfyllot kanske kan berätta mer?
Citera
2024-06-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Jag ”gillade” Trump när han gjorde Dagens Nyheter och övrig PK-etablissemang helt galna. Men nu vet jag att Trump bara är farlig. Han är ingen ”skön” uppstickare.

Jag har varit naiv.

Vad Trump tycker om Zelensky just nu är nog bara en nyck.

Trump har rätt bra inrikespolitik. Men hans utrikespolitik är livsfarlig.
Jag hoppas militären har koll på honom om han blir omvald så han inte drar in stödet till Ukraina. Det skulle få oanade konsekvenser för USA och hela västvärlden.
EU skulle nog kunna hålla Ukraina vid liv och ovanför ytan men det skulle bli svårare.
Citera
2024-06-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Trump har rätt bra inrikespolitik. Men hans utrikespolitik är livsfarlig.
Jag hoppas militären har koll på honom om han blir omvald så han inte drar in stödet till Ukraina. Det skulle få oanade konsekvenser för USA och hela västvärlden.
EU skulle nog kunna hålla Ukraina vid liv och ovanför ytan men det skulle bli svårare.
”Trump har rätt bra inrikespolitik” kan vi nog stoppa i soptunnan. Trump är livsfarlig. Det finns inget urskuldande den mannen står för.
Citera
2024-06-19, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
80% av den ryska armén är nu i Ukraina eller likviderad. Endast 20% kvar vid finska gränsen. Bara att gå in och marschera till Moskva.
https://svenska.yle.fi/a/7-10059235

Din profilbild är målet och kartan kan inte bli finare.

Det är en sorglig historia det här med nordkoreas "pakt" med ryssen, det kan inte komma någonting gott ur det.
Citera
2024-06-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nån som hört något imponerande om deras wunderwaffe S-500 förresten? akademikerfyllot kanske kan berätta mer?

Ryktet går att den har "förstärkt nos"
Citera
2024-06-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Bilderna från pruttens besök i NK är faktiskt makalöst cringe.

Att öppet kapitulera tillbaka till 2013 års gränsdragning måste för fan vara mindre förödmjukande för Botox-tsaren än detta alternativ. Herregud. Far åt helvete va illa

Såg du videon Nordkorea släppte där de bossar runt den ryska delegationen? Tänk att vara Lavrov och ha gått från att vara aktad diplomat, till någon som tvingas böja sig för alla möjliga skräpländer. Från bastkjolar i Afrika till tjock-Kim i Nordkorea. Som ett mikrokosmos av rysslands fullständiga ras i prestige på den internationella arenan.
Citera
2024-06-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Ryktet går att den har "förstärkt nos"
kan inte nån av trådens ryzztroll förklara hur fantastisk nya "alliansen" med galningen kim är? o hur bra o demokratiskt Nordkorea är i alla fall i jämförelse med Ukraina usa o europa! jag ser fram emot en utförlig utläöggning om det fantastiska i samarbetet med det underbara nordkorea! tror dock putler är lite avundsjuk på Kim!
typ 99,87% mot putlers 88%,,,,så kom igen o tala om hur bra detta är, antar det hela är ett steg i Putler multipolär världsordning? själv tyckte det hela såg jävligt sorgligt ut,,,smällfeta stora kim,,o brevid Putler som börja gråna o bli krökt,,likt hans förebild H.H på slutet av 1945,,,,,
Citera
2024-06-19, 22:24
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Din profilbild är målet och kartan kan inte bli finare.

Det är en sorglig historia det här med nordkoreas "pakt" med ryssen, det kan inte komma någonting gott ur det.

Som finne är jag inte av samma åsikt som Reijos avatar-bild. Är mer av hur det ser ut i denna video efter 2:39 (https://www.youtube.com/watch?v=peOvZGshnn8).

Sitter fortfarande och garvar hur larven lavrov med bihang blev utslängda från konferensrummet för att den mordkoreanska protokollet kräver att fat-boy kim rultar in i rummet först.
Citat:
Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov, som reste till Nordkorea med Putin, och ett antal andra ryska ministrar tvingades lämna mötesrummet på order av en nordkoreansk tjänsteman. Enligt The Moscow Times var anledningen till att de kastades ut ur rummet att ministrar hade kommit in i rummet före Nordkoreas ledare Kim Jong-un.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010512791.html
Citera
2024-06-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Rysk kanonmat anländer till fronten. De gömmer sig under sina fordon och kryper omkring i gräset som larver medan de blir sönderplockade av drönare, en efter en.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1dje1mo/new_russian_tactics_arrive_in_turtle_tank_with_2/

Man undrar vad deras taktik går ut på? Finns det alls någon taktik?
Ja, den ryska taktiken är samma som vanligt, bara mata på med massvis av folk för att trötta ut fienden. Mer sofistikerat än så är det inte.
Citera
2024-06-19, 22:44
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ja, det triangeldramat är kanske möjligt. Men…
NK är också sanktionerat.
Jag tror att världen tittar mera noga, om ex Kina skulle sälja/sända vapen till NK.
Då kommer sanktionerna mot Kina per automatik.

Jag tror inte riktigt på denna variant.

Well, pimpin aint easy

https://ibb.co/C6k95V6
Citera
2024-06-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
kan inte nån av trådens ryzztroll förklara hur fantastisk nya "alliansen" med galningen kim är? o hur bra o demokratiskt Nordkorea är i alla fall i jämförelse med Ukraina usa o europa! jag ser fram emot en utförlig utläöggning om det fantastiska i samarbetet med det underbara nordkorea! tror dock putler är lite avundsjuk på Kim!
typ 99,87% mot putlers 88%,,,,så kom igen o tala om hur bra detta är, antar det hela är ett steg i Putler multipolär världsordning? själv tyckte det hela såg jävligt sorgligt ut,,,smällfeta stora kim,,o brevid Putler som börja gråna o bli krökt,,likt hans förebild H.H på slutet av 1945,,,,,
Jag väntar också på någon förklaring. Korruption och påstående om ukrainsk statskupp där Zeleskyj inte är den lagliga presidenten tas ju som argument för att invadera Ukraina. Hur mycket skulle man då inte invadera NK?
Citera
2024-06-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Bilderna från pruttens besök i NK är faktiskt makalöst cringe.

Att öppet kapitulera tillbaka till 2013 års gränsdragning måste för fan vara mindre förödmjukande för Botox-tsaren än detta alternativ. Herregud. Far åt helvete va illa
Den delen visas nog inte på Rysk TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in