2024-06-19, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
vi får nog fråga Börje och fyllot och deras kompisar varför kyrkan måste förstöras.
Det är just såna jag vill ska svara. Det finns flera exempel på sådana i den här tråden.

Inte på grund av dessa har någon slags vettig analys att komma med eller har någon form av insikt men på underhållningvärdet av deras svammel och alkoholdementa fylleyrande.

Jag är kanske icke PK då det är rena lyteskomiken att läsa deras inlägg.
Citera
2024-06-19, 19:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Många här som klagar men det är aldrig någon som skriver detta: nu får fan våra politiker skicka mycket mer militärt stöd till Ukraina!
Jag tycker att folk borde fokusera på det mer. Mer militärt stöd är det enda som funkar.

Hur går det för Ryssland norr om Kharkiv? Jag väntar fortfarande på en rapport.
Citera
2024-06-19, 19:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
80% av den ryska armén är nu i Ukraina eller likviderad. Endast 20% kvar vid finska gränsen. Bara att gå in och marschera till Moskva.
https://svenska.yle.fi/a/7-10059235
Citera
2024-06-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Relevant fråga. Vad gör Putin i Nordkorea?

Inspiration.
Nordkorea 2.0
Citera
2024-06-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Inspiration.
Nordkorea 2.0
Jag hänger inte med. Kan du utveckla lite?

Skicka PM till mig om det funkar bättre.
Citera
2024-06-19, 19:22
Medlem
❗They report more than 30 very powerful EXPLOSIONS in #Belgorod just now

För ungefär en timme sedan

https://x.com/azovsouth/status/1803465025178288154?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Citera
2024-06-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men jag tänkte vända på steken och fråga dig:

- Hur länge tror du att Putin och den ryska staten trodde att kriget skulle ta?
- Tror du att de räknade med att kriget skulle ta flera år?
- Tror du att de ryska motgångarna t.ex hösten 2022 (då Ukraina hade stora framgångar och återtog mark) ingick i de ryska planerna?
Självklart går allt enligt plan, oraklet tillika bajsväskägare v.puttin hade planerat allt in i minsta detalj.

- Nato såg så trista ut att de behövde en vitamininjektion och att få grannländer att ansluta sig till Nato är givetvis bara en bonus.
- Det billigaste sättet att minska antalet hushåll med utedass är att låta dem dö i skyttegravarna.
- svartahavsflottan kostade allt för mycket i underhåll, lättare att låta den bli sänkt
Citera
2024-06-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ska vi få se Nord-Koreaner i Ukraina snart, med tanke på samarbetet?
När larvröv var där förra året så påstod rysstrollen att en halv miljon mordkoreaner var på väg till fronten, men traskar väl fortfarande genom Sibirien kan man tänka sig.
Citera
2024-06-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Götapetter!

Inget av rysstrollen är här.

Har de bara tappat ståndet eller sitter de i möte om nästa strategi?

Märkbart att rysstrollen sonika ligger lågt.
Att barnamördare v.puttin skulle till mordkorea och kräla för den store ledaren var ju känt (så kreml måste ha haft det förberett). Är det något som hänt idag som vi andra inte insett/ fått reda på, som är så pass stort att dementierna just nu filas på. Har puttler fått smaka bly?
Citera
2024-06-19, 20:24
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Asyl, he he

Nja. Nu ska putte till Vietnam. Undra om det har nåt att göra med hur kinesen beter sig kring sydkinesiska sjön med att störa och trakassera bl.a Filippinerna och... Vietnam. Jag vet... OffT.

Så låt oss gå tillbaka till OnT.
Hur var det nu att Nato har ingen chans mot ryssen?
Citat:
Militäralliansen Nato har publicerat färska siffror om medlemsländernas försvarsutgifter. Uppgifterna har samlats in från ländernas försvarsministerier och baserar sig på en uppskattning för innevarande år. Sammantaget satsar Nato betydligt mer pengar på försvaret än under de senaste åren. Försvarsutgifterna i alliansens europeiska medlemsländer och Kanada minskade mellan 2012 och 2014, men har ökat med 17,9 procent i år jämfört med förra året.
I fjol var ökningen redan 9,3 procent. År 2024 kommer Natoländerna att spendera sammanlagt cirka 1 185 miljarder dollar, dvs. över 1 100 miljarder euro, på försvaret. Ansvaret är nu också jämnare fördelat inom alliansen. Så många som 23 av Natos 31 medlemsländer lägger nu minst 2 procent av sin BNP på försvaret, vilket militäralliansen har satt som mål. Förra året fanns det bara 10 sådana länder och för tio år sedan bara tre.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a1b5357b-dd52-413b-8bc1-72e2044f15e5

Detta med anledning om hur ryssen och kremls papegojor snattrar om att Nato är involverad i Ukraina. Hade Nato varit direkt involverad i striderna, så hade ryssen varit rykande kolhögar i Ukraina.

Senaste nytt från storråttans besök i Vietnam:
Citat:
I en artikel publicerad i Vietnams styrande kommunistpartis tidning Nhan Dan beskriver Putin Vietnams inställning till kriget som "balanserad". Putin väntas besöka Vietnam natten mellan onsdag och torsdag.
I sin text säger Putin att han också uppskattar Vietnams stöd för ett "pragmatiskt sätt att lösa krisen", med hänvisning till Rysslands anfallskrig i Ukraina. Vietnam har inte fördömt Rysslands anfallskrig mot Ukraina.

Man ska även komma ihåg att Vietnams nuvarande ledarskap studerade i sovjetunionen.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-06-19 kl. 20:37.
Citera
2024-06-19, 20:33
Medlem
Rysk kanonmat anländer till fronten. De gömmer sig under sina fordon och kryper omkring i gräset som larver medan de blir sönderplockade av drönare, en efter en.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1dje1mo/new_russian_tactics_arrive_in_turtle_tank_with_2/

Man undrar vad deras taktik går ut på? Finns det alls någon taktik?
Citera
2024-06-19, 20:34
Medlem
attogs avatar
En fundering.
Putin i Nordkorea. Varför?

Jag tänker på Kina. Vad tycker de om detta skådespel?
Handlar detta om:
1. Få Kina att ändra sitt stöd för Ryssland?
Vi vet att sanktionerna nu fokuserar på företag som bidrar till Putins krig.
Känns detta redan?
Använder Putin Kim, för att spela ut mot Kina och få en ändring, på något.

2. Har Kina meddelat Ryssland att stödet går mot sitt slut. Ryssland har inte levererat på den tid de gav detta.
Putin ger inte upp. Han behöver en partner. För att visa alla, att han är stark ledare och går sin egen väg.

Eller vad?

Kim är inte en framtid för Ryssland. Aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in