2024-06-19, 18:07
Medlem
Hej,

Sverige är ett land som har haft en uppsjö mord senaste 30 åren. Jag tänker kanske ifrån 1990 och framåt. Vissa har ju stuckit ut mer än andra.

Vilka mord sedan 1990 skulle ni säga var mer intressanta? Pratar om mord som hade kunnat kvalificera sig för att hamna på bioduken i Hollywood. Mord som hade allt och lite till?

Jag skulle på topp 5 i allafall placera mordet utav Tove som var ganska nyligen. Definitivt Arbogakvinnan hade också alla ingredienser. En dotter som knullar en afghan och sedan får honom att mörda hennes föräldrar. Tycker nog att mordet på Linda Cheng (?) också hamnar väldigt högt upp. Kineser, kidnappning, en man som friades trots hela världen vet han är skyldig osv.

Däremot. Det som jag menar saknar motstycke är mordet i Långshyttan. 10 utvecklingsstörda personer som jobbar på Samhall och spenderar sin fritid på att ta tjack och dricka 7.2% cider väljer att mörda en transvestit (!) som dom var skyldiga ett par tusenlappar (!) till tonerna utav Hells Angelslåten forever angels (!). Den FUPen med trosor fulla med diverse bajs och annat var något utav det mest absurda man sett.

Vilket mord skulle ni säga är det som sticker ut mest i kategorin absurt/bisarrt/anmärkningsvärt/filmiskt/dramaturgiskt? Lite vag frågeställning men tror nog att ni förstår vart jag vill komma !
Citera
2024-06-19, 18:50
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag vill ha sexiga tjejer och barn både bland offer och gärningsperson.
Det gör det sevärt och härligt.
🤗💕👍
Småflickor våldtagna och torterade är najs.
Engla mordet är en höjdare.
Det skulle vi alla vilja se i en nattsvart horrorfilm

Anders Eklund.
Sveriges Ed Gain.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2024-06-19 kl. 18:53.
Citera
2024-06-19, 18:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Hej,

Sverige är ett land som har haft en uppsjö mord senaste 30 åren. Jag tänker kanske ifrån 1990 och framåt. Vissa har ju stuckit ut mer än andra.

Vilka mord sedan 1990 skulle ni säga var mer intressanta? Pratar om mord som hade kunnat kvalificera sig för att hamna på bioduken i Hollywood. Mord som hade allt och lite till?

Jag skulle på topp 5 i allafall placera mordet utav Tove som var ganska nyligen. Definitivt Arbogakvinnan hade också alla ingredienser. En dotter som knullar en afghan och sedan får honom att mörda hennes föräldrar. Tycker nog att mordet på Linda Cheng (?) också hamnar väldigt högt upp. Kineser, kidnappning, en man som friades trots hela världen vet han är skyldig osv.

Däremot. Det som jag menar saknar motstycke är mordet i Långshyttan. 10 utvecklingsstörda personer som jobbar på Samhall och spenderar sin fritid på att ta tjack och dricka 7.2% cider väljer att mörda en transvestit (!) som dom var skyldiga ett par tusenlappar (!) till tonerna utav Hells Angelslåten forever angels (!). Den FUPen med trosor fulla med diverse bajs och annat var något utav det mest absurda man sett.

Vilket mord skulle ni säga är det som sticker ut mest i kategorin absurt/bisarrt/anmärkningsvärt/filmiskt/dramaturgiskt? Lite vag frågeställning men tror nog att ni förstår vart jag vill komma !
Tja, Långhyttan slår väl allt, det är typ "Wrong Turn" (film, men detta var på riktigt) Inavlade jävlar, vettefan om man ens kan kalla dem människor? Någon typ av varelser som gick klädda i varselkläder och kamouflage fast ingen av dem ens klarade ett riktigt jobb.

Nu är jag väl inte överförtjust i transvestiter, men de jävlarna mördade honom inte för han var trans utan för de var skyldig honom pengar, som grädde på moset hade väl ett par st. av dem även sex med honom, dock innan de mördade honom... Märkliga varelser i Långhyttan, kan det vara något fel på dricksvattnet? Liksom. "När du hör banjo så paddla fortare!"
Senast redigerad av Onanikrem 2024-06-19 kl. 18:55.
Citera
2024-06-19, 18:56
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tja, Långhyttan slår väl allt, det är typ "Wrong Turn" (film, men detta var på riktigt) Inavlade jävlar, vettefan om man ens kan kalla dem människor? Någon typ av varelser som gick klädda i varselkläder och kamouflage fast ingen av dem ens klarade ett riktigt jobb.

Nu är jag väl inte överförtjust i transvestiter, men de jävlarna mördade honom inte för han var trans utan för de var skyldig honom pengar, som grädde på moset hade väl ett par st. av dem även sex med honom, dock innan de mördade honom... Märkliga varelser i Långhyttan, kan det vara något fel på dricksvattnet?
Så du tror det kan bli en svensk wrong turn då?
Du har bra filmsmak. 🤗

Det ser man fram emot.

Chips öl, sina vänner i soffan.
Citera
2024-06-19, 19:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det ser man fram emot.

Så nära man kan komma enligt mig! Kanske blir film om ett par tiotal år. Bland det märkligaste fall jag läst om, då har vi ju ändå Skarakannibalen och vampyrkvinnans romans, men det är bara blekt i jämförelse med Långhyttanfallet.
Citera
2024-06-19, 19:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Du har bra filmsmak. 🤗

Det ser man fram emot.

Jodå, jag har väl speciell filmsmak.
Citera
2024-06-19, 19:09
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jodå, jag har väl speciell filmsmak.
Inte så speciell.
Fråga GW Persson.
Han är miljonär tack vare att folk älskar mord.
Citera
2024-06-19, 19:27
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Håller med helt. När jag såg rubriken så var det första mord jag kom att tänka på just mordet i Långshyttan. Det är ju fullt med sjuka detaljer i det mordet som man bara trodde kunde vara påhittade. Trosorna och att dom spelar in sina telefonsamtal efter mordet är bara två av dom.
Citera
2024-06-19, 19:34
Medlem
Ett annat mord jag kom att tänka på nu som var ganska jävla skevt var ju med den där Thailändska tjejen som blev styckad (?) i Boden utav en snubbe som sedan även han blev kvinna.

Kanske inte på topp 5 men definitivt på en topp 10.
Citera
2024-06-19, 21:37
Medlem
Morden på barnen Max och Saga i arboga.
Citera
2024-06-20, 03:34
Medlem
kalkryggars avatar
Det var ju ett mord där någon tysk (?) kvinna som var kär (hade förhållande med kanske) en man. Hon försökte slå ihjäl mannens barn och fruga med en hammare eller liknande. Om jag minns rätt så lyckades hon slå ihjäl barnen men mamman överlevde och den tyska kvinnan sitter väl i fängelse fortfarande antar jag.

Det kändes lite speciellt och det var många som följde detta minns jag. Kommer inte ihåg riktigt när det skedde.

Ett annat var ju den där sjuka fan Juha Valjakkala som hade ihjäl en familj. Mamma, pappa och en son. Har för mig att det finns en son som överlevde detta? Nu var det visserligen strax innan 1990 som TS satte som gräns. Men det kan nog vara det sjukaste mord med störst intresse för jakten på mördarna vi haft i Sverige.
Citera
2024-06-20, 03:55
Medlem
LemPicas avatar
Lisa Holm och Elin Krantz dyker upp i huvudet spontant.
Han som mördade Lisa Holm var ju någon vitrysk (?) gästarbetare som hade rätt skeva böjelser.
Var sperma på väggar, lampor och fan och hans moster.
Hans fru tvättade hans kläder efter mordet (om jag minns rätt) och efter mordet gömde han kroppen i ett sådant där smalt klädskåp som finns i byggbaracker.

Elin Krantz var ju väldigt obehagligt när man kunde se på övervakningsfilmen från spårvagnen hur hennes mördare äcklade sej på henne och sedan följde efter henne av vagnen mitt i mörka natten.
Hon hade bara bott i Göteborg ca tre månader och gick av på fel hållplats.
Spårvagnschauffören lade märke till att något var skumt men gjorde ingenting för att hjälpa henne.
Mördaren avslutar sitt dåd med att välta en stor sten över henne så att endast hennes ben sticker fram i en onaturlig vinkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in