Hej,
Sverige är ett land som har haft en uppsjö mord senaste 30 åren. Jag tänker kanske ifrån 1990 och framåt. Vissa har ju stuckit ut mer än andra.
Vilka mord sedan 1990 skulle ni säga var mer intressanta? Pratar om mord som hade kunnat kvalificera sig för att hamna på bioduken i Hollywood. Mord som hade allt och lite till?
Jag skulle på topp 5 i allafall placera mordet utav Tove som var ganska nyligen. Definitivt Arbogakvinnan hade också alla ingredienser. En dotter som knullar en afghan och sedan får honom att mörda hennes föräldrar. Tycker nog att mordet på Linda Cheng (?) också hamnar väldigt högt upp. Kineser, kidnappning, en man som friades trots hela världen vet han är skyldig osv.
Däremot. Det som jag menar saknar motstycke är mordet i Långshyttan. 10 utvecklingsstörda personer som jobbar på Samhall och spenderar sin fritid på att ta tjack och dricka 7.2% cider väljer att mörda en transvestit (!) som dom var skyldiga ett par tusenlappar (!) till tonerna utav Hells Angelslåten forever angels (!). Den FUPen med trosor fulla med diverse bajs och annat var något utav det mest absurda man sett.
Vilket mord skulle ni säga är det som sticker ut mest i kategorin absurt/bisarrt/anmärkningsvärt/filmiskt/dramaturgiskt? Lite vag frågeställning men tror nog att ni förstår vart jag vill komma

!