2024-06-19, 21:17
Medlem
KenCarsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Någon som vet vad Rosanna och Christoffer låg uppe och tjafsa om hela natten tills de ringde psykologen vid 3 tiden..

Citat från AB artikeln, om det är tillåtet:
Citat:
Efter att ha besökt släkt i Stockholm, Skellefteå och Göteborg under fem intensiva dagar
kände sig båda, framför allt Christoffer, slutkörda – vilket kulminerade i ett praktgräl.
Tjafset började klockan 20 på kvällen och 02 på natten skickade en förtvivlad Christoffer
sms till psykologen Fredric Bohm, som följt paret genom experimentet. Fredric svarade:
”Gå och lägg er, ingenting bra händer kl 02.00”.
– Det började med att jag tyckte att det var roligt att han åt chips ur en bakskål och då
skickade jag det till mina kompisar. Det kränkte honom. Men egentligen grundade sig nog
alltihop i att han var låg på energi och så blev det där lilla större än vad det behövde bli. Ju
mer vi pratade svällde det och så kom det upp nya saker som var frustrerande, säger
Rosanna.
– Rosanna tyckte att det var typiskt grabbigt att ta den fulaste skålen. Jag var så låg på
energi att det landade dåligt, vilket ledde till en diskussion. Sedan bara spårade den
diskussionen och kom att handla om allt möjligt. Jag var kognitivt utmattad och kunde inte
förmedla mina tankar, känslor och behov så att Rosanna kunde ta emot det, säger
Christoffer.
– Så småningom pratade vi om vad hans låga energinivå kunde bero på. Då började han
resonera högt om att han var orolig över att det hade med oss att göra. Vi hade svårt att ta
oss ur det, säger Rosanna.
Hon sov på soffan den natten och på morgonen åkte hon till sin bror.
Citera
2024-06-19, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Pratar du om Lina från förra säsongen nu? Ja hon fick verkligen en schysst man som vände ut och in på sig själv för hennes skull. De var snälla mot Rosanna i år också (den enda de var snälla mot). Men hon hade inga tatueringar och piercings och sysslar med paddel, jobbar på Ikea.

Det är din åsikt, ja. Jag håller inte alls med dig. Jag tycker att du har fel.
Citera
2024-06-19, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Det är din åsikt, ja. Jag håller inte alls med dig. Jag tycker att du har fel.

Vad håller du inte med om? Att Lina stämmer in på utseendet du beskriver som privilegierat av GVFÖ? Att Alex var en schysst person att matchas med? Att Rosanna var den enda kvinnliga deltagarna som fick en bra match i år?
Citera
2024-06-19, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KenCarson
Nej det är inte otroligt, menar bara att det verkar vara någon med mer insyn än vad man får av att följa tv och tidningar.
Visst, man kan kan inte veta något om sanningshalten på resten av inlägget oavsett.

Vad är det Edvin Törnblom har påstått, har missat det?

Jag vill inte upprepa det åt honom tyvärr.
Citera
2024-06-19, 21:22
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Alltså jag ger programmet att jag lärt mig en sak om mig själv. Jag har bra intuition och är uppmärksam på människors beteendemönster, kroppsspråk osv. Men jag suger på första intrycket. Vilket jag inbillat mig att jag är bra på.
Jag tyckte att Emmy såg hård ut på bild först 🙈, och att Mattias var sååå gullig. Jag gillade inte Torsten men älskade Jim i avsnitt 1.
Samma med Arvid förra året. Arvid och Mattias är väldigt ”hemma” för mig. Både i familj, gamla kompisar från uppväxten osv. Och när jag tänker på det borde jag ha reagerat negativt, men NEJ. Jag blir ofta supercharmad av manipulativa människor första gången jag möter dem. Sen nånstans andra, tredje gången Max ser jag plötsligt att jag hade totalt fel.
Jag var länge på Mattias sida i programmet och kunde bara relatera till honom.
Jag trodde aldrig att han var speciellt kär i Emmy men det var framförallt på återträffen jag tyckte att han var hemsk som gullat med Emmy efter att han gjort slut, och tog för givet att hon skulle vara hans ”nära vän” from nu.
Tänker på Kate Winslet i ”The Holiday” som slösat bort tio år eller nåt på en sån flirtig ”vän” som lockat, retat, lurat och dragit undan mattan för att ha henne som bekräftelse-reserv.
Don’t go There.
Emmys vänner borde faktiskt börja välja sida om de vill stötta henne. Säga till henne att sluta vara kompis med honom.

Emmy trodde jag också var hård. Eller hård, skinn på näsan. Hon verkar snarare lite för snäll för sitt eget bästa. En man som sagt att han älskar henne och sedan fimpar henne av mystiska anledningar och vill fortsätta vara några jävla slags väninnor är sjukt beteende. Som du säger, hennes riktiga vänner borde stötta genom att be henne hålla honom och både hans yttre och inre eksem borta ur sitt liv.
Citera
2024-06-19, 21:25
Avslutad
Citat:
Vad håller du inte med om? Att Lina stämmer in på utseendet du beskriver som privilegierat av GVFÖ? Att Alex var en schysst person att matchas med? Att Rosanna var den enda kvinnliga deltagarna som fick en bra match i år?

Rosannas brist på piercings. Hon har faktiskt en på ett hemligt ställe. Otroligt att du har missat det! Det finns ett inlägg om det på sidan 10 och nån länk till Rosannas Insta.
Citera
2024-06-19, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KenCarson
Citat från AB artikeln, om det är tillåtet:

Men HERREGUD Rosanna..! Jag visste att det var hon som hållt på och korsförhöra honom om något sånt, precis i stil med rättegången över hur han vill äta pannkakor och allt annat hon tjafsat om och vägrat släppa. Vem börjar anmärka på vilken chipsskål den andra väljer?
Citera
2024-06-19, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Rosannas brist på piercings. Hon har faktiskt en på ett hemligt ställe. Otroligt att du har missat det! Det finns ett inlägg om det på sidan 10 och nån länk till Rosannas Insta.

Va? Så det är det du ”verkligen inte håller med om”. Varför är det ”otroligt” att jag missat? Jag har inte funnit henne intressant och det har inte varit något som varit ett stort ämne under serien. Jag har framförallt lagt märke till Emmy och Anastasia. Och Linnéa…
Citera
2024-06-19, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Emmy trodde jag också var hård. Eller hård, skinn på näsan. Hon verkar snarare lite för snäll för sitt eget bästa. En man som sagt att han älskar henne och sedan fimpar henne av mystiska anledningar och vill fortsätta vara några jävla slags väninnor är sjukt beteende. Som du säger, hennes riktiga vänner borde stötta genom att be henne hålla honom och både hans yttre och inre eksem borta ur sitt liv.

Ja, visst såg hon tuff ut på bilden? Och hon kändes precis tuff i första avsnittet. Nu är hon iofs väldigt tuff som lyckades flytta och byta stad och bli befordrad och få nya vänner snabbt. Från Öland och Kalmar och nära relation med mamma liksom. Men så himla fin och varm och genuin hon är ❤️. ”…och inre eksem borta ur sitt liv” 🤣.
Ja. Godta inte att någon som dumpar vill vara vän. Det handlar om kontroll. Och det sabbar för den dumpade att bli av med kärlekskänslorna och att kunna gå vidare. Även för självkänslan. Man måste dra ur sina kontakter ur anknytningen till den personen. För att kunna känna hur fett det faktiskt känns efter att ha blivit dumpad och man slutat sörja. Frihet.
Citera
2024-06-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Medveten om att programmets händelser skedde för ett år sedan? Återträffen ser ut att vara filmad gissningsvis i Mars/April detta år. Varför skulle det vara så otroligt att någon ur produktion eller bekant till deltagare skvallrat om hans frånvaro?

Ingen här inne som reflekterar över det snarare kan vara väldigt troligt att Jim tallat när Linnea legat och sovit? Han stirrar, kladdar och behöver bekräftelse konstant när han är vaken, inget som upphör bara för att man ligger i sängen. Kan se framför mig hur de ligger sked och han viskande frågar om hon sover samtidigt som han tar henne i underlivet.

Sen om SVT hanterat det rätt eller inte vet jag inte, men alla parter kanske är rätt nöjda med det inte blir offentligt, värst vore det ju för Jim (om det stämmer).

Nog aldrig sett än mer desperat man, ingen hade pallat att vara hans partner särskilt länge, hoppas han lärde sig nåt.
Citera
2024-06-19, 21:39
Medlem
KenCarsons avatar
Citat:
Jag vill inte upprepa det åt honom tyvärr.

OK, jag förstår, hittade nu.
Citera
2024-06-19, 21:40
Avslutad
Citat:
Va? Så det är det du ”verkligen inte håller med om”. Varför är det ”otroligt” att jag missat? Jag har inte funnit henne intressant och det har inte varit något som varit ett stort ämne under serien. Jag har framförallt lagt märke till Emmy och Anastasia. Och Linnéa…

Åh, jag förstår. Det kan hända den bästa. Du är jätteduktig som vet så mycket, bra jobbat verkligen! Och du kan vara alldeles lugn för jag skämtade bara. Har inte sett Rosanna näck men mig veterligen har hon ingen piercing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in