2024-06-19, 15:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
För Aiks ungdommar spelar ju bara på Friends arena...

Hur tänkte du nu?
Är jag otydlig eller är du extra dum idag?
Citera
2024-06-19, 15:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är jag otydlig eller är du extra dum idag?
Det var du som började babbla om underlag och Bajen/BP modellen precis som ungdomar i gnaget spelar på naturgräs i större utsträckning än någon annan.
Citera
2024-06-19, 15:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det var du som började babbla om underlag och Bajen/BP modellen precis som ungdomar i gnaget spelar på naturgräs i större utsträckning än någon annan.
OK. Jag tänkte att folk förstod att jag inte förespråkar att junisar ska spela sina matcher på arenor bygga för 50/30k utan att jag behövde understryka det. Det där handlade om vilken nivå vi accepterar för seniorfotbollen.

Med Bajen/BP modellen menar jag när man dammsuger hela länet på spelare till sina 500 breddlag, utvecklingslag, och farmarlag som man sparkar runt kidsen mellan.
Citera
2024-06-19, 15:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
OK. Jag tänkte att folk förstod att jag inte förespråkar att junisar ska spela sina matcher på arenor bygga för 50/30k utan att jag behövde understryka det. Det där handlade om vilken nivå vi accepterar för seniorfotbollen.

Med Bajen/BP modellen menar jag när man dammsuger hela länet på spelare till sina 500 breddlag, utvecklingslag, och farmarlag som man sparkar runt kidsen mellan.
Ja, allt som Bajen gör bra tycker ju du är dåligt för du är Aik:are och vill inte erkänna något annat.

Tittar vi på fakta istället för subjektiva åsikter så tycker jag det verkar som att Aik är dom som gör jobbet dåligt. Sladdar i tabellen men en trupp vars få talanger är hänvisade till bänk och läktare. Era ungdomslag imponerar inte heller.
Det känns som ni hade en gyllende årgång för några år sedan snarare än att ni jobbar rätt, iom att ni inte kunnat följa upp det och nu ser det värre ut än någonsin. Det sistnämnda är baserat på observation.

Ni kan liksom Dif fortsätta leta talanger i BP, men det kommer vara en kostsammare väg.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-06-19 kl. 16:21.
Citera
2024-06-19, 15:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, allt som Bajen gör bra tycker ju du är dåligt för du är Aik:are och vill inte erkänna något annat.

Tittar vi på fakta istället för subjektiva åsikter så tycker jag det verkar som att Aik är dom som gör jobbet dåligt. Sladdar i tabellen men en trupp vars få talanger är hänvisade till bänk och läktare. Era ungdomslag imponerar inte heller.
Det känns som ni hade en gyllende årgång för några år sedan, snarare än att ni jobbar rätt, iom att ni inte kunnat följa upp det. Det sistnämnda är baserat på observation.

Ni kan, liksom Dif, fortsätta leta talanger i BP, men det kommer vara en kostsammare väg.
"Like trying to explain Norway to a dog.."

Nåväl, jag orkar inte med ditt trams. Någon annan får ta över.
Citera
2024-06-19, 15:49
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Fyra omgångar men Malmö går in i andra omgången och helt klart är det inte att det blir klaksvik, vi ska möta vinnaren mellan klaksvik och differdange från luxemburg.
Jag kommer garva arslet av mig om ni går på samma pump som vi!

Klaksvik kommer naturligtvis göra kaos med någon Luxemburgsk skitklubb.
Citera
2024-06-19, 15:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag kommer garva arslet av mig om ni går på samma pump som vi!

Klaksvik kommer naturligtvis göra kaos med någon Luxemburgsk skitklubb.

Jag är inte helt jäkla säker på det. Differdange kan streta emot bra i kvalspel och är ingen slagpåse för Klaksvik.
Citera
2024-06-19, 15:56
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är inte helt jäkla säker på det. Differdange kan streta emot bra i kvalspel och är ingen slagpåse för Klaksvik.
Får erkänna att jag har otroligt dålig koll på Luxemburgsk fotboll men om Klaksvik spelar som mot oss och Ferencvaros har jag svårt att tro att Differdange kan rå på dom?

Det är faktiskt så att det inte ens var slumpavancemang Klaksvik stod för. Dom var det bättre laget både mot oss och Ferencvaros.
Citera
2024-06-19, 16:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
"Like trying to explain Norway to a dog.."

Nåväl, jag orkar inte med ditt trams. Någon annan får ta över.
Lustigt, det låter så från dig varje gång någon ifrågasätter ditt dravel. Hade du inte mer kött på benen så kanske du inte skulle börjat med dravlet från första början.
Citera
2024-06-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Får erkänna att jag har otroligt dålig koll på Luxemburgsk fotboll men om Klaksvik spelar som mot oss och Ferencvaros har jag svårt att tro att Differdange kan rå på dom?

Det är faktiskt så att det inte ens var slumpavancemang Klaksvik stod för. Dom var det bättre laget både mot oss och Ferencvaros.
Om jag minns rätt (ej säker) så var Häcken totalt överlägset första halvleken i första mötet men sedan var det Klaksvík för hela slanten.
Senast redigerad av Svenshult 2024-06-19 kl. 17:47.
Citera
2024-06-19, 17:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Lustigt, det låter så från dig varje gång någon ifrågasätter ditt dravel. Hade du inte mer kött på benen så kanske du inte skulle börjat med dravlet från första början.
Bara när jag diskuterar med dig. I wonder why.

Men så här, vi gör ett sista försök för att se om du kanske äntligen förstår. Diskussionen handlade om vad som var bäst för svensk fotboll, inte vad som är bäst för Hammarby. Ni kastar ett så stort nät över ungdomsfotbollen just nu att jag har tappat bort hur många jävla lag ni har på bordet. Ni har ju i princip kopierat BPs koncept där ni dessutom kryddar frekvent med talanger från andra klubbar. Ni kommer liksom knäcka dom spelarna som trängs undan och skickas ner, och ni gör det i åldrar där det är tveklöst för tidigt för att på riktigt kunna se om spelaren kommer bli något eller inte. Sen att ni mår bra ekonomiskt av det hela då det i princip inte kostar något att dammsuga upp alla talangfulla 14 åring är ju en helt annan debatt. Du måste vara ganska duktigt körd i huvudet för att tro att det ni håller på med gynnar svensk fotboll.
Citera
2024-06-19, 18:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Bara när jag diskuterar med dig. I wonder why.

Men så här, vi gör ett sista försök för att se om du kanske äntligen förstår. Diskussionen handlade om vad som var bäst för svensk fotboll, inte vad som är bäst för Hammarby. Ni kastar ett så stort nät över ungdomsfotbollen just nu att jag har tappat bort hur många jävla lag ni har på bordet. Ni har ju i princip kopierat BPs koncept där ni dessutom kryddar frekvent med talanger från andra klubbar. Ni kommer liksom knäcka dom spelarna som trängs undan och skickas ner, och ni gör det i åldrar där det är tveklöst för tidigt för att på riktigt kunna se om spelaren kommer bli något eller inte. Sen att ni mår bra ekonomiskt av det hela då det i princip inte kostar något att dammsuga upp alla talangfulla 14 åring är ju en helt annan debatt. Du måste vara ganska duktigt körd i huvudet för att tro att det ni håller på med gynnar svensk fotboll.
Låter som ogrundade åsikter. Ser inte varför något du skriver skulle stämma mer på Bajen än något annat lag som sysslar med talangutveckling.

Bajen är bra för svensk fotboll tills du lägger fram bättre (eller några öht) argument för motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in