Citat:
Direkta uppgifter från samma uppgiftslämnare som lämnat uppgifterna om det som överhörts via den öppna balkongdörren (ergo inte undertecknad). P.N. ska ha lämnat lgh på Bråtenvägen 70 vid pass 22.30 som passagerare i en liten vit bil med sluttande bakparti. Men det som gör att det börjar bli riktigt intressant är att man återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1). Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. Det ska inte ha varit normalt för P.N. att vara borta så länge.
Direkta uppgifter från samma uppgiftslämnare som lämnat uppgifterna om det som överhörts via den öppna balkongdörren (ergo inte undertecknad). P.N. ska ha lämnat lgh på Bråtenvägen 70 vid pass 22.30 som passagerare i en liten vit bil med sluttande bakparti. Men det som gör att det börjar bli riktigt intressant är att man återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1). Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. Det ska inte ha varit normalt för P.N. att vara borta så länge.
Citat:
PN blir enligt loudamus källa upphämtad i en mindre vit bil med avhugget bakparti vid 22:30 som passagerare. Är detta samma vita bil med avhugget bakparti som Gatstens vittne uppe på Kolarestigen såg inne på cykelvägen runt en timme senare ?
Åker de här till förfesten hos K*im Och Ev*a L på Södra vägen 44 och som senare JohLa bryter upp från efter 23:00 tiden någonting ?
Sedan skall de alltså komma tillbaka i denna bil igen vid "2 någonting" och HÄMTAT PNs bil som mycket riktigt skall ha varit en beige Golf.
loudamus källa säger inget om att man byter bil här utan man tar med PNs Golf också. Men oavsett så vet jag som du att denna händelse ej kan inkluderas i ett eventuellt bilbyte hursomhelst då strax efter händelserna i Kohagen.
Kan det vara så då att den vita bilen med avhugget bakparti är den bil som JohLa äger själv eller har tillgång till. Om man tänker sig att det är hans bil eller om det är hans föräldrars bil han lånar t e x , så åker de först upp till Lockerudsvägen och lämnar av den och sedan kör ErAn, PN och JohLa fram till Kungsgatan och väntar där för eventuella ragg.
Om de står här och erbjuder sen Helena skjuts som hon nobbar med sitt promenadsällskap KM. Helena och KM viker av höger efter bron på stigen emellan fängelset och ån. Danskarna ser efter paret och vet vart de ska och åker upp och väntar vid skogsstigen alternativt väntar de en stund här men har planer på att dra upp till efterfesten på campingen och då på vägen upp får syn på paret och vill komma i kontakt. Det förra känns mer hett, men en viss blandning av de två kan man också tänka sig. Det finns en uppbyggd förtretelse hos dem innan i vart fall hos JohLa då man fick nobben på Kungsgatan. KM ses ej som ett hoty endast en provokation, svartsjuka samt "macho"- självhävdelse är också saker att väga in.
Jag tänker mig då att det är PNs beige Golf som LoVi ser komma farande ner Mariegärdesväg och att man sedan byter till JohLas bil med avhugget bakparti stående på parkeringen vid Lockerudsvägen. Nu vet inte jag om JohLa hade en sådan bil eller ens ägde en egen bil. Det är också så här då att JohLa kan ha lånat hans föräldrars bil eller ett alternativ hans systers om hon hade någon. Br*tt Lars*en (f.1972) och hon bodde på Lockerudsvägen 13 från 19920304 och fram till 19920624 då hon flyttade till deras föräldrar ner till Frölunda; Mariestad drygt en mil söder om Mariestad.
Någon som kan plocka fram exakt vart denna adress Lockerudsvägen 13 låg 1992 ? Partyvovven vet jag haft koll på detta bl a.
Senast redigerad av IB03 2024-06-19 kl. 14:35.
Senast redigerad av IB03 2024-06-19 kl. 14:35.