Citat:
Att "fler" gör något säger fortfarande inget om helheten.
Och nej jag skulle inte hävda att kvinnors sexualitet är "diametralt annorlunda" än mäns...
det är ju heller inte sant, eller hur..utan bara slarvigt användande av ord igen...
"diametralt" betyder rakt motsatt. Dvs kvinnors sexualitet skulle alltså vara allt det som är tvärtemot vad mäns är...vilket ju inte alls är sant.
Och nej jag skulle inte hävda att kvinnors sexualitet är "diametralt annorlunda" än mäns...
det är ju heller inte sant, eller hur..utan bara slarvigt användande av ord igen...
"diametralt" betyder rakt motsatt. Dvs kvinnors sexualitet skulle alltså vara allt det som är tvärtemot vad mäns är...vilket ju inte alls är sant.
Använd vilket ord du vill, ni skiljer från oss markant.
Citat:
Spotta på..slå på...tvinga...uppenbart skapa lidande..etc förnedring har många ansikten.
och att målet och "poängen" med mycket av dagens porr handlar om att förnedra kvinnor är uppenbar för alla.
och att målet och "poängen" med mycket av dagens porr handlar om att förnedra kvinnor är uppenbar för alla.
Ska du börja med bajsargumentet igen? Spotta på kuken för att enklare få in den, klappa till röven...är det vad du menar? Eller sitter du och tittar på porr i ditt liv där mannen spottar mot kvinnans ansikte och slår till hennes ansikte hårt? Jag har nog aldrig gått in i de porrkanaler som du tycks söka dig till.
Citat:
Om män hade varit "ute efter skönhet" så hade de runkat till nån catwalk.
De hade inte masskonsumerat förnedringsporr.
De hade inte masskonsumerat förnedringsporr.
Du är så tragisk när du försöker gissa dig till heterosexuella mäns sexuella natur. Catwalk är fylld med konstiga androgyna anorexiska kvinnor och helt klart modeller som valts av bögar som inte vet något om vad heteromän är attraherade till (och inte heller bryr sig).
De till och med klär sig i kubistisk postmodern antikonst.
Citat:
Och du har gravt missuppfattat vad den typ av litteratur/ film som konsumeras av många kvinnor som jag anar du syftar på egentligen handlar om.
Det handlar om världens enklaste historia: supermäktig rik hunk med en "inre mörker" möter världens vanligaste kvinna (kunde varit läsaren), hon får gå igenom lite förnedring men tillslut konverterar hon honom till ljuset med sin fitta efter massa drama. Så blir hans makt hennes makt och hans förmögenhet hennes förmögenhet. Så får vi en happy ending forever.
Jag föredrar faktiskt det simpla i att rörmokaren med ölmage kommer till supermodellens hus för att laga hennes toalett och han blir påhoppat av henne och han kommer på hennes tuttar, och så får vi en "happy ending" som åtminstone inte lovar vara föralltid. Bara en kort semester i paradiset i vardagsmannens tråkiga liv, det är mer realistiskt.
De där äldre franska erotiska novellerna som "story of o" och liknande är lite djupare, mer realistiska och mer kinky (som vanligt för fransmännen) och utan några korkade "happy endings" för kvinnan med psykopaten.
Citat:
nej de flesta kvinnor går igång på kompetenta män. Och de kan rätt ofta vara dominanta ja.
men det finns olika former av dominant personlighet, och du beskriver det ju själv ovan.
Och nej med tanke på hur världen ser ut avseende sexuellt våld m.m., och antalet kvinnor som protesterar, anmäler etc etc...så kan du fetglömma din lilla teori.
Och du fattar fortfarande inte....Lär dig skilja på "manligt" som i "manlig biologi" och "manlighetsnormer".
Det mesta av kritiken från feministisk håll kontra män, handlar om manlighetsnormer och inte om män som biologiska varelser.
men det finns olika former av dominant personlighet, och du beskriver det ju själv ovan.
Och nej med tanke på hur världen ser ut avseende sexuellt våld m.m., och antalet kvinnor som protesterar, anmäler etc etc...så kan du fetglömma din lilla teori.
Och du fattar fortfarande inte....Lär dig skilja på "manligt" som i "manlig biologi" och "manlighetsnormer".
Det mesta av kritiken från feministisk håll kontra män, handlar om manlighetsnormer och inte om män som biologiska varelser.
Din "lilla teori"? Kan du mer tydligt uttrycka dig? Vad är det som du ens argumenterar att kvinnors protester eller anmälningar motbevisar?
Så efterblivet som du uttrycker dig här kan jag inte ens svara ditt inlägg.
Jag vet att feminister kritiserar patriarkatet och manlighetsnormer och blablabla och en biologisk verklighet existerar inte och "vi sociologer kan fixa alla världens problem". Kan du sluta att prata i cirklar?
Citat:
Nej tror inte det ens går översätta mänsklig sexualitet till den variant som Bonobos sysslar med.
Det är klart du inte tror det. Människor styrs av rationalitet och metasystem av slaget "normer, traditioner, lagar" tror du minsann, medan bonobos bara är djur som går efter sina drifter.
Människor har inga riktiga drifter, människan har en sådan överutvecklad prefrontal cortex att vi styrs av logiken enligt merapi, våra begär är formade av strukturer. Bonobos bara är som naturen har skapat dem, medan människan är som civilisationen har skapat honom.
Bonobos pedofila beteende är bara nature in action, instinkter. Medan mänskliga pedofiler existerar pga mystiska patriarkala strukturer.
Du måste verkligen läsa neurologen Ian McGilchrists "the master and his emissary", du skulle nog skrämmas av hur lite kontroll vi egentligen har till och med när vi "rationaliserar" jaget som valde x eller y.
Citat:
jag har fortsatt rätt i att män har omgett sig med div. "försvarstänk" för att möjliggöra att inte behöva ta hänsyn till kvinnors vilja gällande sex.
Allt detta går att läsa i div. heliga böcker..( religion) och är satt i system i de flesta patriarkala samhällen världen över. ( juridik, normer etc etc).
Och detta "tänk" har självklart även pedofiler blivit marinerade med....som gör att de alltså också kan komma med div. försvarstal, i många fall rent självbedrägeri av att "barnet ville" det var barnet som "förförde" etc etc...
jag har fortsatt rätt i att män har omgett sig med div. "försvarstänk" för att möjliggöra att inte behöva ta hänsyn till kvinnors vilja gällande sex.
Allt detta går att läsa i div. heliga böcker..( religion) och är satt i system i de flesta patriarkala samhällen världen över. ( juridik, normer etc etc).
Och detta "tänk" har självklart även pedofiler blivit marinerade med....som gör att de alltså också kan komma med div. försvarstal, i många fall rent självbedrägeri av att "barnet ville" det var barnet som "förförde" etc etc...
Du försöker återigen koppla A med Z på ett desperat sätt. Du generaliserar allt så att inget tydligt ens existerar som jag kan peka på. Alla heliga böcker som justifierar all typ av sexuell utnyttjande av kvinnor som marinerar pedofiler med tron att de får göra vad som helst med barn och att "barn vill".
Det är rena hokuspokus du kommer med. Du kan göra det om vad som helst, det finns ju inget här att bevisa eller motbevisa. Det är icke-falsifierbart.
Det mest underhållande är ju att den största försöket till dekonstruktion av alla "patriarkala normer" från vänstertyper Foucault och den queerteorins grundare Gayle Rubin handlade ju om att frigöra sexualitet så att pedofiler slutade att shamas och barn fick rätt till sin sexualitet. Ingen religion eller patriarkal struktur har kommit i närheten av att bekräfta pedofilers rätt till barn på liknande sätt.
Citat:
Ungefär samma innehåll som när våldtäktsmän eller hans hyllningstrupper i samhället hävdar att offret fick "skylla sig självt" eller behövde "straffknullas"eller... bla bla av allt försvar som finns kring att män nu tycker att de inte ska behöva ta hänsyn till andras vilja.
Eller som du.......hävdar att kvinnor minsann "gillar" att förnedras.
Eller som du.......hävdar att kvinnor minsann "gillar" att förnedras.
Jag kan inte debattera med någon som repeterar något som jag direkt motsäger. Jag sa att jag analyserade kvinnors sexualitet från DINA PREMISER när jag tog de 25% av porrsökande kvinnor som direkt söker efter förnedring, våld mot kvinnor, gangbangs och våldtäkter för att få sexuell njutning.
Men visst anser jag att en kvinna som är ihop med en kriminell man får skylla sig själv på många sätt, en kvinna som blir överfallsvåldtagen av den kriminella mannen får absolut inte skylla sig själv bara för att hon är kvinna å andra sidan. Jag tillhör inte vår moderna tids religiösa "offerologi" där offret alltid har rätt att ta dåliga beslut.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-18 kl. 12:25.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-18 kl. 12:25.