Citat:
Ursprungligen postat av
Knulldockan
När du lägger fram det på det viset så kan jag hålla med om att hon har en bit uppförsbacke att gå.
Men man ska aldrig ge upp på människor jag tror att allt kommer bli bra för Emelie i slutändan. 🌸
(Sen finns det ju en sak som heter det är tanken som räknas, hon har ju tydligt sagt att hon vill betala tillbaka alla.)
☺️🌸
Citat:
Ursprungligen postat av
Gua-ka-mole
Haha! Ok, jag fattar, du driver bara
"Det är tanken som räknas", den var bra! "Jag VILL betala tillbaka mina skulder, men kommer aldrig att göra det. Men kom ihåg att det är tanken som räknas. Förresten, kan du låna mig 3000? Jag lovar att jag kommer vilja betala tillbaka!"

Måste erkänna att den meningen ändå var bra.."tanken som räknas"
Ska börja använda den oftare..
När någon undrar varför jag aldrig ringer, "jag tänkte ringa men visst är det tanken som räknas?"
Kan det fungera på räkningar med tro? "jag VILL och TÄNKTE betala men visst är det tanken som räknas?"
Dumbi OM hon någonsin skulle vinna stort:
"Kom ihåg att jag VILL betala tillbaka till er, men jag hörde på FB att det är tanken som räknas"
Snälla snälla snälla säg att "jagtrorjaghardetcoolastenicket" är ett troll, annars nominerade hen sig precis till en "Darwin award*"
*"Darwinpriset är en årlig humoristisk utmärkelse, som tilldelas den eller dem som förmodligen förbättrar mänsklighetens genpool genom att oavsiktligt ta livet av sig eller steriliserar sig på ett utomordentligt klantigt eller idiotiskt sätt. Utmärkelsen är namngiven efter evolutionsteoretikern Charles Darwin."