Citat:
Ursprungligen postat av
ThorulfBortbyting
Då tar vi det från början av din "karriärs" inlägg som NU, IDAG ok.
DU, har återupprepade gånger nu (på några timmar) påtalat att , citat - "Ukrainas materiel och soldater är slut och de kan omöjligen hålla någon linje, perimeter" som det är.
DETTA har du lindat in i lite finare ord så som att du dessutom sagt det rakt ut i nästa inlägg (för att inte återupprepa dig allt för tydligt)....så, SÅ -
Istället för att skicka 42, FÖRTIOTVÅ länkar till ANNAT, så ber jag dig åter igen - Vill du vara så snäll att dela med dig utav informationen som gör/gjort att din slutsats om "omöjlighet" här kommer i PRINT?
Tack på förhand åter igen
Jag har aldrig påstått att Ukrainas materiel och soldater är slut. Sluta ljug tack. Det
jag har sagt är att Ukraina har svårt att rekrytera/mobilisera soldater i den usträckning man behöver och för att kunna parera den Ryska rekryteringen. Jag har aldrig heller påstått att Ukrainarna inte kan hålla någon linje/perimeter. Kan du vara god att peka ut i vilket inlägg jag sagt detta? Det jag har sagt däremot är att Ukrainarna har svårt att hålla defensiva positioner eftersom de förlorar mark i Umansk-området vilket tyder på att man inte håller ställningarna. Om Ryssarna då har kapacitet att öppna ett nytt avsnitt med högintensiva strider ställer jag mig frågan: Kan Ukraina hantera Umansk-området, Vovchansk/Lyptsi, Chasiv Yar och ovanpå det kunna hantera en ny lokaliserad offensiv mot Borova.
Var god citera
exaktvar jag påstår detta:
"Ukrainas materiel och soldater är slut och de kan omöjligen hålla någon linje, perimeter"
Misslyckas du med det kommer jag inte svara några fler inlägg av dig.