2024-06-18, 11:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
429
Den teorin skulle jag vara försiktig med att odla vidare... Jag orkade visserligen bara skumläsa chatten, men såg inte ett spår av något som tydde på det. Bara att han var en rutinerad groomare: mycket bekräftelse och falsk omsorg, och extremt rädd att bli avslöjad.

Jag såg ju som sagt spår av det, som jag förklarade i mitt inlägg.

Citat:
Och inte har ju P&S dragit sig tidigare för att konfrontera i miljöer, t.ex. hemma hos gäddor, där anhörig kunnat finnas.

Nä Patrik och Sara har ju långt till någorlunda sund etik och moral. Det har vi ju sett bevis för många gånger nu. Minst sex personer har tagit livet av sig pga deras handlande och lämnat familjer med barn efter sig. Snacka om att de barnen måste vara förstörda för livet.

Citat:
Förövrigt är ju denna gädda fångad efter lång process, hade det funnits nåt "bevis" för hennes medverkan, vore det redan konstaterat vid publicering.

Kan vara den anledningen till att pixlingen är kvar. De kan vara för att personen inte har med saken att göra eller för att de inte lyckades leda i bevis att personen var inblandad.

Citat:
Hemskt nog att ha en gäddgubbe, att hon själv blir utpekad som eventuell övergreppare här på så lösa grunder är inte ok...

Ingenting med det Dumpen håller på med är ok. Det är handlingar för en hjärna som lever med medeltiden. Men jag håller med att det är helt åt helvete att Dumpen pekar ut henne som de gör. För hon är ju med och pixlingen tjänar ju inget till när Dumpen för kameran bekräftar att hon är med. Jag tror det är ett medvetet drag av Dumpen.

Som sagt, deras etik och moral är bedrövlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Nej det var inte hans fruga, det var hans arbetskollega som han nämner i videon, samt att Dumpen censurerade dåligt så man såg att det var en skallig man, som är hans kollega, som han använt bilder på för att skicka till Dumpen, och sagt att det var han.

Du får nog se om videon i så fall. Dumpen bekräftar i videon tydligt så kameran ska höra att det är hans fru. Det finns naturligtvis en anledning till det förstår du väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Tips ge fan i att blanda in anhöriga, frugan har med största sannolikhet INGENTING med detta att göra.

Jag håller med dig. Dumpen borde inte blanda in och förstöra livet för anhöriga som de gör. Varje gång de hänger ut en person som de gör så hänger de ut personens vänner och familj. Oavsett om de syns i videon eller inte. Alla som känner och vet vem det är vet också om vilka familjen är. Då är de också uthängda. Något som tidigare bekräftats i tidigare fall av Dumpens uthängningar.

Men frågan är intressant om de arbetskamrater som figurerar i denna historia. Det kan också vara så att de faktiskt har varit inblandade i detta. Men när det uppdagar sig så väljer de att polisanmäla och slå bakut. Det skulle du och jag med göra i samma läge. Alla skulle naturligtvis göra det.
Citera
2024-06-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det rörde sig om lunchpengar. Vad betalade gäddan för?
Egenmäktigt förfarande om det inte returneras till gäddan.
Citera
2024-06-18, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Eller så kanske Sara lämnat in kuvert med pengar till Polisen, och har ingen gjort anspråk på de upphittade pengarna efter en tid, så tillfaller de Sara och kan skänkas in i Dumpen.

#429 Lund
Citera
2024-06-18, 15:38
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vissa gäddor tycks helt enkelt bara acceptera sin natur, andra väljer att gå den korta/snabba vägen och avsluta livet.

Vore intressant att veta om han fortsätter att prata med barn dock. Eller om han bara lever ett stilla liv med vin som vän.
Tror en del avstår för att de inte vågar.
Det där med att söka vård är oftast inte ett alternativ. Gäddor har visat gång på gång att de fortsätter som vanligt och de gör det tills de blir stoppade.
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Skam gör ont men det var inte svaret på frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Eller så kanske Sara lämnat in kuvert med pengar till Polisen, och har ingen gjort anspråk på de upphittade pengarna efter en tid, så tillfaller de Sara och kan skänkas in i Dumpen.

#429 Lund
Det förstår i princip alla normalbegåvade men han du citerade känner sig kränkt.
Citera
2024-06-18, 18:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Är det någon som fattar någonting här med senaste gäddan? #429. Han tejpar fast pengar i ett kuvert under en papperskorg. Det står "logg från 2023"?? P&S går in och hämtar pengarna och filmar. Fast samtidigt som han tejpat pengarna åker P&S och letar efter hans bil på parkeringen.

Jag får inte ihop detta alls?! Har Dumpen AB börjat med skådespelare nu och Sara har försökt sig på något thriller manus?
Man ser i videon att ett barn sitter på golvet. De har skickat ett barn att kolla om det finns ett kuvert under korgen, sedan har barnet satt tillbaka det så Sara kunde filma när hon hittade det, tejpen fäste inte igen. Att använda barn till sådant är oetiskt. Tveksamt om det är lagligt.
Citera
2024-06-18, 19:18
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
#430 ute nu!
https://dumpen.se/2024/06/18/ettrovdjur-i-kallaren/
Citera
2024-06-18, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
#430 ute nu!
https://dumpen.se/2024/06/18/ettrovdjur-i-kallaren/
Jäflar vad många sidor med chatloggar! Tar ju flera timmar att plöja igenom.
Citera
2024-06-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Jäflar vad många sidor med chatloggar! Tar ju flera timmar att plöja igenom.

Jo, de fångar inte kontentan i det de vill förmedla. Vem orkar läsa igenom allt det????
Citera
2024-06-18, 19:53
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Men vem är 429, ingen som vet?
Verkar inte så tyvärr.
Citera
2024-06-18, 20:13
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Finns även en klassisk gäddflykt att beskåda på Rumble: https://rumble.com/v52bdmf-june-18-2024.html

De glömde förmodligen att ta med den i artikeln.. Eller så nöjde de sig med den milslånga loggen..

Senast redigerad av Lyxpotatissallad 2024-06-18 kl. 20:17.
Citera
2024-06-18, 20:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Finns även en klassisk gäddflykt att beskåda på Rumble: https://rumble.com/v52bdmf-june-18-2024.html

De glömde förmodligen att ta med den i artikeln.. Eller så nöjde de sig med den milslånga loggen..

Aah. Det gjorde #430 genast till en något mer underhållande fångst.

Är Dumpen populär och känd i Norge? Förstår jag saken rätt var även denna gädda rädd för att fastna i näten. Men att läsa sådär mycket chattar, dessutom på muppspråket norska, orkar jag inte.
Citera
2024-06-18, 20:31
Medlem
Citat:

Äckliga jävla svin, Helge.
Tror att han kan springa ifrån problemen. Njuter av tanken att han sitter häktad och att ha blivit outad. Tur att det här hände innan han förgrep sig på det lilla stackars barnet vars familj han var inneboende hos. Äckel.. dö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in