2024-05-30, 22:20
Medlem
nuqneHs avatar
Nu har han åtalats för händelse nummer två. Artikeln är låst men har klippt in text nedan:

Och inne på en toalett ska han ha tafsat på en annan ung tjej.

– Jag sa ”nej” och ”stopp” men han slutade inte, berättade kvinnan senare i förhör med polisen.

Hon blev mycket uppskakad av händelsen och gjorde en polisanmälan.

Även vapenbrott
Nu åtalas nöjesprofilen för sexuellt ofredande för andra gången på kort tid.

Mannen säger som första gången: att han drabbats av en total minneslucka just den tid när ofredandet skulle ha inträffat och att han därför varken kan erkänna eller förneka brott.

– Min sista minnesbild är att jag sitter i en soffa. Därefter är det blankt.

Förutom det sexuella ofredandet åtalas han också för brott mot vapenlagen efter att ha förvarat vapen han haft licens för i ett vapenskåp på fel adress.

Utöver detta har han enligt uppgift också fått sparken från sitt jobb. Ganska rimligt ändå. Men så himla jobbigt det där med att tappa minnet av och till. Jävla oflyt jämt.
Citera
2024-06-04, 09:33
Medlem
Fanvadjagfrysers avatar
Asså hon tjejen berätta att han hade spelat dum och frågat henne vart toan låg. Jävla töntgubbe han har ju för fan varit dj på typ alla krogar i stan haha. Har inte han barn i hennes ålder oxå???? Äckligt som fan.
Citera
2024-06-17, 17:38
Medlem
https://www.nwt.se/2024/06/17/tafsan...ngsfest-70f88/

Tafsade vilt på krogen, blev dömd att betala skadestånd till BO på 10000kr.
Hammarö Kommun tycker beteendet var olämpligt men GM ville inte säga upp sig självmant. Kommunen beslutat om att säga upp honom med 16 månadslöner om 49000kr, lite drygt 800000!

Ska tydligen löna sig bete sig som en idiot...
Citera
2024-06-18, 08:37
Medlem
Fanvadjagfrysers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomTom

Hammarö Kommun tycker beteendet var olämpligt men GM ville inte säga upp sig självmant. Kommunen beslutat om att säga upp honom med 16 månadslöner om 49000kr, lite drygt 800000!

Handlingar, som NWT tagit del av, visar att det innan utköpet hade hållits möten om mannen där domen från i våras varit en av huvudpunkterna.

Dessutom listas ytterligare en punkt: ”Vid avtackning av förvaltningschef...” och ”efter avtackning enligt ovan har...”.

Men mer än så går inte att läsa. Kommunen har valt att sekretessbelägga resten av handlingen.

Men av handlingen att läsa framgår det också att kommunens förtroende för nöjesprofilen helt är förbrukat. ”Detta har konstaterats bland annat genom samtal med förvaltningschefens chefer, kollegor men även genom reaktioner från verksamheten”.

I samma handling framgår det att även här att mannen inte har något minne från de nämnda händelserna.

Men hur många gånger ska han fortsätta skylla på minnesförlust??
Citera
2024-06-18, 12:27
Medlem
Fanvadjagfrysers avatar
https://www.nwt.se/2024/06/18/darfor...push=editorial

Nöjesprofilen har tidigare figurerat i media efter att han tafsat på en ung kvinnas rumpa under en krogkväll i Karlstad. Och under samma dag som domen kom hamnade han i blåsväder på nytt. Inne på en toalett uppges han ha tafsat på en annan ung tjej. Något som han nu står åtalad för.

Handlingar från kommunen visar att mannens brottsliga handlingar diskuterats på möten.

Samma handlingar visar även att ytterligare händelser kring mannen har varit på tal. Att något har hänt i samband med en avtackning av en chef. Men resten av informationen kring det har kommunen valt att sekretessbelägga.

Men nu kan NWT avslöja nya detaljer om avtackningsfesten. En deltagare på festen berättar att mannen agerade olämpligt mot en kvinnlig kollega.

– I och med händelsen tillsammans med det andra blev förtroendet förbrukat för honom, säger deltagaren.

Det var ungefär 20 deltagare på avtackningen som bestod av vinprovning och restaurangbesök.

– Det skedde mitt i veckan, så det var inget stort så. Alla skulle jobba dagen efter, säger deltagaren.

Denna händelse tillsammans med domen ledde till att kommunen och mannen kom överens om ett avslut.
Citera
2024-06-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomTom

Wow, ja det var tydligen värt en slant.
Citera
2024-06-18, 13:47
Tafsaren söker nytt jobb på LinkedIn:

Hej allihop! Jag letar efter en ny roll och skulle verkligen uppskatta ert stöd. Jag är angelägen om att utnyttja min expertis, mina kompetenser och min erfarenhet för en ny utmaning.

Om mig:
Jag letar efter roller som IT-Utvecklare, IKT-Utvecklare, IT-Projektledare samt liknande roller.
Jag är öppen för roller i Värmland County och Sweden.

Jag vill gärna återskapa kontakten med er, dela med mig av mina erfarenheter och få uppdateringar om er. Om ni hör talas om några spännande möjligheter eller är öppna för att chatta kan ni skicka ett meddelande till mig eller lämna en kommentar nedan.

Vem vill anställa en tafsare?
Citera
2024-06-18, 13:52
Medlem
Usch, måste verkligen varit vidrigt att bli antastad av honom.

Han förtjänar stryk!
Citera
2024-06-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boorer
Tafsaren söker nytt jobb på LinkedIn:

Hej allihop! Jag letar efter en ny roll och skulle verkligen uppskatta ert stöd. Jag är angelägen om att utnyttja min expertis, mina kompetenser och min erfarenhet för en ny utmaning.

Om mig:
Jag letar efter roller som IT-Utvecklare, IKT-Utvecklare, IT-Projektledare samt liknande roller.
Jag är öppen för roller i Värmland County och Sweden.

Jag vill gärna återskapa kontakten med er, dela med mig av mina erfarenheter och få uppdateringar om er. Om ni hör talas om några spännande möjligheter eller är öppna för att chatta kan ni skicka ett meddelande till mig eller lämna en kommentar nedan.

Vem vill anställa en tafsare?
Compare Karlstad verkar vara intressead av att anställa denna tafsaren och innehavaren vapen han inte har licens för.

Ska Göran Born använda sina erfarenheter att tafsa på unga kvinnor? 🤣
Senast redigerad av Maviel 2024-06-20 kl. 13:47.
Citera
2024-06-19, 20:44
Den trettioåriga kvinna han bor med. Är det partner eller dotter?
Citera
2024-06-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Den trettioåriga kvinna han bor med. Är det partner eller dotter?

Partner
Citera
2024-06-19, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av charlestown1
Partner
Åh fan! Snygg, tjugosju år yngre tjej och ändå tafsar han på andra hela tiden. Patologiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in