Är det ens värt att tillföra något i den här tråden längre undrar jag då Undringar totalt beslagtagit tråden och belagt den med egen åsiktskorridor som en ilsken liten terrier och tillskriver folk epitet och åsikter som inte nödvändigtvis stämmer om det inte lirar med hens egen uppfattning? Och när någon säger något som stämmer överens med hens egen åsikt låter det "jag har ju redan sagt och tyckt det!", som att Undringar är något slags facit till allt.
Säg gärna till Undringar vilken ny tråd du kommer glida över till senare och härja nu när säsongen är slut så vet jag att hålla mig långt borta.
Nu har jag tagit igenom mig hela återträffen avsnittet.
Emmy och Mattias: Gud, var ska man börja. Mattias framstår som väldigt osäker men ser mönster hos mig själv i honom. Troligtvis är han inne i eller är spåren av en depression. Jag själv kan i perioder bara se nattsvart trots att det är ingenting i praktiken som talar för det, då blir relationer lidande.
Torsten och Linnea: Torsten framstår som en vänstervriden intetsägande hen-man. Tom i blicken. Linnea är ingen pingla själv men hon förtjänade bättre.
Jimmi och Linnea: Vad har han gjort?? Jag blir helt konfunderad och det är snudd på karaktärsmord som SVT har sysslat med då de vet om hur debatten och snacket går på sociala medier. SVT har ett ansvar för båda deltagarna i det här fallet och borde gå ut och antingen konfirmera (om någonting brottsligt skett) eller dementera - då kan man slänga in lite Kalle som pratar om gränsdragningar + bra PR. I nuläget kastas Jimmi till vargarna som en våldtäktsman....
Ja, ja, ja!! Har sagt det hela tiden och jag blir så förbannad på att Christoffer sitter och försvarar SVT i programmet och bara klandrar media och tittarna ihop med Jim. Ja, det är faktiskt Synd om Jim, jag tycker det, och det är bara SVT:s fel. För fan, dementera Edvin Törnblom, kan ni kritisera media och tittarna kan ni kritisera en annan programledare som går ut med grovt förtal på sin stora plattform. Journalisterna gör bara sin demokratiska plikt som är kritiska mot Public Service, herregud, stackars Jim! Och ändå har han sånt Stockholmssyndrom likt alla andra deltagare i år att han inte håller produktionen ansvarig, nej han uppmanar ändå andra att söka och säger att produktionen är varm och omtänksam. De har exploaterat honom och de allihop för att få till ett program till varje pris. Väldigt många av deltagarna var olämpliga och oetiska att casta i år, många var för sköra och har farit illa av matchningarna och filmandet, många har också varit omogna och skulle ha behövt växa privat och bli trygga i sig själva utan att bli offentliga först. Antingen fanns de inga lämpligare kandidater eller så valde de ändå dessa för ”dramats” skull, båda alternativen är vidriga för att vara psykologers och public services beslut.
Så väl formulerat! Deltagarna tror verkligen att de deltagit i ett seriöst psykologiskt experiment, med en professionell expertgrupp och nu ser de sig själva som gurus, nästan psykologer själva efter att ha umgåtts med sådana i hela 5 veckor. Och ska läxa upp och censurera oss tittare i vanlig ordning. Bara vissa åsikter är godkända.
Det är helt obegripligt, precis som du säger, att produktionen inte gått ut och stenhårt och klart och tydligt dementerat Edvard Törnbloms förtal i podden Ursäkta. Istället kan man börja fundera över om det fanns en baktanke med att ge Edvard Törnblom det skvallret om Linnea och Jimmi. Edvin har skändat Linnea så grovt och Jimmi har han verbalt avrättat i sociala medier. Han borde inte få göra det ostraffat, utan några som helst konsekvenser!!
Deltagarna hade så mysigt där på träffen, vilken gemenskap de visade upp, skratt och tårar och massa värme. Det blev så mycket tydligare vilken mobbning de utsatt Jimmi för.
Hans tomma stol ekade verkligen under hela avsnittets gång.
Ratad, förkastad, smutskastad. Det som hänt mellan honom och Linnea bedömdes så allvarligt av Kalle och produktionen att de valde att sätta honom i skampåle inför alla tv-tittarna. Hur ska en enskild människa kunna rädda sitt anseende och rykte gentemot SVT och ett produktionsbolag, plus en grupp "Experter"?
Anastasia verkade bli sur över att Torsten så starkt ägde sina misstag. Hon var verkligen missunnsam och grinig och påminde om Carro när hon klagade på att männen utvecklats på bekostnad av kvinnorna. Hon hade velat se Torsten uthängd, nedbruten och knäckt så att hon verkligen kunde få vara det offer hon så gärna vill vara.
Kan det verkligen vara så att Torsten var så totalt oerfaren av förhållanden innan han deltog i programmet att han varken varit förälskade eller ens varit sexuellt aktiv? - Det är inte rätt tycker jag att casta så oerfarna personer och gifta bort dem i ett sådant här program.
Rosanna känns verkligen som en udda fågel i tjejgänget. Men hon kanske kan lära sig något av att vara en medkännande äkta människa genom att umgås med dem. Hon kan lära sig att låtsas vara det i alla fall.
Är det ens värt att tillföra något i den här tråden längre undrar jag då Undringar totalt beslagtagit tråden och belagt den med egen åsiktskorridor som en ilsken liten terrier och tillskriver folk epitet och åsikter som inte nödvändigtvis stämmer om det inte lirar med hens egen uppfattning? Och när någon säger något som stämmer överens med hens egen åsikt låter det "jag har ju redan sagt och tyckt det!", som att Undringar är något slags facit till allt.
Säg gärna till Undringar vilken ny tråd du kommer glida över till senare och härja nu när säsongen är slut så vet jag att hålla mig långt borta.
Har du såna problem med olika åsikter är det ditt problem, ingen annan kan svara på om det ”är någon mening”. Börja med att bara ha ett konto och ta tio djupa andetag när du läser andras inlägg.
Om nu Mattias var kär och älskade/älskar Emy så är jag förvånad över att han gav upp så himla enkelt. Nyförälskelse brukar vara i ca 1-2 år.
Torstens kommentar om att det hade varit jobbigt om den ena var singel var märklig också. Han har en konstig syn på relationer och kärlek. Det är ingen tävling?
Senast redigerad av LittleBabyNothing 2024-06-17 kl. 14:04.
Om nu Mattias var kär och älskade/älskar Emy så är jag förvånad över att han gav upp så himla enkelt. Nyförälskelse brukar vara i ca 1-2 år.
Dom är fortfarande gifta enligt Ratsit. Inga gemensamma barn så går ju en skilsmässa tämligen snabbt. Mattias har säkert psykiska problem just nu och Emy väntar ut honom