2024-06-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Mattias har dumpat Emmy.

Och det skedde innan Emmy var med på återträffen. Tyckte Mattias kändes lite off då.

https://www.filmtopp.se/intervju/svt...astet-inte-kar

Snabbspolade igenom alla avsnitt och kollade på Matthias och Emmy igen. Han ser off ut hela tiden. Som att han inte riktigt är där. Emmys ögon glittrar men han stirrar bara tomt ut i luften. När han säger att han älskar henne så är det som att han får tvinga fram orden.
Kan ju vara måendet i stort, eller nånting annat. Jag får känslan av att han egentligen är kär i nån annan.
Citera
2024-06-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Om nu Mattias var kär och älskade/älskar Emy så är jag förvånad över att han gav upp så himla enkelt. Nyförälskelse brukar vara i ca 1-2 år.

Torstens kommentar om att det hade varit jobbigt om den ena var singel var märklig också. Han har en konstig syn på relationer och kärlek. Det är ingen tävling?

Tanken har slagit mig att han kanske inte gillar tjejer på DET sättet. Kanske därför snygga tjejkompisen blänger så. Hon kanske vill ha honom också.
Citera
2024-06-17, 14:38
Medlem
Känns som att Mattias på ett undermedvetet plan inte känner sig värd kärlek och trygghet så han självsaboterar. Kan kännas väldigt bra i stunden när man aktivt tar beslutet att avbryta för man känner på något plan att man gör det rätta/skyddar sig själv. Men inte så kul när man står där ensammare än någonsin i spillrorna av det som var efteråt och undrar vad fasiken som hände egentligen.

Och ja, Torstens kommentar till Anastasia om att det hade varit hemskt om hon varit singel till återträffen kändes märklig. Får en ju att undra om huruvida hans nya förhållande är resultatet av ett race att hitta någon ny för att visa svenska folket och experterna hur mycket han utvecklats. Men han verkar lycklig på riktigt.

Jag känner så mycket med Anastasia. Det är hemskt att vara tillsammans med någon som gör slut med en och sedan när de är stadgade med någon annan hör av sig och tackar för att man hjälpte dom förstå vad kärlek är och hur man är en bättre partner, medan man själv egentligen inte fick ut något annat än hjärtesorg av det hela. Händer detta dessutom upprepade gånger kan det vara nog så knäckande för ens självförtroende. Jag beundrar hur hon kan vara så chill när Torsten går på om sitt nya jag och liv, och att hon tar det i avskildhet med Christoffer senare.
Citera
2024-06-17, 14:43
Medlem
Han kanske helt enkelt inte är attraherad av henne, det är mycket som händer som tittarna inte får se heller. Ändå tror folk härinne att de vet precis hur deltagarna är.
Citera
2024-06-17, 14:45
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Snabbspolade igenom alla avsnitt och kollade på Matthias och Emmy igen. Han ser off ut hela tiden. Som att han inte riktigt är där. Emmys ögon glittrar men han stirrar bara tomt ut i luften. När han säger att han älskar henne så är det som att han får tvinga fram orden.
Kan ju vara måendet i stort, eller nånting annat. Jag får känslan av att han egentligen är kär i nån annan.

Nu har jag inte läst alla inlägg om säsong 10 men Mattias var visst ihop med en tjej innan han gick gifte sig i programmet och hon hade visst bott kvar i samma byggnad.

Och det var hon som var med när vänner mötte Mattias och Emmy i nåt av avsnitten. Hon med mörkt hår och en stirrande blick. Så antagligen så är det hon som han dumpade Emmy för.
Citera
2024-06-17, 14:54
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tycker också det är fel hur de behandlar honom, särskilt efter alla spekulationer och skriverier.

Det jag tänker är att om hon Linnea nu har så svårt för att han Jimmy är med på återträffen och känner sig illa till mods.
Så är det väl hon som ska backa ur och inte han.

Jag får lite obehaglig barnsliga vibbar av henne och har haft hela denna säsong.
Hon känns så ung och naiv och SVT har gått på hennes linje.
Tycker hon blir lite läskig som gör som hon gör.
Senast redigerad av BallaBella 2024-06-17 kl. 14:58.
Citera
2024-06-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Han kanske helt enkelt inte är attraherad av henne, det är mycket som händer som tittarna inte får se heller. Ändå tror folk härinne att de vet precis hur deltagarna är.

Självklart! Absolut att så var fallet med honom och Anastasia. Jag utgår från hur Torsten själv har uttryckt sig om vad han tagit med sig av allt och hur han förändrat sin syn på relationer och hur saker och ting ska/bör vara och kännas etc. Det måste vara tillåtet här inne att tala kring saker deltagarna faktiskt själva sagt och visat med sitt beteende etc.
Citera
2024-06-17, 15:01
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Det jag tänker är att om hon Linnea nu har så svårt för att han Jimmy är med på återträffen och känner sig illa till mods.
Så är det väl hon som ska backa ur och inte han.

Jag får lite obehaglig barnsliga vibbar av henne och har haft hela denna säsong.
Hon känns så ung och naiv och SVT har gått på hennes linje.
Tycker hon blir lite läskig som gör som hon gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Felpost
Citera
2024-06-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nu har jag inte läst alla inlägg om säsong 10 men Mattias var visst ihop med en tjej innan han gick gifte sig i programmet och hon hade visst bott kvar i samma byggnad.

Och det var hon som var med när vänner mötte Mattias och Emmy i nåt av avsnitten. Hon med mörkt hår och en stirrande blick. Så antagligen så är det hon som han dumpade Emmy för.

Men det blir ju jättekonstigt? Ihop med en tjej och göra slut och gifta sig och sen ändå bli ihop med samma tjej igen?
Sen att ha exet i samma byggnad och ny tjej/fru plus ett kamerateam?
Citera
2024-06-17, 15:06
Medlem
Om någon är premium-prenumerant på Expressen så kan de läsa om hur mycket pengar deltagarna får, bla vad de får för att köpa bröllopskläder:
https://www.expressen.se/noje/pengar...ar-deltagarna/
Citera
2024-06-17, 15:13
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Felpost

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Den här Edvin Törnblom ….. vad är han för människa egentligen och vad är det som gör att han sprider saker om andra människor i sin podd.
Är det saker som är sanna eller är han en ondskefull människa som vill dra till sig uppmärksamhet på någon annans bekostnad och fall? En människa som går över lik för att lyfta sig själv och sin podd.?!

Det jag läser gör att jag får känslan att han är en vidrig ”ursäkta” person som skiter i vad som händer med den han sprider saker om.

Är det någon som kan förklara för mig hur landet ligger?

Vad är det han har spridit om Jimmy.
Jag tänker inte lyssna på hans podd så någon kanske kan förklara.

Härligt att TV4 väljer denna typ av programledare.
Senast redigerad av BallaBella 2024-06-17 kl. 15:23.
Citera
2024-06-17, 15:16
Medlem
Fullkomligt groteskt det SVT utsatt Jim för, det är ett karaktärsmord utan dess like.
När det insinueras att det har begåtts sexuella övergrepp och SVT inte dementerar och fryser ut Jim från att dyka upp på deras "reunion" så kan man inget att än undra vad som försiggår? Om något hade hänt hade en polisanmälan gjorts samt att Linnea och Jims relation hade struktis från programmet, vad SVT håller på med nu fattar liksom ingen.

Sen var Mattias och Emmys avslut jobbig att kolla på, Emmy verkar vara en dundertjej och Mattias borde nog inte ha varit med i programmet till att börja med när man tänker på hans förflutna med psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in