2024-06-17, 13:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Javisst. Vi reglerar själva vår befolkningsstorlek.

Och tänk så mycket tjafs som försvinner när människan är borta.

Verkligen, ingen som gnäller på vädret, sand i badbyxorna eller slö 4g-uppkoppling.

Hur lång tid skulle det ta för jorden att reparera sig efter allt som vi människor förstört kan man undra.

Jag har sagt det förr men anser att vi är minst tre miljarder för många. Fem miljarder människor skulle vara en bra mängd gissar jag.
Citera
2024-06-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Verkligen, ingen som gnäller på vädret, sand i badbyxorna eller slö 4g-uppkoppling.

Hur lång tid skulle det ta för jorden att reparera sig efter allt som vi människor förstört kan man undra.

Jag har sagt det förr men anser att vi är minst tre miljarder för många. Fem miljarder människor skulle vara en bra mängd gissar jag.
Du tänker exakt likadant som jag.
Citera
2024-06-17, 13:39
Bannlyst
Folk äter ju skräp så det är inte så konstigt. Då pratar jag inte om McDonalds. Köper du mat med E-nummer så har du redan problem bara där. Kolhydrater? Skräp alltihop. Hur många äter så lite som 100 gram grönsaker per dag? Inte många.
Självklart får man problem.
Citera
2024-06-17, 13:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det finns nog en kombination av många saker. Det kan vara allt från mikroplaster, det enorma användandet av p-piller som inte filtreras i vattenrengöringen, mängder med alkohol och/eller droger, skräpmat, man rör på sig för lite etc. Sedan är kanske inte klientelet som donerar sperma alltid den bästa gruppen av män som gör det?
Citera
2024-06-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det finns nog en kombination av många saker. Det kan vara allt från mikroplaster, det enorma användandet av p-piller som inte filtreras i vattenrengöringen, mängder med alkohol och/eller droger, skräpmat, man rör på sig för lite etc. Sedan är kanske inte klientelet som donerar sperma alltid den bästa gruppen av män som gör det?
Donatorerna genomgår medicinska tester.

Det gör inte ett ONS utanför krogen kl 03:00.

Så det här är toppen på ett isberg. Ett isberg som växer hela tiden.
Citera
2024-06-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
I en dansk studie på över 6000 personer från fyra städer där spermadonatorer testats från 2017-2022 visar att kvaliteten på spermier sjunkit drastiskt med ca 22% från 2019 fram till idag och är fallande.

Dr Campbell från Storbritannien som har +100miljoner views på Youtube går igenom studien och frågar sig varför fler studier inom området finns från andra länder. Gäller detta enbart Danmark eller är det ett fenomen för hela västvärlden?

Se analysen kring möjliga orsaker av Dr Campbell här:
https://youtu.be/EHQCy0jighQ?si=4_xEb4titFIS5zNS

Stillasittandet under pandemin som tagit ut sin rätt?
Citera
2024-06-17, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Stillasittandet under pandemin som tagit ut sin rätt?

Tror dataspelande är stora boven, eller rättare sagt stillasittande män mellan 17-30 som äter Foodora och skiter i sin kropp.

När jag var en liten skit i början av nittiotalet så var det ju nästan som att folk blev chokade över att se nån som vägde 150 kilo. Idag skulle jag tippa att var fjärde nittiotalist man är inte bara fet utan obese.

Sen tränar en tredjedel av männen mer ån någonsin.

Dom unga männen har ju f-n samma spermcount som min 60 åriga farsgubbe, eller han har förmodligen bättre. Borde tillsättas en kriskommision de luxe.
Citera
2024-06-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Tror dataspelande är stora boven, eller rättare sagt stillasittande män mellan 17-30 som äter Foodora och skiter i sin kropp.

När jag var en liten skit i början av nittiotalet så var det ju nästan som att folk blev chokade över att se nån som vägde 150 kilo. Idag skulle jag tippa att var fjärde nittiotalist man är inte bara fet utan obese.

Sen tränar en tredjedel av männen mer ån någonsin.

Dom unga männen har ju f-n samma spermcount som min 60 åriga farsgubbe, eller han har förmodligen bättre. Borde tillsättas en kriskommision de luxe.

Tror du är rätt på det. Mest uppenbart är väl övervikt, stillasittande och möjligtvis mikroplatser.
Citera
2024-06-17, 14:16
Medlem
Gissar på strålningen från mobiltelefonen, många har den liggandes i byxfickan.

https://illvet.se/manniskan/kroppen/mobiltelefoner-i-byxfickan-dodar-spermierna
Senast redigerad av ModeratorIdiot 2024-06-17 kl. 14:27.
Citera
2024-06-17, 14:46
Medlem
shoottheelkss avatar
Agenda 21 börjar ta skruv.
Citera
2024-06-17, 14:52
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Det är väl bara att ta en titt på de yngre generationerna. Det hade väl snarare varit underligt om deras sperma inte varit degenererad.
Citera
2024-06-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Kom det så snabbt? Att stora delar av män plötsligt bara blev feta? och bestämde sig att sluta motionera?

Testo-nivåerna i väst har gått ner i nästan 100 år. Fetman och bristen på motion har faktiskt eskalerat främst de senaste 20 åren. Först nu börjar det ge utslag på studier av den här typen.
Om över 50% av alla män i vuxen ålder är feta eller överviktiga kommer det naturligtvis påverka en massa saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in