2024-06-16, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nej Kurre. Det är ett tecken på att ditt tyckande och troende hör hemma i kyrkan och inte bland åsikter du vill klassa som fakta.

Det och att man diskuterar helt enkelt inte med förvirrade personer. Meningslösare slöseri med energi finns fan inte.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och där platsar J*ssica in som idag livat i 10 timmar , hon som påstår att hon tar hand om sin gamle morfar som har god man eller förvaltare och som då inte klarar sig så bra själv

Haha äntligen lite ontopic. 10 timmar med bindgalna Jessica. Exakt alla personlighetsdrag och utseende som en meth-tjackis men som är, iaf såvitt jag vet, drogfri. Det är inte dåligt. Pratade hon engelska eller skånska i dag?
2024-06-16, 19:40
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Exakt alla personlighetsdrag och utseende som en meth-tjackis men som är, iaf såvitt jag vet, drogfri.

Du kan alltid köpa hennes piss och testa det
2024-06-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Det och att man diskuterar helt enkelt inte med förvirrade personer. Meningslösare slöseri med energi finns fan inte.

Haha äntligen lite ontopic. 10 timmar med bindgalna Jessica. Exakt alla personlighetsdrag och utseende som en meth-tjackis men som är, iaf såvitt jag vet, drogfri. Det är inte dåligt. Pratade hon engelska eller skånska i dag?
Både och tror jag men mest engelska , hon är som en skiva som hakat upp sig, idag tjatade hon om att folk skulle berätta hur hon skulle bli mer ice on the rocks ..dvs mer svensk
2024-06-16, 19:43
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Om ni inte redan sett klippet rekommenderar jag er att gå in på pappasulles TT och titta på det andra klippet där Palm talar med centerns representant i valstugan.

Sedan rekommenderar jag er, återigen, att läsa hur forskning definierar myndighetsstalkers (äk rättshaverister):

Jag blir så jävla obekväm när hon går fram till random myndighetsperson och inte ens försöker vara lite återhållsam utan direkt öppnar med att ”soc gör så otroligt mycket fel” och slänga ur sig allt negativt hon kan komma på om soc..
Tänk vad mycket bättre bemött hon hade blivit om hon bara hade velat prata om soc och hur centern ser på myndigheten.. vet lixom inte vad hon trodde att dom skulle kunna säga till henne?

Tuff tant som gick o tjaffsa mot henne.
2024-06-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du kan alltid köpa hennes piss och testa det
Hon har högst troligt rejäla psykiatriska diagnoser hon vägrar medicinera för vilket gör att hon inte kommer ett dugg närmare att få kontakt med sina barn och träffa dem , de lär knappt ha minne av henne eftersom de var så små som 2 och 3 år när de omhändertogs och nu har det gått många år utan kontakt .
Är obegripligt att föräldrar väljer att göra helt galna liver hela dagarna istället för att försöka bli tillräckligt stabila så att de kan träffa sina barn ,
I dag pratade J åter om någon berättelse från 1800-talet om någon som kallade sig Baron Trump och menade att den handlade om Barron Trump som tydligen är tidsresenär , så amerikan hon är borde J kunna skilja på titeln Baron och namnet Barron
2024-06-16, 21:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej Kurre. Det är ett tecken på att ditt tyckande och troende hör hemma i kyrkan och inte bland åsikter du vill klassa som fakta.

Jaha så ni sitter på fakta menar du? Om vad? Ni argumenterar ju inte överhuvudtaget. Det är bara samma visa: Tillmälen, tillmälen och åter tillmälen.

Det är ett typiskt sektbeteende.
2024-06-16, 21:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jaha så ni sitter på fakta menar du? Om vad? Ni argumenterar ju inte överhuvudtaget. Det är bara samma visa: Tillmälen, tillmälen och åter tillmälen.

Nope. Jag har aldrig påstått mig veta något vilket du har.
Jag har dock kunnat utröna av det du skriver att du inte vet något och mest tycker och tror saker.
Därför bemöter ingen dig mer ingående. För du har ändå ingen koll. Slöseri med tid och energi. Skulle kunna lämna en lastbil full med ren fakta till dig och du hade ändå inte ändrat åsikt.
2024-06-16, 21:34
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Det är en skvallertråd och du är förvånad varför ingen vill argumentera med dig?

Jag försöker inte gå in på ICA och utmana folk till längdhoppstävling, och om jag hade gjort det hade jag inte blivit förvånad när folk säger att de inte har lust, för de är där för att handla mat.
2024-06-16, 21:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nope. Jag har aldrig påstått mig veta något vilket du har.
Jag har dock kunnat utröna av det du skriver att du inte vet något och mest tycker och tror saker.
Därför bemöter ingen dig mer ingående. För du har ändå ingen koll. Slöseri med tid och energi. Skulle kunna lämna en lastbil full med ren fakta till dig och du hade ändå inte ändrat åsikt.

Spännande. Vad skulle det vara för fakta i den lastbilen då som jag inte vill ta till mig av?
2024-06-16, 21:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
https://www.ivo.se/aktuellt/nyheter/2020/lilla-hjartat-ivo-vitesforelagger-norrkopings-kommun/
Citat:
Visst är det märkligt att det inte drevas mot socialtjänsten och socialnämnden?

https://www.ivo.se/globalassets/dokument/aktuellt/nyheter/2020/vitesforelaggande-norrkoping-slutligt.pdf

Att det råder en masshypnos i det tragiska fallet råder det inget som helst tvivel om.

Såvit jag minns står det ingenting om
"Nej de gjorde de verkligen inte, eftersom de missade att lägga fram relevant fakta under förhandlingen. Det fanns gott om rekvisit för att stoppa en hemflytt, men det valde soc att helt enkelt inte ta upp och då hade inte domstolen tillräcklig grund för att stoppa en hemflytt."
i IVOs granskning av ärendet.
Jag har redan sagt att det finns mycket allvarliga brister hos soc.
Men man kan inte hitta på egna brister som inte är bevisade bara för att det finns andra bister.
2024-06-16, 22:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Såvit jag minns står det ingenting om
"Nej de gjorde de verkligen inte, eftersom de missade att lägga fram relevant fakta under förhandlingen. Det fanns gott om rekvisit för att stoppa en hemflytt, men det valde soc att helt enkelt inte ta upp och då hade inte domstolen tillräcklig grund för att stoppa en hemflytt."
i IVOs granskning av ärendet.
Jag har redan sagt att det finns mycket allvarliga brister hos soc.
Men man kan inte hitta på egna brister som inte är bevisade bara för att det finns andra bister.

Jo för om man inte lägger upp tillräckligt relevant material på bordet vid förhandling så kan det medföra att LVU upphör, även om soc inte vill det per se. Om soc ville stoppa en hemflytt så hade de haft goda möjligheter att göra det med det material de redan hade och göra en bättre utredning. Man kan inte skylla på domstolen för detta. De bedömer ju det som soc presenterar för dem. Slarvar soc med utredningen så fattar domstolen fel beslut. Men då är det soc fel och inte domstolens.

I det här fallet låter det som att soc inte varit på familjen tillräckligt offensivt och till stor del saknat insyn i hur de hade det hemma. Det är mycket olikt den myndigheten. De borde haft bättre koll och de har ett ansvar när barn misstänks fara illa att ingripa och skaffa sig insyn i familjen.
2024-06-16, 22:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jo för om man inte lägger upp tillräckligt relevant material på bordet vid förhandling så kan det medföra att LVU upphör, även om soc inte vill det per se. Om soc ville stoppa en hemflytt så hade de haft goda möjligheter att göra det med det material de redan hade och göra en bättre utredning. Man kan inte skylla på domstolen för detta. De bedömer ju det som soc presenterar för dem. Slarvar soc med utredningen så fattar domstolen fel beslut. Men då är det soc fel och inte domstolens.

I det här fallet låter det som att soc inte varit på familjen tillräckligt offensivt och till stor del saknat insyn i hur de hade det hemma. Det är mycket olikt den myndigheten. De borde haft bättre koll och de har ett ansvar när barn misstänks fara illa att ingripa och skaffa sig insyn i familjen.
Ingenstans i IVOs granskning står det som du påstår.
Det står ingenting om att soc hade uppgifter som dem inte delade med sig till domstolen, uppgifter som skulle ha ändrat domstolens beslut om att LVU upphörde.

Kritiken IVO ger till soc är hur dem hanterade hemflyttningen och hur dem hanterade ärendet efter att barnet flyttat hem, ingenstans står någon kritik om hur soc hanterande ärendet innan domstolen beslutade att upphäva LVUet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in