2024-06-15, 16:47
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Men när du tänker efter är det så.
Oavsett hur mång nya arbetskamrater man träffar i sitt arbetslive eller genom hobbies, är de dom som man känt längst som räknas som närmast vänner. Pga tiden som förflutit.

Välj väl föräldrar!
De e just de du säger där. Min farsa stack.
Och min morsa har haft massor av problem. Därav gick de ju rätt snett. Men jag har ingen chans alls att ta tag i mitt liv på egen hand? Känns ju rätt meningslöst då...
Citera
2024-06-15, 16:51
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
De e just de du säger där. Min farsa stack.
Och min morsa har haft massor av problem. Därav gick de ju rätt snett. Men jag har ingen chans alls att ta tag i mitt liv på egen hand? Känns ju rätt meningslöst då...

Det kanske du inte har, men det är ju många med dig som inte har det heller.
Hur gör dom?
Du får tänka om helt enkelt, bli en författare, jägare , nåt som ensamma människor gör.
Citera
2024-06-15, 16:53
Medlem
-Pelles avatar
Bara topskiktet har outtömliga möjligheter.
Men är dom lyckligare då?
Nej, för dom tar det för givet, jagar nästa nivå av top, är missnöjda.

Its all in your head
Citera
2024-06-15, 17:15
Citat:
Jag hade social fobi då ja pga tidigare trauman. Därför umgicks endast med de jag redan kände och vågade inte ta in nya kontakter.
Nu lider jag dock inte av social ångest längre utan tycker det är hur lätt som helst att prata med vilken främling som helst om vad. Men problemet är ju att man är ju den åldern man är i. Så blir svårt att hitta kontakter som ej är ytliga.
Så typiskt att man först blev social och mer utåtriktad sent i livet.
Du beskrev mig. Missade allt viktigt socialt i den åldern men idag är jag väldigt utåt och ingen social fobi alls (dock deprimerad som fan).
Citera
2024-06-15, 17:16
Citat:
Bara topskiktet har outtömliga möjligheter.
Men är dom lyckligare då?
Nej, för dom tar det för givet, jagar nästa nivå av top, är missnöjda.

Its all in your head
Vilka är lyckliga då? Det är de dumma med lågt iq som jagar konsumtion och som kollar på melodifestivalen?
Citera
2024-06-15, 17:18
Citat:
Det kanske du inte har, men det är ju många med dig som inte har det heller.
Hur gör dom?
Du får tänka om helt enkelt, bli en författare, jägare , nåt som ensamma människor gör.
Problemet är att man behöver närhet och en kram då och då. Författare och musiker som super ihjäl sig vid 55 pga depression är väl inget o sträva efter
Citera
2024-06-15, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Du beskrev mig. Missade allt viktigt socialt i den åldern men idag är jag väldigt utåt och ingen social fobi alls (dock deprimerad som fan).
Ja precis de va drf jag lyckades få tjejen förra året. Va inga problem alls och kunde prata med alla hennes kompisar och hennes familj o alla tyckte jag va väldigt trevlig. Men innan dess slösa jag ba bort allt o kunde inte snacka alls. Och ja de här är min första relation till o me pga hur man var innan.

Men hur lyckades du lösa din situation då? Fixade du vänner på äldre dar eller?
Citera
2024-06-15, 17:56
Citat:
Ja precis de va drf jag lyckades få tjejen förra året. Va inga problem alls och kunde prata med alla hennes kompisar och hennes familj o alla tyckte jag va väldigt trevlig. Men innan dess slösa jag ba bort allt o kunde inte snacka alls. Och ja de här är min första relation till o me pga hur man var innan.

Men hur lyckades du lösa din situation då? Fixade du vänner på äldre dar eller?
Vad har din partner för umgänge då? Kanske hittar nån den vägen?

Har inga vänner, har en kollega som jag umgås med ibland. Har dejtat och träffat rätt många men ej blivit något seriöst
Citera
2024-06-15, 18:36
Medlem
Adelaides avatar
Var inte rädd för att prata med främlingar. Det hjälper, tro mig.
Citera
2024-06-15, 19:14
Medlem
Citat:
Det gör man inte.
Därför är det viktigt för varje förälder att nog tänka igenom vilka dom sätter sina barn i förskolan med.

Citat:
Men när du tänker efter är det så.
Oavsett hur mång nya arbetskamrater man träffar i sitt arbetslive eller genom hobbies, är de dom som man känt längst som räknas som närmast vänner. Pga tiden som förflutit.

Välj väl föräldrar!
Majoriteten har inte träffat vänner på förskolan ? Det finns massor med ensamma människor i sverige som jag förstått det så många av de letar vänner precis som ts ? Plus ts skriver han social nu utan problem 🙂
Citera
2024-06-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Var inte rädd för att prata med främlingar. Det hjälper, tro mig.
100% kanske darför så många ensamma i sverige för alla rädda prata med folk först ?
Citera
2024-06-15, 19:23
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Det är sjukt enkelt att hitta nya människor, men svårt att hitta dem som man verkligen trivs med. Jag hade tråkigt ett tag och bodde just då med kompisar i andra städer. Det fanns en utställning i Stockholm jag ville gå på så jag "annonserade" ut att jag ville ha en grupp från vår stad som kunde åka tillsammans. Plötsligt var vi nio människor som åkte varav ingen kände den andra. Bara man har en aktivitet är det möjligt. Nu höll jag bara kontakt med en efter det, men inte var det svårt att hitta folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in