2024-06-15, 10:09
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hört på stan?

Disco!
2024-06-15, 10:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Hört på stan?
Nämns inom några minuter här:
https://www.youtube.com/live/gkZbYFhB9FM
2024-06-15, 10:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Ibland brukar jag tänka på denna tweet från omgång 5...
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nu har vi mött lag 1, 3 och 4 i allsvenskan på bortaplan, blir inte svårare än så
Skadeglädjen just nu hade inte kunnat vara större. Fan vad dåliga ni är, vad fan har hänt egentligen? Jag tippade er trea på förhand men nu kanske vi till och med får vända tabellen för er. Kan bli kval eller värre om ni ska spela så här..
2024-06-15, 10:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Kralj och Boudah klara ut, Hjelmberg fortsätter leverera!

Citat:
Hört på stan?

Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Disco!

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nämns inom några minuter här:
https://www.youtube.com/live/gkZbYFhB9FM
@Häcken Boudah är ledig!
2024-06-15, 14:04
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Det fetade är väl också ryktet. Henning ska ha skitit i att förhålla sig till dom mål som satts upp av Berntsen, och får därmed lämna.
Exakt. Är väl bästa scenariot att han drar nu och att vi kan rekrytera någon mer långsiktig som kommer börja infria allt som ska bli det nya AIK.

Har blivit sugen på Mellberg och Engelmark nu, om inte Potter tackar ja såklart

Citat:
Jag förstår den taken också. Dock inte lika rolig för mig som sagt.

Men var det inte snack om slappa träningar förra året också? Och att Berg togs in för att ändra på det? Isf är ju generalknaset kanske någon annanstans?

Som alltid vid sådana här situationer så vill man ju höra båda versioner av ”sanningen”.

Nästa tränare (Goitom?) blir nummer 7 på 4 år…
Berg togs väl först och främst in för att säkra kontraktet. Problemet med träningskulturen är väl något gemensamt för alla svenska klubbar i relation till våra grannar vilket Berntsen ofta påpekar. Så träningarna var väl slappa då som nu, medan supportrar tänkte att det var något som var uppgången. Berntsen pratade om det för ett tag sen, minns ej vilket forum men summa summarum så sa han att vi var på ungefär 2/10 träningsnivå just nu. Det finns rejält mycket mer att hämta alltså.

De ska ju ha vart oense de två norrbaggarna. Är ju inte omöjligt att HB såg något av det du påpekade.

Känner mig ändå optimistisk nu. Det finns mycket kapacitet i den här truppen som jag tror rätt tränare kan få ut. Som att spelarna kan få ta av sig en tung ryggsäck och bara köra. Gällande långsiktig strategi så får vi väl vänta och se.
2024-06-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Goitom vikarierade när det begav sig efter Grzelaks exit för två år sedan och gjorde det bra så ingen panik där men nu har vi haft alldeles för många chefstränare på alldeles för kort tid å det är frustrerande..

Gällande Berg såg jag det inte komma men är inte särskilt förvånad, trodde aldrig han var här för att stanna utan bara stabilisera vilket han på sätt och vis gjort.

Mellberg ser jag som absolut mest optimal att ta över. Det vore mycket spännande.

Citat:
Det fetade är väl också ryktet. Henning ska ha skitit i att förhålla sig till dom mål som satts upp av Berntsen, och får därmed lämna.
Skulle ni säga att Berg ändå får ses som en felrekrytering? Kontraktet räddades i fjol, men en stor del får ändå ges till Salétros, Pittas och övriga sommarrekryteringar.

Brännan hade dåliga resultat men prestationer och statistik talade för annat. Sedan kan det vara så att han tappat omklädningsrummet och då kan det ändå vara kört, trots fjolsommarens värvningar

På forum ryktas det om att inte rekrytera från AIK-led utan utifrån vad klubben vill och behöver på sikt. Är inte det just vad Brännan och Berg sägs ha varit jämfört "Alm, Stahre, Norling, Bartosz-svarta tråden"? Än så länge har det inte varit bättre.

Mellberg, Goitom och Jens G har AIK-förflutet av de som nämns som möjliga ersättare.
2024-06-15, 16:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ibland brukar jag tänka på denna tweet från omgång 5...
Det där var mot Halmstad va? Jag hade 1000000% rätt i det där inlägget. Ert spel såg verkligen uselt ut. Dan var helt ute och snurrade. Ni var också riktigt dåliga mot oss.
2024-06-15, 16:10
Medlem
Valvantos avatar
Officiellt med Adjei nu. 65+17milj€ för en som inte ens spelat för oss i år är inte illa pinkat!
2024-06-15, 16:13
Moderator
easy_dans avatar
Då var det officiellt med Adjei, om rapporteringen kring siffror stämmer någorlunda är det otroligt jobbat av Hjelmberg och co.
2024-06-15, 16:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Skulle ni säga att Berg ändå får ses som en felrekrytering? Kontraktet räddades i fjol, men en stor del får ändå ges till Salétros, Pittas och övriga sommarrekryteringar.

Brännan hade dåliga resultat men prestationer och statistik talade för annat. Sedan kan det vara så att han tappat omklädningsrummet och då kan det ändå vara kört, trots fjolsommarens värvningar

På forum ryktas det om att inte rekrytera från AIK-led utan utifrån vad klubben vill och behöver på sikt. Är inte det just vad Brännan och Berg sägs ha varit jämfört "Alm, Stahre, Norling, Bartosz-svarta tråden"? Än så länge har det inte varit bättre.

Mellberg, Goitom och Jens G har AIK-förflutet av de som nämns som möjliga ersättare.
Jens Gustafsson är ungefär lika trolig som Potter och OGS, dvs inte alls. Tror fortfarande det blir Mellberg. Att inte rekrytera från AIK led låter som meritokrati i mina öron och bör logiskt ge bättre resultat i längden även om det kanske inte träffat rätt än.

Huruvida Berg var en felrekrytering eller inte låter jag vara osagt. Han klarade kontraktet ifjol, och att renovera en hel trupp och få resultat direkt är en jävligt svår uppgift. Det är inte många spelare som hoppar in i en bottenstrid i en klubb av vår storlek och lyckas direkt. Att skapa ett lag så snabbt kräver skicklighet av en manager. Henning var dessutom en ganska stor del i att Pittas valde AIK vilket säger en del om honom som manager. Med detta sagt har det sett riktigt dåligt ut sen Malmö matchen, och sättet han använt sina byten på har varit ren komik, så det är tveklöst rätt att söka nytt. Speciellt om samarbetet mellan Berg och Berntsen inte fungerart, och Henning skitit i målen som Berntsen sätt upp och kört sitt eget race.

Har Henok fixat sin licens förresten?
2024-06-15, 18:09
Medlem
Citat:
Har Henok fixat sin licens förresten?
Jag vet inte. Han är med i kursen 23/24, den som för övrigt även Andreas Engelmark går.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/lista-har-ar-alla-antagna-till-arets-uefa-pro-utbildning/
2024-06-15, 18:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det där var mot Halmstad va? Jag hade 1000000% rätt i det där inlägget. Ert spel såg verkligen uselt ut. Dan var helt ute och snurrade. Ni var också riktigt dåliga mot oss.
Ja visst hade du rätt. I den och ett par matcher till fungerade vi inte riktigt som ett lag. Förstår att skadeglädjen var på topp då (men inte längre...).

Mot er vart vi tagna på sängen hur ni backade hem och parkerade bussen. Men i halvlek gjorde Kim nödvändiga justeringar och resten blev historia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in