2024-06-14, 16:54
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Goitom.

https://fotbollsthlm.se/aik/avslojar-henok-goitom-tar-over-aik-efter-henning-bergs-exit/
Känns lite som när Thom Åhlund tog över hos oss, gick sisådär. Vann en enda match efter att han tog över och den matchen leddes av hans assistent då Thom var magsjuk 😂
2024-06-14, 18:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Känns lite som när Thom Åhlund tog över hos oss, gick sisådär. Vann en enda match efter att han tog över och den matchen leddes av hans assistent då Thom var magsjuk 😂
Goitom vikarierade när det begav sig efter Grzelaks exit för två år sedan och gjorde det bra så ingen panik där men nu har vi haft alldeles för många chefstränare på alldeles för kort tid å det är frustrerande..

Gällande Berg såg jag det inte komma men är inte särskilt förvånad, trodde aldrig han var här för att stanna utan bara stabilisera vilket han på sätt och vis gjort.

Mellberg ser jag som absolut mest optimal att ta över. Det vore mycket spännande.
2024-06-14, 18:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Goitom vikarierade när det begav sig efter Grzelaks exit för två år sedan och gjorde det bra så ingen panik där men nu har vi haft alldeles för många chefstränare på alldeles för kort tid å det är frustrerande..

Gällande Berg såg jag det inte komma men är inte särskilt förvånad, trodde aldrig han var här för att stanna utan bara stabilisera vilket han på sätt och vis gjort.

Mellberg ser jag som absolut mest optimal att ta över. Det vore mycket spännande.
Har han licens nu, eller blir det en ny dispens hos grannarna?
2024-06-14, 21:09
Medlem
eternussermos avatar
Azerbajdzjans Ronaldo, Musa Gurbanli återvänder hem till pappas lag, Qarabag

https://www.aftonbladet.se/a/8qBrlx
2024-06-14, 21:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Nobbade tre La Liga-klubbar enligt säkra källor.
2024-06-14, 21:27
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:

Nobbade Red bull Salzburg och Basel enligt insatta källor.
2024-06-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Jag är helt enig med att AIK bytt tränare och strategi för ofta. Det fanns ändå någon slags röd tråd från 2005-2022.

2024 Henning Berg (omg 1-12)
2023 Henning Berg (omg 14-30)
2023 Andreas Brännström (omg 1-13),
2022 Peter Wennberg (omg 27-30)
2022 Henok Goitom (omg 19-26)
2022 Bartosz Grzelak (omg 1-18), ,

2021 Bartosz Grzelak
2020 Bartosz Grzelak (omg 12-30)
2020 Rikard Norling (omg 1-11),

2019 Rikard Norling
2018 Rikard Norling
2017 Rikard Norling
2016 Rikard Norling (omg 9-30)
2016 Andreas Alm (omg 1-8)

2015 Andreas Alm
2014 Andreas Alm
2013 Andreas Alm
2012 Andreas Alm
2011 Andreas Alm
2010Alex Miller (omg 15-30)
2010 Björn Wesström (omg 9-14)
2010 Mikael Stahre (omg 1-8)

2009 Mikael Stahre
2008 Rikard Norling
2007 Rikard Norling
2006 Rikard Norling
2005 Rikard Norling
2024-06-15, 01:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det intressanta nu är att få redan på VARFÖR han sade upp sig. Jag kan tänka mig att han har insyn i hur hopplöst läget är, något som gnagare väljer att inte fundera över.

Eller så säger han upp sig för att läget ser ljust ut…

Jag hade blivit mindre nervös som gnagare om han fick sparken.

Minns förövrigt diskussioner med dig om att det inte var någon fara på taket, trots att man behövde ta lån under högsäsong för att klara likviditeten. Nu kanske du förstår vad jag försökte flagga för?
Jag förstår att du väljer det perspektivet, för det är roligare för dig. Jag väljer att tro att man inte är nöjd med de slappa träningarna och att vi är sämst på allt som vi skulle bli bäst på iom att springa mer och mycket mer än motståndarna. Tråkig, oinspirerad fotboll framåt utan att hålla tätt bakåt för den delen. Varken kaos eller himmelskt. Han får möjligheten att säga upp sig istället få sparken iom att han säkrade kontraktet i fjol.

Det är min variant som får mig att sova gott
2024-06-15, 04:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Jag förstår att du väljer det perspektivet, för det är roligare för dig. Jag väljer att tro att man inte är nöjd med de slappa träningarna och att vi är sämst på allt som vi skulle bli bäst på iom att springa mer och mycket mer än motståndarna. Tråkig, oinspirerad fotboll framåt utan att hålla tätt bakåt för den delen. Varken kaos eller himmelskt. Han får möjligheten att säga upp sig istället få sparken iom att han säkrade kontraktet i fjol.

Det fetade är väl också ryktet. Henning ska ha skitit i att förhålla sig till dom mål som satts upp av Berntsen, och får därmed lämna.
2024-06-15, 08:55
Medlem
Valvantos avatar
Kralj och Boudah klara ut, Hjelmberg fortsätter leverera!
2024-06-15, 09:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Kralj och Boudah klara ut, Hjelmberg fortsätter leverera!
Hört på stan?
2024-06-15, 09:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler

Jag förstår den taken också. Dock inte lika rolig för mig som sagt.

Men var det inte snack om slappa träningar förra året också? Och att Berg togs in för att ändra på det? Isf är ju generalknaset kanske någon annanstans?

Som alltid vid sådana här situationer så vill man ju höra båda versioner av ”sanningen”.

Nästa tränare (Goitom?) blir nummer 7 på 4 år…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in