Citat:
Hon får hela tiden nytt förtroende för att socialdemokraterna inte har något system för att plocka bort inkompetens samt att nyrekrytera. Detta är det som stör mig mest med socialdemokraterna, hur vissa personer gång-på-gång bevisar sin oförmåga och trots detta belönas med höga poster (Rosengren, Ylva Johansson och Mona Sahlin är tre mycket goda exempel på detta). Varför? Jo, för att de har vandrat den långa vägen genom ungdomsförbunden och därför är goda sossar. Väldigt få av toppsossarna har, mig veterligen, anslutit till partiet på äldre dar.
Jo, hon har ideligen kunnat klamra sig fast vid Sossarnas barm.
Att riksdagsledamöter ändå kan få ut sitt arvode oavsett om de är på plats eller inte syntes väl på Annika Strandhäll som var borta nästan ett år efter makens frånfälle - Och lyfte arvode ändå ?
Citat:
Samtidigt så är förlisningen av Estonia knappast en svensk angelägenhet. Fartyget var flaggat i Estland hos ett estniskt rederi. Det fanns väl just då inga svenska ägarintressen i det fartyget.
Det hade ingen svensk besättning heller, vad jag minns.
I och för sig många svenskar som förolyckades, ja.
Att media och MSM har gjort Estonia till en svensk angelägenhet är lite konstigt tycker man ju ?
Men det är inte otänkbart att det fanns hemligheter, men å andra sidan så stämmer olycksförloppet
med att bogvisiret slets loss.