2005-01-03, 09:27
Bannlyst
Nån som har nåt skvaller om den damen? Varfør får hon regeringsposter nær hon är så otroligt inkompetent? Alla vet att hon är en handlingførlamad pratkvarn och periodisk mytoman. Har hon nån hållhake? Det talades om en tidigare prostituerad i riksdagshuset før ett par år sedan.
Citera
2005-01-03, 09:34
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Nån som har nåt skvaller om den damen? Varfør får hon regeringsposter nær hon är så otroligt inkompetent? Alla vet att hon är en handlingførlamad pratkvarn och periodisk mytoman. Har hon nån hållhake? Det talades om en tidigare prostituerad i riksdagshuset før ett par år sedan.

En mycket bra fråga...dock har jag läst att hon åtminstone tidigare var väldigt populär bland kvinnor i landet. Ifall detta stämmer vill jag låta vara osagt.
Citera
2005-01-03, 13:43
Medlem
Inlines avatar
Hon får hela tiden nytt förtroende för att socialdemokraterna inte har något system för att plocka bort inkompetens samt att nyrekrytera. Detta är det som stör mig mest med socialdemokraterna, hur vissa personer gång-på-gång bevisar sin oförmåga och trots detta belönas med höga poster (Rosengren, Ylva Johansson och Mona Sahlin är tre mycket goda exempel på detta). Varför? Jo, för att de har vandrat den långa vägen genom ungdomsförbunden och därför är goda sossar. Väldigt få av toppsossarna har, mig veterligen, anslutit till partiet på äldre dar.
Citera
2005-01-03, 14:00
Medlem
Ligger nog dessvärre mycket i att sossarna inte kan plocka bort inkompetenta människor.

Ta exemplet Laila Freivalds, som efter den gamla lägenhetsskandalen togs till heders igen, med tron att det var glömt, och nu skämmer ut sig så in i helvete.

Mona S. har väl aldrig varit någon stjärna - dock att tro att hon gnott är väl i hårigaste laget. Skulle i så fall ha slutat p.g.a. kundbrist.
Citera
2005-01-03, 15:05
Bannlyst
Socialdemokraterna kan agera så ty journalistkåren är så okritisk.
Vem har sett en kritisk fråga till Mona? Var det någon journalist som
någonsin ifrågasatte Monas integrationspolitik under hennes tid som
minister? En tid som hon efteråt samanfattade som ett "misslyckande"
i P1. - Svar Nej.

Medias incetiösa førhållande till socialdemokratin säkrar oss alla
totalt inkompetenta ministrar även i framtiden. En DN journalist
är tex gift med finansminster Nuder.
Citera
2005-01-03, 15:11
Medlem
kingofpoetss avatar
Citat:

Har undrat samma sak själv ganska länge...

Man kan ju bara spekulera, kanske det är hållhakar men om det inte är det så är det ju ännu mer skrämmande. Känner faktiskt inte till någon som öppet erkänner att de gillar henne. De flesta brukar avsky henne.

Jag misstänker att hon är lätt att manipulera och styra vilket GP uttnyttjar till fullo. Sen kan det ju vara bra att ha en syndabock så att de andras misstag inte märks lika tydligt.
Citera
2005-01-03, 15:14
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Medias incetiösa førhållande till socialdemokratin säkrar oss alla
totalt inkompetenta ministrar även i framtiden. En DN journalist
är tex gift med finansminster Nuder.

Nu är dock DN en liberal tidning som inte brukar backa för lite sossekritik...

Fast jag håller med dig. Det är alldeles för lite uppmärksamhet på vad politikerna åstadkommer, samt beslutar. Först långt efteråt inser vi vad de har gjort, och då är det oftast för sent att ändra tillbaka.
Citera
2005-01-03, 15:54
Medlem
Jag tror att det har med "politrukerna" att göra. Varje gång någon skäller på någon höjdare ställer tio "personer" upp och tar någon i försvar samt snackar skit om den som klagade. Om vi hade ett politiskt system med personval skulle inte många klara sig. Ett exempel är EU-Ferm hans kompetens är vida känt, när folket fick rösta åkte han ut.
Citera
2005-01-03, 17:41
Medlem
Enligt en kollega till min fru så vet MS om att även vår landsfader var med BR på Tabu. Detta torde vara hennes hållhake...
Tack för ordet
/Peter
Citera
2005-01-03, 17:55
Medlem
vertigos avatar
Citat:

She sucky sucky. Loved Ingvar Carlsson looong time.

Kompetensmässigt tror jag förklaringen ligger i att samtliga svenska ministrar plockas ur socialdemokraternas högst begränsade begåvningspool. Jag tvivlar på att Mona Sahlin är särskilt mycket mer inkompetent än t ex Ulrika Messing, Britta Leijon, Bosse Ringholm, Lars Enqvist och alla andra bottennapp.

Vad det gäller Mona Sahlins skandaler så tror jag att hennes kändisskap, folklighet och popularitet inom rörelsen (?) uppväger dessa. Vad ska Persson göra, sparka henne och plocka in en till Lars-Erik Lövdén-typ i regeringen?
Citera
2005-01-03, 18:00
Bannlyst
fast mona är otroligt nog populär inom partiet.
ssus tidning, frihet, hade någon slags undersökning om vilka statsråd som var populärast bland ssuarna och mona kom på andra plats efter tomas bodström.
Citera
2005-01-03, 18:03
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Hon får hela tiden nytt förtroende för att socialdemokraterna inte har något system för att plocka bort inkompetens samt att nyrekrytera. Detta är det som stör mig mest med socialdemokraterna, hur vissa personer gång-på-gång bevisar sin oförmåga och trots detta belönas med höga poster (Rosengren, Ylva Johansson och Mona Sahlin är tre mycket goda exempel på detta). Varför? Jo, för att de har vandrat den långa vägen genom ungdomsförbunden och därför är goda sossar. Väldigt få av toppsossarna har, mig veterligen, anslutit till partiet på äldre dar.

Du tog ju inte direkt klockrena exempel för att understödja din tes. Rosengren gjorde först karriär inom TCO och Ylva Johansson satt i riksdagen för vänsterpartiet (på den tiden de hette VPK var det nog). De har alltså inte vandrat genom SSU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in