2024-06-14, 22:36
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Nej, Finland vill inte ha Karelen.
De Kareler som fanns, har ersatts av ryssar, verkar det som.

Förutom det är det dessutom väldigt förorenat och förfallet . Nickelgruvor och gruvor öht i sovjetisk regi var inte världens mest hälsosamma vare sig på kort eller lång sikt . Eller ja det mesta sovjeterna tog i blev till skit
Citera
2024-06-14, 22:37
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter. Blir inte mycket pengar över för ryssen i framtiden.

"Russia must compensate Ukraine for the war damages, which currently amount to $486 billion, according to the G7 statement"
Citera
2024-06-14, 22:40
Medlem
Intressant pratstund med Sean Bell & Philip Ingram

https://www.youtube.com/watch?v=u9BE--40Usg&ab_channel=TimesRadio
Citera
2024-06-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Nej, Finland vill inte ha Karelen.
De Kareler som fanns, har ersatts av ryssar, verkar det som.
"de kareler som fanns", finns fortfarande...what border came to the INBREEDS valiant resques?

https://www.youtube.com/watch?v=ubZIVYKGfc0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Jag är "Karelian" ,en inte fan har mina fötter ersatts utav varken ryssar eller svenskar nej

MEN JA, jag förstod vad du menade så ingen fara på traket
Ganska många flydde till Finland, om jag minns rätt. Tyvärr, blev de ofta inte bra bemötta.
Och sedan var det väl en del som tvångsförflyttades till andra ställen i Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad är det egentligen som dröjer med krimbron?

Så länge krimbron är intakt suger den åt sig ryska resurser för att försvara. Resurser som inte är på andra ställen vid fronten. En ruin drar inte alls lika mycket resurser att försvara.
Citera
2024-06-14, 22:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Jag är "Karelian" ,en inte fan har mina fötter ersatts utav varken ryssar eller svenskar nej

MEN JA, jag förstod vad du menade så ingen fara på traket

Det är tyvärr inte mycket kvar av vad som var eller vad du minns.
Citera
2024-06-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det skulle vara roligt att se Vlad Solovyevs transvestitson köra omkring med en sån där golfbil med hönsnät på i stridsfronten .
Hade säkert gjort succé som fältmadrass, men genomsnittssoldaten i barnamördare v.puttins trashanksarmé kan på sin höjd betala med en burk saltgurka, mer lönsamt då att eskortera äldre mellanöstern-herrar i London vilket lätt drar in 5-siffriga dollarbelopp för en helg. Han verkar dock både spänstig och fast i hullet. jämfört med den vanlige ryske beväringen.

Rubeln har, vad jag förstår, haft en obra vecka även om de vanliga puttlerkramarna hävdar att det hela handlar om brics hit och brics dit, rysk-kinesisk dominans med xi som dominatrix och bajsväskägaren som undergiven. Puttler får gå sängvägen genom hela folkmordsrepublikens ledarskap tills han har sin svävare full av ålar (Мой судно на воздушной подушке полно угрей för våra ryska vänner), men ändå lyckas han varken säkra gasledningar eller nödlån. Och allt bottnar som vanligt i att den ryska ledningen inte fattade att alla i den statliga sektorn är lika genomkorrupta som dem själva.
Citera
2024-06-14, 22:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Goda nyheter. Blir inte mycket pengar över för ryssen i framtiden.

"Russia must compensate Ukraine for the war damages, which currently amount to $486 billion, according to the G7 statement"

Blir att jobba gratis övertid för rysstrollen i tråden då...
Citera
2024-06-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Det är tyvärr inte mycket kvar av vad som var eller vad du minns.

Är det inte???

Menar du på att min tid ínte är reversibel eller av betydelse av vad som händer idag?

https://www.youtube.com/watch?v=xPZLRF_jQJc
Citera
2024-06-14, 22:53
Medlem
Hm, tydligen kommer F-16 planen fram snabbare än piloterna som krävs gör. De behöver tränas länge än. Förhoppningsvis kan de som är redo hålla ut tills fler är färdigutbildade
Citera
2024-06-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Hur gick det till?
Volga-Don kanalen https://sv.wikipedia.org/wiki/Volga%E2%80%93Donkanalen
Om man inte tror på teleportering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto