2024-06-14, 09:10
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ukraina har jordbruksmark och sällsynta mineraler de rikedomarna kommer globalisterna att lägga beslag på.
Inte kul för Putin se dessa planerade rikedomar glida honom ur händerna. ”Shit happens”.
Citera
2024-06-14, 09:11
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Brittisk major analyserar ryssarnas strategi.

Putin’s threats ‘will be catastrophic for Russia’ | British major analyses Russian military strategy

"There is a limit to the amount Putin can reasonably escalate matters without it being catastrophic for Russia."

Major Andrew Fox analyses Russia's military strategy in the war in Ukraine.

https://www.youtube.com/watch?v=x4kT97sutJY
Citera
2024-06-14, 09:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Visst, till priset att bli ockuperade för all framtid.
Tyskland är fortfarande ockuperat och har en överrock på sig.

Och det har inte Rysslands grannländer? Hur står det till i proppskåpet egentligen?

This is what the "graveyard" of Russian missiles in Kharkiv looks like.

There are thousands of missiles here, each of which cost Russia $3-7 million. The Kharkiv Region Prosecutor's Office is collecting them as physical evidence to be used later in lawsuits against the Russian army.

The Kremlin could have spent this money on new roads, hospitals or schools, but it chose to terrorize civilians instead.

https://t.me/WarriorsUkrainian/30132

Fortsätter ryssarna i den här takten och Ukraina lyckas hålla ut med sitt allierade stöd så blir det ganska enkelt att stycka upp Ryssland för all framtid.
Citera
2024-06-14, 09:12
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ukraina har jordbruksmark och sällsynta mineraler de rikedomarna kommer globalisterna att lägga beslag på.

Du tänker på det ryssarna försöker göra nu? Ovanligt att man kallar ryssarna globalister dock. Fascister är väl den vedertagna beteckningen.
Citera
2024-06-14, 09:16
Avslutad
Vad är det egentligen som dröjer med krimbron?
Citera
2024-06-14, 09:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Finns väl en anledning varför USA var snabba med att vilja ”hjälpa” till med återuppbyggnad och även försvar för minst tio år framåt.
Detta avtal sätter också käppar i hjulet för Trumpis som lovat att USA ska gå ur NATO om han blir president. Även om de nu lämnar NATO så kommer de ändå sitta med Ukraina och försvars deras land.
Ukraina kommer säkerligen snart vara med i både EU och NATO.

Putin har det iallafall minst sagt jobbigt just nu känns det som. Mycket som går emot honom och mer vapen och ammunition till Ukraina är på väg. Ska bli spännande och se vad de nya planen kan göra när de väl är i luften.
Citera
2024-06-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Det var ett land som styckats upp i tre delar. Luhansk, Donetsk och det som var kvar av Ukraina. Så fd Ukraina är rätt benämning av det skit-landet.

Så du erkänner alltså att Krym är en del av Ukraina?
Citera
2024-06-14, 09:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad är det egentligen som dröjer med krimbron?

Trodde också den skulle vara ett minne blott redan. Kanske räknar Ukraina med att ta över Krim snart och sen själva ha nytta av bron.
Citera
2024-06-14, 09:21
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag slår inte på google translate när jag pratar med mina grannar i "verkligheten". Alla pratar svenska i mitt kvarter. Jag kan förstå en norrman, en dansk. En finne, ja det kan bli "roblem". Men nej, en jävla ukrainare har jag inget gemensamt med alls

Vad i helvete snackar du om din jävla åsna? Bara för att man är nationalist behöver man inte bli medlem i globalkommunistiska nationalist-församlingen. Svensk nationalist -> Sverige först.
Om du anser dig vara nationalist så hoppas jag att du har röstat på NMR i senaste valet för inte ens AFS förespråkar nationalism. Förresten du kan inte vara en svensk nationalist och samtidigt döpa sig efter en turkisk maträtt, men det är OT.

Du förnekar ett andra lands suveränitet, ett land som erkänns av hela världen som ett självständigt
Citera
2024-06-14, 09:22
Medlem
Citat:

Tydligen vill Ukraina att det INET ska tillhöra ryssland.
Citera
2024-06-14, 09:22
Medlem
Citat:
Vilket land tror du att Ukraina kommer att styras av när kriget tar slut?

Ukraina
Citera
2024-06-14, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Trodde också den skulle vara ett minne blott redan. Kanske räknar Ukraina med att ta över Krim snart och sen själva ha nytta av bron.
Kanske, men har svårt att se hur. Vilken nytta skulle de ha av en bro där Ryssland finns på andra sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in