2024-06-14, 22:00
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tror du genuint på detta? Att ryssland har allt intakt, gömt någonstans, medan soldaterna dör som flugor för de saknar utrustning…
Jag tror att de snart kommer på skateboard och pilbågar.. eventuellt slangbellor.
Citera
2024-06-14, 22:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Förståeligt att Ryssland inte erkänner Zelenskyj längre. Hans mandatperiod har löpt ut och han är inte längre en demokratiskt vald president.

Han är demokratiskt vald ända tills han blir bortvald vid nästa val, som du vet håller man inte val under brinnande krig. Din härskare Putin däremot, där var det inte ett demokratiskt val snarare ett skenval, fast det visste du också.
Citera
2024-06-14, 22:02
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Från vilket håll har du hört att dom saknar utrustning???
Varför tror du väst med usa inte går in och gör rent hus med Ryssland ??
Ja, inte beror det på att usa är rädda för ryssland om du tror det. Det bästa för väst är ju att slippa kriga själva.
Citera
2024-06-14, 22:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Enda utvägen för Putin om han vill leva är att överlämna sig till Haag och sitta isolerad resten av livet som Breivik.

Det hade inte putin klarat av, han är ju kingen av kingarna, hade nog blivit repet för hans del av egen hand.
Citera
2024-06-14, 22:16
Medlem
monken1s avatar
https://youtu.be/RAzWazaTUcM
’Ryska’ soldater beklagar sig.
Citera
2024-06-14, 22:18
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/RAzWazaTUcM
’Ryska’ soldater beklagar sig.
Världens största mångkultur i sitt esse!
Citera
2024-06-14, 22:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Här är en ryzz till som försöker spela död. Ligger i en vattenpöl men en kamikaze drönare spränger av ett ben o vattnet blir rött. Hoppas alla ryzztroll i tråden blir skickade till Ukraina o möter samma öde att dö långsamt i en pöl med blod o vatten.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/wJfZ2kdfII

Videon är lite knepig, blir han först sprängd av en drönare och hamnar i vattnet, för att sen krypa upp och när han ser en drönare till krypa ner i vattnet där han blir terminerad?
Citera
2024-06-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nä jag är ju kvar vid samma ämne, Zelenskyj, och att de inte kan rösta bort honom.

Edit: Länken du skickade... De kan ju inte hålla ett fredsmöte utan Ryssland. Det är ju Ryssland de ska sluta fred med.

Lägg av nu ok.. Nog är nog oavsett hur mycket du drömmer och försöker. Fantasi är ALDRIG solglasögon nog för att bli blind
Citera
2024-06-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Vill Finland verkligen ha Karelen? Om det är lika nergånget som resten av ryzzland så kommer det att kosta enorma summor att få ordning på.

Jag tror inte att det är en bra idé att börja flytta på gränser. Det finns en del konflikter som riskerar att blossa upp igen. Jag tänker främst på Balkan men även Katalonien och Baskien skulle kunna få idéer igen och det vore inte bra för den europeiska sammanhållningen.

Ska man peta i någonting så ska det väl vara Kaliningrad men det bör då antingen ges till Litauen eller delas mellan Litauen och Polen. Emellertid är det nog bäst att låta bli här också. Det finns en poäng med att neka ryzzen tillgång till Östersjön men att göra något år St. Petersburg (Nyen) lär ju bli svårt.

Nej, Finland vill inte ha Karelen.
De Kareler som fanns, har ersatts av ryssar, verkar det som.
Citera
2024-06-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Nej, Finland vill inte ha Karelen.
De Kareler som fanns, har ersatts av ryssar, verkar det som.
Jag är "Karelian" ,en inte fan har mina fötter ersatts utav varken ryssar eller svenskar nej

MEN JA, jag förstod vad du menade så ingen fara på traket
Citera
2024-06-14, 22:34
Medlem
Silfverryggs avatar
Hahahaha. Pro-putin NMR är nu terrorklassade av USA.
Sug kuk, nassesvin!
Citera
2024-06-14, 22:34
Medlem
Snapcounts avatar
Tyskland skickar mer grejer :

Som en del av denne pakken vil tre HIMARS flerrakettsystemer, som Tyskland ikke tidligere har overført, bli sendt til Ukraina.

Blant pansrede kjøretøyene vil det bli overført 20 Marder 1A3 infanterikampkjøretøyer, 10 Leopard 1A5 stridsvogner, i tillegg til ingeniørpansrede kjøretøyer, 1 Bergepanzer 2 ARRV, 4 WiSENT 1 MC ingeniørpansrede kjøretøyer, 2 Biber broleggingskjøretøyer og 2 Pionierpanzer 2A1 Dachs beltegående ingeniørkjøretøyer.

Den nye militære hjelpepakken inkluderer også luftvernsystemer, inkludert 1 IRIS-T SLM middels rekkevidde luftvernbatteri, samt to IRIS-T SLS utskytningsramper, som allerede er overført til Ukraina.

Det bør også bemerkes separat at som en del av militærstøtten vil Tyskland overføre tre sett med luftbårne antimissilsystemer for helikoptre og AMPS-fly til Ukraina.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/tyskland-vil-levere-tre-himars-i-en-ny-hjelpepakke-til-ukraina/ar-BB1oevsC?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=f920759d96c149 218378eb02280605f8&ei=9

Alltså det är ju kul att man får läsa om vad och mycket som skickas.., men samtidigt får ju även Kreml denna info också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in