2024-06-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Det kan tolkas olika personen som skrev det kanske är adopterad el fosterhemsplacerad från början och kämpat med dessa frågor hela livet . Men som vuxen inte sett någon i sin närhet att göra som N gör för vi vet alla vem du syfta på och vem kommentaren var riktad till
Med andra ord som jag skrev i översta raden….Allt är inte svart eller vitt
2024-06-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Dom åkte hem i dag på eftermiddagen efter 7 dar .
Men ska bara hem och vända för att flyga till nästa event samarbete med någon reklam film om N ska med törs jag ej svara på

Herregud 7 dagar.. de va länge,
2024-06-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Ja, hur man aktivt kan välja att vara borta från sin 6 månaders bebis i hela 7 dagar i stäck som mamma är och förblir för mig en gåta.
2024-06-14, 21:43
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, hur man aktivt kan välja att vara borta från sin 6 månaders bebis i hela 7 dagar i stäck som mamma är och förblir för mig en gåta.
Ja ,jag kan bara hålla med , har oxå svårt att förstå detta . Men det törs man snart inte säga utan att bli kallad trög el dum i huvudet .

Och det som jag tycker är konstig att man väljer att göra om en liknande resa inom kort
2024-06-14, 21:55
Avstängd
Citat:

Citat:

Citat:
Ja ,jag kan bara hålla med , har oxå svårt att förstå detta . Men det törs man snart inte säga utan att bli kallad trög el dum i huvudet .

Och det som jag tycker är konstig att man väljer att göra om en liknande resa inom kort
Nä det är ingen som är dum utan ett normalt tänk om man är förälder .

Ja det är för länge för ett barn på 6 mån

Nån gång ibland på 1-2 timmar
Ni som säger & tycker detta är ok , undrar jag då igen varför ens sätta ett barn till världen när du ändå aldrig har tid med det utan lämnar över hela ditt ansvar till någon annan

Hade tyckt likadant om det är en man som gjort det .
Och det gör mig bara ännu mer ledsen & arg då hon har planerat in såna här resor hela sommaren av olika slag.
Som hon själv gått ut med både på IG & TT

Och det som gör mig så förbryllad av denna tjej
Är att hon suttit och gråtit i flera v hur svårt det var för henne att skaffa barn och säger att hon aldrig har önskat sig något högre än att Bli en ung mamma .

Dom flesta jag känner som har haft svårt att få barn blir väldigt överbeskyddande, vågar ofta inte låta andra passa barnet utan vill vara med sitt barn hela tiden.

Men inte här redan efter 2 v börja man springa ute på krogen göra olika slags resor mm

Och sen i sin tur förbjuda pappan att träffa sitt barn . Då det ända han vill är att få vara en närvarande pappa.
Då en mamma går ut och säger att hon ska göra allt för sitt barn och måste skydda sin prinsessa.

Men gör precis tvärtom träffar och är med dottern när det passar henne.

Och nej det är ej normalt att mormor går in och tar över så mkt när det finns en frisk ung mamma som kan ta hand om barnet själv

Ni får tycka jag är en idiot men det är så jag ser på det hela
Senast redigerad av Hulken52 2024-06-14 kl. 22:11.
2024-06-14, 22:19
Medlem
Hade förstått ifall N var en ung tonsårsmamma att mycket ansvar hamnade på mormor. Men N är en vuxen kvinna, det hela känns väldigt dysfunktionellt.

Jag anser att N är en dålig förälder. Och nej, det krävs inte att soc omhändertar ens barn för att man ska vara en kass förälder. För det är inte olagligt att vara en dålig förälder.

Sedan är det väl subjektivt vad som är en dålig förälder men tror det råder nån slags konsensus kring att om man inte sätter sitt barn och dess intresse i första rum så är man rätt kass.

Även pappor som lämpar över allt ansvar på mamman är kassa.
2024-06-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52

Ni som säger & tycker detta är ok , undrar jag då igen varför ens sätta ett barn till världen när du ändå aldrig har tid med det utan lämnar över hela ditt ansvar till någon annan

Och det gör mig bara ännu mer ledsen & arg då hon har planerat in såna här resor hela sommaren av olika slag.

Är att hon suttit och gråtit i flera v hur svårt det var för henne att skaffa barn och säger att hon aldrig har önskat sig något högre än att Bli en ung mamma .

Dom flesta jag känner som har haft svårt att få barn blir väldigt överbeskyddande, vågar ofta inte låta andra passa barnet utan vill vara med sitt barn hela tiden.

Men inte här redan efter 2 v börja man springa ute på krogen göra olika slags resor mm

Och sen i sin tur förbjuda pappan att träffa sitt barn . Då det ända han vill är att få vara en närvarande pappa.
Då en mamma går ut och säger att hon ska göra allt för sitt barn och måste skydda sin prinsessa.

Och nej det är ej normalt att mormor går in och tar över så mkt när det finns en frisk ung mamma som kan ta hand om barnet själv

Kunde inte sagt de bättre själv!
2024-06-14, 22:42
Medlem
Citat:

Ja det är sorligt tycker jag.
2024-06-14, 22:56
Medlem
Man ser typ aldrig barnet bli buren. Jag tänker att så mycket N visar sig själv varför visar hon sällan henne med barnet? Och säg inte att de beror på offentligheten när hennes mamma glatt visar upp dottern dagligen och taggar N namn samtidigt
2024-06-15, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52

Tack för att du sätter orden på vad många känner & tycker just nu

Och jag blir lika frågande och förundrad då många går in och försvarar hennes beteende på att hon måste göra dessa jobb resor

Men så är inte fallet då hon själv sitter & söker upp dessa företag ibland för att bli sponsrad inte alltid dom tar kontakt med henne

Utan detta är medvetet val som visar vad man prioriterar .
Man kan tacka nej till dessa så kallade jobbresor .

Och har ju även vissat att man kan åka bort på en 4 dagars resa när sin dotter är mindre än 4 mån.

Och det handlar inte om avundsjuka som hon och hennes mamma kör med

Utan det handlar om att vi reagerar på en mamma som sätter sitt ego framför sin dotter som borde vara nummer 1 i alla lägen
Senast redigerad av Millan75 2024-06-15 kl. 07:59.
2024-06-15, 11:14
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollirot
Hade förstått ifall N var en ung tonsårsmamma att mycket ansvar hamnade på mormor. Men N är en vuxen kvinna, det hela känns väldigt dysfunktionellt.

Jag anser att N är en dålig förälder. Och nej, det krävs inte att soc omhändertar ens barn för att man ska vara en kass förälder. För det är inte olagligt att vara en dålig förälder.

Sedan är det väl subjektivt vad som är en dålig förälder men tror det råder nån slags konsensus kring att om man inte sätter sitt barn och dess intresse i första rum så är man rätt kass.

Även pappor som lämpar över allt ansvar på mamman är kassa.

This 🙌
2024-06-15, 13:13
Medlem
Citat:
Tack för att du sätter orden på vad många känner & tycker just nu

Och jag blir lika frågande och förundrad då många går in och försvarar hennes beteende på att hon måste göra dessa jobb resor

Men så är inte fallet då hon själv sitter & söker upp dessa företag ibland för att bli sponsrad inte alltid dom tar kontakt med henne

Utan detta är medvetet val som visar vad man prioriterar .
Man kan tacka nej till dessa så kallade jobbresor .

Och har ju även vissat att man kan åka bort på en 4 dagars resa när sin dotter är mindre än 4 mån.

Och det handlar inte om avundsjuka som hon och hennes mamma kör med

Utan det handlar om att vi reagerar på en mamma som sätter sitt ego framför sin dotter som borde vara nummer 1 i alla lägen
Man försvarar hennes RÄTTIGHET till att göra som hon vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in