2024-05-07, 14:03
Medlem
Ja, mycket som är fel med rankingsystemet. Blir lite märkligt att ha en tvåårsranking utan avtrappning eller liknande. (T.ex. att hälften av poängen försvinner efter ett år och andra hälften efter två.)

Mark Allen är en värdig världsetta, men han borde blivit det för ett år sedan. Fördröjningen blir extremt tydlig efter VM.
Citera
2024-05-07, 15:43
Medlem
TilleyHats avatar
Undrar om Asiens första superstjärna James Wattana fortfarande spelar snooker? Sist jag hörde något om honom är för ett år sedan då han utsattes för en telefonscam och förlorade motsvarande närmare 1 miljon kronor.

https://www.thaipbsworld.com/thai-snooker-legend-james-wattana-loses-3-2-million-baht-to-call-centre-gang/
Citera
2024-05-07, 17:14
Medlem
liddens avatar
Stephen Lees avstängning går ut i höst, kommer han tillbaka tror ni? Enligt wikipedia så har han en skuld på 125.000 GBP till WPBSA. Antar den också måste betalas om han vill spela.
Citera
2024-05-09, 20:41
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Undrar om Asiens första superstjärna James Wattana fortfarande spelar snooker? Sist jag hörde något om honom är för ett år sedan då han utsattes för en telefonscam och förlorade motsvarande närmare 1 miljon kronor.

https://www.thaipbsworld.com/thai-snooker-legend-james-wattana-loses-3-2-million-baht-to-call-centre-gang/

Han är med i Senior-VM som går nu. Lite svårare att följa nu när det går på Channel 5 i UK och inte verkar finnas att se på matchroom.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Stephen Lees avstängning går ut i höst, kommer han tillbaka tror ni? Enligt wikipedia så har han en skuld på 125.000 GBP till WPBSA. Antar den också måste betalas om han vill spela.

Har för mig jag läst att han vägrar att betala skulden och följaktligen är en comeback utesluten. Dessutom fokuserar han ändå mest på att stötta sonen i hans karriär.
Citera
2024-05-10, 10:54
Medlem
Lee har redan spelat några turneringar i Indien. (Naturligtvis inte kopplade till WPBSA/WST) Enkelt att hitta på ex. Youtube om man är intresserad.
Citera
2024-05-10, 12:14
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Han är med i Senior-VM som går nu. Lite svårare att följa nu när det går på Channel 5 i UK och inte verkar finnas att se på matchroom.

Tänk om han skulle vinna senior-VM och kvalificera sig för Champion of Champions. Det vore episkt.
Citera
2024-05-10, 12:18
Medlem
TilleyHats avatar
Apropå Stephen Lee så kan man ju undra hur det kommer sig att han fick 12 års avstängning medan flera kineser nu senare kom undan med några få.

Quinten Hann fick väl också en väldigt lång avstängning har jag för mig.
Citera
2024-05-13, 13:47
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Apropå Stephen Lee så kan man ju undra hur det kommer sig att han fick 12 års avstängning medan flera kineser nu senare kom undan med några få.

Quinten Hann fick väl också en väldigt lång avstängning har jag för mig.
Min teori är att kineserna erkände och fick strafflättnad. Lee nekar och man ville statuera ett exempel.
Citera
2024-05-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Min teori är att kineserna erkände och fick strafflättnad. Lee nekar och man ville statuera ett exempel.
Exempelvis Lu Ning fick i grunden 8 år, men 5 år 4 månader eftersom han erkänt tidigt. Bingtaos 7 år 6 månader blev 5 år eftersom han samarbetat med utredarna.

Samtidigt har jag förstått det som att det kinesiska förbundets (CBSA) egna avstängningar är samma som WSTs, men utan straffrabatt. Xintongs avstängning från WST upphör redan i höst, men jag vet inte om CBSAs längre avstängning kommer påverka när han kan återvända. (Om nu alla spelare är på samma tour osv..)

____

Mark King som stängdes av plötsligt och försvann, har nu skrivit att han efter 14 månaders avstängning äntligen har blivit utfrågad/förhörd. Obegripligt och inte särskilt professionellt att behandla honom på det sättet, oavsett vad misstankarna handlar om.
Citera
2024-05-13, 16:15
Medlem
TilleyHats avatar
Igor Figueiredo vann senior-VM i en final som hade några fina serier. Brasilianaren hade tre 70+ serier och motståndaren Ken Doherty gjorde 100 i första framet.
Citera
2024-06-10, 01:59
Moderator
Hjv9s avatar
Q-School är över och de är nästan helt klart vilka 128 som spelar på touren 24/25. För en gång skull var de inte massa trötta gamla rävar som kvalade in igen utan ett rätt ungt gäng. Av de som är tillbaka kan nämnas b.la Mitchell Mann som la av helt ett tag och Sunny Akani som försvann under Covid-åren.

Fortfarande oklart hur de blir med wildcards. Det är väl Stephen Hendry och Ken Doherty det handlar om.

--

Nya säsongen inleds nu 10 juni med Championship League (rankingversionen). Flera stora namn som Trump, Allen avstår. O´Sullivan är anmäld men återstår väl att se om han dyker upp.
Citera
2024-06-14, 20:25
Medlem
Millediablos avatar
Hendry kan nog avstå ett vilt kort, han har deklarerat i flera av sina Youtube-sändningar att han inte är i tillräcklig form eller har någon motivation att spela. Det blir oerhört fel om han erbjuds ett nytt kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in