Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Har varit prostituerad påstår hon själv. Oklart när.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Undrar också det men kan hända att både maken och hans syrra (journalisten som är hyggligt känd) inte gillar det.
Oj! Svägerska med Lina Makboul och fd. prostituerad? Det hade jag ingen aning om. Finns det någon källa gällande det påstådda sexarbetet?
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Konstigt då att hon inte marknadsför som "kajsa ekis makboul" utan fortsätter skriva under sina galna artiklar med "kajsa ekis ekman"
Inarbetat varumärke/light-version av hemlig identitet kanske?
Citera
2024-06-07, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Oj! Svägerska med Lina Makboul och fd. prostituerad? Det hade jag ingen aning om. Finns det någon källa gällande det påstådda sexarbetet?
Inarbetat varumärke/light-version av hemlig identitet kanske?

Ja, hon påstår det i Pockettidningen R, kommer inte ihåg numret (men står om man plöjer tråden) men rätt googling ger dig säkert svaret. Kollade faktiskt upp det själv. Hon gör ett långt reportage om prostitution och prostituerade och besöker en hjälporganisation för dessa, i Spanien. Har för mig att hon skrev något så här, fritt citerat.

”vi satt på kontoret efter besöket och pratade. De sade att prostitution är ett yrke, vilket som helst och att prostituerade bör bemötas därefter. Jag vet inte sade jag, jag har arbetat som prostituerad och upplevde inte det som vilket yrke som helst. De utbytte en snabb blick. De hade de inte förväntat sig, det såg man. Att journalisten från Sverige hade jobbat som prostituerad”.

Jag undrar egentligen varför ingen har frågat henne om det när hon varit ute och debatterat rörande prostitution.

”Ja, Kajsa, med egna erfarenheter av världen, håller du med Simon Hägglund i hans beskrivning av köparna?”
Citera
2024-06-10, 21:48
Medlem
Artikeln finns också i antologin "Texter"

Påståendet: "Jag har prostituerat mig och jag tyckte inte det var vilket jobb som helst" på sidan 279.

(Kajsa Ekis Ekman, Texter 1998-2015, Bokförlaget ETC: Stockholm, 2015, s. 279)
Citera
2024-06-10, 22:07
Medlem
Men kanske luffade hon.
Någon som läst "Varat och varan"? Hon kanske erättar mer om det där.
Citera
2024-06-13, 20:00
Medlem
I samma antologi (Texter 1998--2015) berättar hon att hon hade en obehaglig möte med en kille som sedan visade sig vara en hallick i Amsterdam när hon var 17 år. (Texten heter "Litar aldrig på ärliga personer", ss. 401-404). Det kan vara så att hon några år senare överdrev hon för att de katalanska aktivisterna skulle medge att prostitution inte är som vilket job som helst.
Citera
2024-06-14, 20:16
Medlem
Ska visst debattera Israel/Palestina med Flam på Dialogiskt. Kanske blir halvkul.
Citera
2024-06-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chopper Read
Ska visst debattera Israel/Palestina med Flam på Dialogiskt. Kanske blir halvkul.

Underbart! Detta har jag väntat på. Hoppas bara dom kan hålla sig lugna så det blir en skrik och gap-fest
Citera
2024-06-15, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av LastCarolean
Underbart! Detta har jag väntat på. Hoppas bara dom kan hålla sig lugna så det blir en skrik och gap-fest
Fast vill man inte att det ska bli lite kaoz?
Citera
2024-06-16, 21:39
Medlem
Citat:
När? Såg inget på deras IG
Citera
2024-06-16, 22:21
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Snarare en freakshow. Hoppas Viktor kan moderera de där två bråkstakarna!
Citera
2024-06-17, 13:33
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ska visst debattera Israel/Palestina med Flam på Dialogiskt.
Kajsa är en stark kvinna som kan Gasa. Hon var härförleden prominent pax på skutan som kamrat fallskärmsjägarkapten Bror Dror Failer (höghönsad i V:s Partiledning) styrde dit inom stuntet s-Hip-2-Gasa .

Oss har förtäljtts att nappt bara ilandstigen, så erbjöds Kajsa pronto en natt på Mossad Hilton i Tel Aviv. Israelisk gästfrihet. Reseminnen att berätta, där.
Citera
2024-06-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
När? Såg inget på deras IG

Vet inte om datumet är spikat, bara att det var i görningen. Kolla med Viktor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in