Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
Oj! Svägerska med Lina Makboul och fd. prostituerad? Det hade jag ingen aning om. Finns det någon källa gällande det påstådda sexarbetet?
Inarbetat varumärke/light-version av hemlig identitet kanske?
Ja, hon påstår det i Pockettidningen R, kommer inte ihåg numret (men står om man plöjer tråden) men rätt googling ger dig säkert svaret. Kollade faktiskt upp det själv. Hon gör ett långt reportage om prostitution och prostituerade och besöker en hjälporganisation för dessa, i Spanien. Har för mig att hon skrev något så här, fritt citerat.
”vi satt på kontoret efter besöket och pratade. De sade att prostitution är ett yrke, vilket som helst och att prostituerade bör bemötas därefter. Jag vet inte sade jag, jag har arbetat som prostituerad och upplevde inte det som vilket yrke som helst. De utbytte en snabb blick. De hade de inte förväntat sig, det såg man. Att journalisten från Sverige hade jobbat som prostituerad”.
Jag undrar egentligen varför ingen har frågat henne om det när hon varit ute och debatterat rörande prostitution.
”Ja, Kajsa, med egna erfarenheter av världen, håller du med Simon Hägglund i hans beskrivning av köparna?”