Citat:
Ursprungligen postat av
NMjaaaR
Är det så jobbigt att ta en promenad och äta nyttigare så man hellre petar i sig medicin? När eran kur är över kommer ni gå upp i vikt igen då ni förmodligen inte ändrat på de vanor som fick er feta.
Finns många anledningar, och visst är det som du säger att den risken definitivt finns. Men med undantag för några få personer som vill få bort ett par fåfänga-kilon så svarar nog dom flesta av oss "ja, det är det" pga "anledningar".
Jag har varit normalviktig under en kort period i livet när jag tränade stenhårt, och har gjort "naturliga" viktresor med hjälp av promenader när jag var yngre. Omständigheter, metabolism, och övrig hälsa ändras över tiden, och väldigt få som hittar sätt att få kontroll på vikten och hälsan utan att sticka en nål i kroppen varje vecka väljer nog nålen. Dyrt är det också.
Mitt resonemang är att jag med minskad vikt kommer att sova bättre, röra mig lättare och med mindre smärta, och har generellt mer energi, vilken jag kan lägga på att upprätthålla sundare vanor som jag arbetar fram under resan. Andras resonemang, planer och förutsättningar ser annorlunda ut, men vi har alla gjort samma "riskkalkyl innan kanyl".