Citat:
Ursprungligen postat av
Smoben
- Säkerhetsbyglarna håller endast för en fungerande attraktion och inte för de krafter som kan uppstå vid en olycka. Haverikommissionen uppmanar hela internationella organisationen att ta del av deras rapport.
- Frågar man ställer sig då är hur många andra byglar som är konstruerade på liknande sätt.
Oj vad det känns som att vi bevittnar en sån där "säkerhetsregled är skrivna i blod"-händelse just nu. Skulle satsa en arm på att om 20 år är det standard att säkerhetsbyglar i åkattraktioner är testade för att klara om 200 kilo kastas mot dem i toppfart.
Tycker också det är skrämmande att en reservdel kan ligga på lagret i TRE ÅR, och vid inget tillfälle upptäcks det att den är helt felkonstuerad och saknar en bärande del utan den monteras glatt fast. Det är ju inte direkt som att de inte haft tid att upptäcka felet!
Jag har själv varit rätt cool kring det hela fram tills nu, men fan alltså om jag åker med något Parks and Resorts äger någonsin igen. Tar mig hellre till Göteborg eller typ Köpenhamn tills dess att gröna lund byter ägare.