2024-06-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Inse bara att Ryssland gör allt dom kan och ändå blir det inte bättre än såhär.
Ryssland tillför bara så mycket i kriget så det hålls igång. Ryssland planerar ju att hålla på så här i väldigt många år och från usas sida är det ju ett sätt att sätta fart på ekonomin.
Citera
2024-06-14, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Jaså inte, men vilken status hade Ukraina i februari 2022?

Det var ett land som styckats upp i tre delar. Luhansk, Donetsk och det som var kvar av Ukraina. Så fd Ukraina är rätt benämning av det skit-landet.
Citera
2024-06-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Ukraina var inte en suverän stat då Ryssland inledde sin SMO.

Jo. Ryssland har till och med erkänt Ukraina som suverän stat.
Citera
2024-06-14, 08:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ryssland tillför bara så mycket i kriget så det hålls igång.

Någonting som är ett gravt felaktigt påstående. Vi vet hur många stridsvagnar som ni Ryssar kan återställa från lagren, vi vet hur få ni bygger per år. Vi vet hur många andra vi skjuter sönder och det är inte hållbart i längden.

Vi vet att ni Ryssar är i Kina och tigger pengar för att Putler håller på att tömma välfärdsfonden, inte för att det spelar någon större roll för männen dör innan dom når pensionsålder och sjukvården är ingenting att tala om. Vägar och infrastruktur? Tja, om man kan kalla en lerväg för väg så är ni världsledande på det, till och med lite före Afrika skulle jag tro.

Så nej, ni tillför inte så mycket så att kriget bara hålls igång. Ni håller sakta på att ruinera er själva och det är allt tack vare att ni Ryssar är en smula vodkamarinerade sedan födseln.
Citera
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ryssland tillför bara så mycket i kriget så det hålls igång. Ryssland planerar ju att hålla på så här i väldigt många år och från usas sida är det ju ett sätt att sätta fart på ekonomin.

Du har noll koll på vad du pratar om, USA ekonomi går på högvarv, är du okunnig eller bara dum?
Citera
Medlem
donald12s avatar
Närstudie av ryzz som blir träffad av kamikaze drönare. Bort sprängd nederdel men se saker röra på sig på "insidan". Märkligt nog så avslutar ryzzen inte sitt liv direkt då hans armar är kvar. Kanske ligger o tänker på varför han slutar sitt liv såhär pga Putin

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/2QSl8qVKvl
Citera
2024-06-14, 08:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Närstudie av ryzz som blir träffad av kamikaze drönare. Bort sprängd nederdel men se saker röra på sig på "insidan". Märkligt nog så avslutar ryzzen inte sitt liv direkt då hans armar är kvar. Kanske ligger o tänker på varför han slutar sitt liv såhär pga Putin

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/2QSl8qVKvl

Tackar, såg den här på X och jag tänkte fråga efter videon.

https://x.com/DefMon3/status/1801484542869479886
Citat:
Unlucky
(I do not recommend watching the video)

Då kan vi ta bort strategin med att rycka fram och spela död på ett öppet fält från listan...
Citera
2024-06-14, 08:11
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det var ett land som styckats upp i tre delar. Luhansk, Donetsk och det som var kvar av Ukraina. Så fd Ukraina är rätt benämning av det skit-landet.
Det låter som om ditt hat mot Ukraina är personligt så jag utgår från att du har nära kopplingar till Ryssland. Hur känns det då att se detta enorma pissland som du hyser känslor för numera ha ett rykte som är långt nere i latrinen? Ett land så föraktat att den civiliserade världen inte ens vill ta i det med tång. Istället backar den civiliserade världen mangrant upp Ukraina och förser dem med moderna vapensystem som avlivar dina bröder en masse och dagligen.

Det kan inte vara lätt för den ryska spegelbilden och självkänslan att se sitt moderland, förvisso inte omtyckta men iaf fruktade, nu nå stolliga höjder där de jämförs med Nordkorea och där Ryssland kittlar kräkreflexen på folk.
Citera
2024-06-14, 08:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Han "hade inte lyssnat på nyheterna" så jag gav honom den ryska versionen av "nyheterna".

Hade synnerligen varit intressant att betrakta någon av flashbacks "smartaste" nazister, Moretex, Rainman, RobbanUC, plastrunk, DickeDick, ballaklava och några andra av rysstrolleliten diskutera ryska "nyheter" och "framgångarna" med 3 dagars-operationen i tråden med alternativa (koko-) teorier.

Var det inte putin själv häromdagen som sa att dom förlorar 20K soldater i månaden?
Citera
2024-06-14, 08:22
Medlem
Citat:
Jodå Ukraina slåss för usa så just därför är inte ryssarna dödsdömda.
Det här är ett spel du aldrig kommer att förstå.

Ukraina slåss mot ryssland för att just slippa vara kontrollerade ryssland
Det är något du inte förstår
Citera
2024-06-14, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag kan svara på det. Ukraina är enligt mig ungefär detsamma som Ryssland. När jag växte upp var Ukraina en del av Sovjetunionen. Jag känner lika mycket samhörighet med Ukraina som jag gör med somalier, afghaner etc etc.

Ukrainas rätt är svårt att diskutera. Vi har här ett solklart fall av CIA-färgrevolution. Vi har även det faktum att Ukraina just nu är en diktatur (inställda val på obestämd framtid pga krigslagar). Så man vet inte vad befolkningen egentligen tycker.

Vi i norra Sverige har ett gott öga till finnar. Språket är svårt, men jag har många vänner och kollegor från Finland. Vi älskar att hata Finland i hockey t ex, men vi knivar inte varandra för det.

Helt enkelt, jag tycker inte det är OK att så mycket fokus (och skattepengar) läggs på ett land som är så kulturellt långt ifrån oss. Det verkar dessutom vara ganska korrupt. Mer nu än tidigare kanske, då krig öppnar upp oanade möjligheter för alla gangsters.

Jag är helt enkelt jävligt less på att vi dumpar pengar i Ukraina vs Ryssland, när dessa pengar behövs så mycket mer i Sverige.

Många talar om att Ryssland tuggar fradga över tanken att invadera först Gotland och sedan hela jävla Sverige. Haha, vad har ni rökt och har ni något kvar att bjuda på?

Ok. Så om Ryssland (eller annat land) anfaller oss så blir Sverige också en diktatur? Länder som angrips omvandlas till diktaturer pga angreppet.... Du har inte läst statsvetenskap antar jag?

Här i ditt eget land Sverige så förbjuder grundlagen explicit val om vi skulle hamna i krig. Så får vi ett nytt Trettioårigt krig på halsen lär det bli bra många år utan några val.
Citera
2024-06-14, 08:23
Medlem
Citat:
Det kan inte vara lätt för dej att se sitt hemland splittrat i tre delar jevgeni

Det är absolut svårare för dig att inse att ditt kära ryssland är rena rama kaoset. Där er ledare inte bryr sig om sin befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in