2024-06-14, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det finns ingen anledning till varför Sverige inte kan vara neutrala. Det händer mycker på Finland dock men om Finland också är neutrala så skulle det funka.

Ryssen skulle tänkt på det innan de började hota oss med kärnvapen och invasion.
Citera
2024-06-14, 07:23
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är dom helt IQ-befriade? Ryssland skulle vara grus liksom dessa herrar efter det. Noll konsekvenstänk?
De ger våra egna vatniks och foliehattar ett ansikte! Det finns uppenbart en liten minoritet individer som är så här lättlurade och korkade.
Citera
2024-06-14, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Samma fel som i ditt huvud. Grottmänniskor påhejade av vapenindustrin som är så jävla korkade att de inte fattar att mänskligheten ska samarbeta istället för att gå på lurendrejeriet om att vi måste bomba varandra konstant.

Ja, för Ryssen har visat att det är det dom vill. Samarbeta och inte kriga. Lever du ens i verkligheten?
Citera
2024-06-14, 07:25
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Det hade faktiskt varit extremt korkat om amerikanska Krigskonglomeratet gick med på detta. Utan en fiende säljer man extremt mycket mindre vapen. Men nu, affärerna blomstrar som aldrig förr. Det utklassar Afghanistan med hästlängder.
Och allt tack vare Putin invasion av Ukraina! Din lille Tsar verkar mer än lovligt korkad.
Citera
2024-06-14, 07:26
Medlem
Citat:
Om man följer denna tråd framstår det som att många svenskar är extremt sugna på krig. Konstigt nog verkar de flesta som skriver här nöja sig just med att skriva, när de egentligen enligt egen ideologi borde åka till fronten? Hycklare? Kanske. Dra egna slutsatser om hjärnan är rätt programmerad.

Du har missuppfattat något. Svenskar är inte alls sugna på krig. Vi är extremt emot krig. Och det är därför som vi avskyr alla som startar krig. Och, ja, svenskar är för att försvara sig och slåss om någon annan drar igång ett bråk. Därav detta ogillande när det gäller det ryska angreppet på Ukraina. Hade Putin inte invaderat, hade inställningen till Ryssland varit en helt annan idag.
Citera
2024-06-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Oj...nytt rekord på stupade soldater. Att vakna upp till dessa siffror är underbart! Hoppas rekordet slås imorgon igen. Då blir det punsch med chokladkaka!

Menar du inte vodka och saltgurka, Ivan? Synd för er att ni är sådana vanemässiga lögnare att ingen tar något av det ni säger på allvar.
Citera
2024-06-14, 07:31
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
Ukronaziernas själar flyger till helvetet:
https://t.me/RVvoenkor/70282
Ha ha ryssens granat lyckades tydligen bara orsaka en rökring😂😂

Ni verkar fullständigt värdelösa i allt ni företar er.
Citera
2024-06-14, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Ja det blir spännande att se vad som händer med detta system. 25 miljarder SEK per styck. Inga småpengar så något skräp borde det inte vara. Men, ryssarna har bara ett system i drift va?
Vi får se: Att det handlar om mycket pengar brukar ju inte betyda allt i Ryssland.
Kan ju blivit ett par lyxjakter eller en kåk i London för pengarna, Vilket inte ökar på kapaciteten på produkten.
Citera
2024-06-14, 07:40
Medlem
Citat:
Sverige har mycket större egna problem. Gängkriminalitet, öppna gränser, sjukvården etc etc. Så varför i helvete ska vi skicka 100 miljarder till ett inbördeskrig i Sovjet? Jo, för att den amerikanska vapenlobbyn som kontrollerat presidenten i USA senaste 100 åren tycker det är rätt nice att få obegränsat med skattebetalarnas pengar.

Om du inte tror presidenten är kontrollerad, hur förklarar du då att Biden varit totalt uppenbart senildement flera år och alla låtsas som att allt är som vanligt? Han ska ju för fan ställa upp i nästa val igen!?! Det känns som att man lever i ett avsnitt av Twilight Zone.

Jag tycker det är total galenskap att så mycket pengar går till detta vansinne. Enligt vad jag vet, motbevisa mig gärna, tyder noll och inget på att Ryssland vill utropa Sverige till en Sovjetrepublik.

Sovjet existerar inte och det är inte ett inbördeskrig utan ett krig som Ryssland startat emot sin granne Ukraina och de har även försökt få till oroligheter i Moldavien.

Ryssen ahr hotat att använda kärnvapen emot oss samt annektera oss. Du borde kanske hänga med lite i utveklingen istället för att tro att världen styrs av en vapenindustri med makt att säga åt länder vad de ska göra.
Citera
2024-06-14, 07:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Det är som i Finland ungefär. Off topic kanske?

Frågan är varför Ryssar beter sig dåligt och okontrollerat i Ukraina, så nog är ditt inlägg offtopic alltid.
Citera
2024-06-14, 07:43
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jag slår inte på google translate när jag pratar med mina grannar i "verkligheten". Alla pratar svenska i mitt kvarter. Jag kan förstå en norrman, en dansk. En finne, ja det kan bli "roblem". Men nej, en jävla ukrainare har jag inget gemensamt med alls

Då får vi hoppas fler ukrainare flyttar till Sverige, tack vare ryssens brutalitet och du åtminstone får 3-4 ukrainare som närmsta grannar.

Sedan kan du sitta där.och fundera på vad nationalist egentligen betyder och vad det var värt.
Citera
2024-06-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ukrainarna slåss för något du aldrig kommer förstå, därför är ryssen dödsdömd när han befinner sig i Ukraina.
Jodå Ukraina slåss för usa så just därför är inte ryssarna dödsdömda.
Det här är ett spel du aldrig kommer att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in