2024-06-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeeesson
Studerat Civilingenjör på KTH? Jag han examen, annars är det ju ingen merit!? Är ju inte så svårt att komma in på programmet och hoppa av…

Någon som vet vad gör ingenjörsstudier det handlar om?

Kika tillbaka i tråden så ligger någon uppsats o info från KTH.
Citera
2024-06-13, 07:51
Medlem
hohners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Ingen kan leva på daytrading i längden, det är en gammal myt som lever kvar p.g.a. okunskap och människans dröm om snabba klipp.

Fast... Om du ska avliva en myt behöver du ju göra det med fakta.

Man kan lika gärna säga "Att ingen kan leva på daytrading är en gammal myt som lever kvar p.g.a okunskap."

Det är liksom tomt på innehåll. Varför "kan ingen" gå plus på lång sikt mha daytrading? Vad är det som gör det omöjligt och hur vet du att det är så? Vilka belägg har du? Hänvisa gärna till bevis som backar ditt påstående.

Bankerna gör ju miljontals 0,0001;- trades dygnet runt i alla valutor, aktier och råvaror. Det gör dom inte för att dom ska gå back i längden.

Så att det är görbart är ju redan klart. Förstår att du pratar om vanligt folk, frågan kvarstår dock.
Citera
2024-06-13, 09:31
Medlem
Någon youtuber som verkar vara polare med Hasse har gjort en lång intervju med honom. Videons titel är: "Är Analyshasse en scam?"
Man tänker då att den frågan besvaras i videon med något som går att verifiera. Intervjun går dock på samma tema som Analyshasses Insta. Han pratar om pengar och bilar. Alla kan gå in i en Porschebutik filma lite och ställa frågan, vilken bil ska jag köpa?
När han säger att han riskerar 1% / trade " ex om jag tradar med 100 millar så riskerar jag 1 mille" kan jag också säga.
Så om videon var menad att undanröja tvivel så gjorde den inte det för mig. Men gissar målgruppen är en annan som naivt sväljer allt som sägs utan någon form av bevis.

https://youtu.be/niua6_7sUeA?si=3nYVnfcyF2YuaIio
Citera
2024-06-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Någon youtuber som verkar vara polare med Hasse har gjort en lång intervju med honom. Videons titel är: "Är Analyshasse en scam?"
Man tänker då att den frågan besvaras i videon med något som går att verifiera. Intervjun går dock på samma tema som Analyshasses Insta. Han pratar om pengar och bilar. Alla kan gå in i en Porschebutik filma lite och ställa frågan, vilken bil ska jag köpa?
När han säger att han riskerar 1% / trade " ex om jag tradar med 100 millar så riskerar jag 1 mille" kan jag också säga.
Så om videon var menad att undanröja tvivel så gjorde den inte det för mig. Men gissar målgruppen är en annan som naivt sväljer allt som sägs utan någon form av bevis.

https://youtu.be/niua6_7sUeA?si=3nYVnfcyF2YuaIio

Se denna video: https://m.youtube.com/watch?v=2qq80AMr718&pp=ygUFY2x1ZWU%3D
Citera
2024-06-13, 16:21
Medlem
Självklart är detta scam.
Det finns vinnare på börsen och förlorare.
Vinnarna tar förlorarnas pengar.
Har man kurser där man lär ut sina knep så får man fler vinnare och mindre förlorare.
Tillslut får du sämre och sämre marginal och till slut går du back.

Om man tjänade dessa pengar som påstås så hade man inte gett bort denna infon.
Citera
2024-06-13, 21:45
Medlem
Han är en solklar scammer med hyrda bilar och med ett levnadssätt att lura folk som jagar efter snabba sätt att tjäna pengar. Hoppas han försvinner tillsammans med den där tjockisen danjal.
Citera
2024-06-13, 22:42
Medlem
goldpalaces avatar
Men fattar ni inte??? Han lägger upp på sin insta TEKNISK ANALYS och träffar rätt 80% av gångerna. Dessa råden är GRATIS. Han verkar ju kunna något?

Sen skiter jag i om han hyr en bostad? Och hyr sin bil? Vet ni hur många följare han har som betalar så skulle ni få kaffet i halsen. Han tjänar runt en miljon skattefritt i månaden så jag tror inte ert argument om han hyr bil och skiter spelar någon roll
Citera
2024-06-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldpalace
Men fattar ni inte??? Han lägger upp på sin insta TEKNISK ANALYS och träffar rätt 80% av gångerna. Dessa råden är GRATIS. Han verkar ju kunna något?

Sen skiter jag i om han hyr en bostad? Och hyr sin bil? Vet ni hur många följare han har som betalar så skulle ni få kaffet i halsen. Han tjänar runt en miljon skattefritt i månaden så jag tror inte ert argument om han hyr bil och skiter spelar någon roll

1) Det senaste året har varit "lätt", har man chansat på att en aktie ska gå upp har den ofta gjort det. I en bullmarket är alla vinnare, till o med jag.
2) Följ honom på Youtube. Där lägger han upp överblick på Bitcoin, Nasdaq100 o EURUSD. Hittills har utfallet varit sådär
3) Om det var så fantastiskt lönsamt att följa honom hade ryktet spridit sig som en löpeld. Många borde skrivit här hur fantastisk han är. Nu måste han konstant göra reklam för att se till att ha ett gäng prenumeranter.
4) Testa en månad och avgör själv. Skriv gärna en recension här.
Citera
2024-06-13, 23:11
Medlem
goldpalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
1) Det senaste året har varit "lätt", har man chansat på att en aktie ska gå upp har den ofta gjort det. I en bullmarket är alla vinnare, till o med jag.
2) Följ honom på Youtube. Där lägger han upp överblick på Bitcoin, Nasdaq100 o EURUSD. Hittills har utfallet varit sådär
3) Om det var så fantastiskt lönsamt att följa honom hade ryktet spridit sig som en löpeld. Många borde skrivit här hur fantastisk han är. Nu måste han konstant göra reklam för att se till att ha ett gäng prenumeranter.
4) Testa en månad och avgör själv. Skriv gärna en recension här.

Äntligen en vettig som svarar mig. Att det varit bullmarket vet jag inte riktigt om jag håller med om. Sedan så kan han med hjälp av TA leverera högre än index så är han intressant.
Citera
2024-06-14, 04:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goldpalace

HAHAHAH, du har ju skrivit flera ggr och frågat om hans tjänster funkar, nu verkar du veta massor om honom helt plötsligt, märks att du ”jobbar” med han oxå
Citera
2024-06-14, 04:46
Avslutad
Danjal kommer bli anmäld till Skatteverket och Ekobrott, för hans bolags upplägg i Dubai som han ”hjälper” folk med. När han går ut öppet med såna saker så visar det att han är dum och det bevisar bara att han lägger upp strukturer för penningtvätt.

Samma gäller Hasse…om han tjänat multimiljoner i dollar, var är det som han skattat i Sverige då? Skatteverket och Ekobrott kommer utreda honom.
Citera
2024-06-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubaiexpose
Danjal kommer bli anmäld till Skatteverket och Ekobrott, för hans bolags upplägg i Dubai som han ”hjälper” folk med. När han går ut öppet med såna saker så visar det att han är dum och det bevisar bara att han lägger upp strukturer för penningtvätt.

Samma gäller Hasse…om han tjänat multimiljoner i dollar, var är det som han skattat i Sverige då? Skatteverket och Ekobrott kommer utreda honom.

Du borde tipsa för jag ser att han fortfarande är skriven i Sverige och är därför obegränsad skatteskyldig för denna tid.

https://mrkoll.se/person/Amged-Hans-Ake-Abdul-ahab-Hamid-Norrgardshojden-8-Akersberga/puhQmUxakyqRaQdYQamUxabTAQmuerAcYfrkyqRaQkyqRaQkyq RaQuerA

Spara och skicka videos som underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in