2024-06-13, 22:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Trots era tillmäten, jag undrar bara varför kollapsen ni pratar om aldrig kommer?

Oväntat att bli kallad ryss av NATO-bögarna. Det är helt enkelt bara EN åsikt som är tillåten i demokratin Sverige?

Kollapsen kommer, det tar lite tid bara.

"Opinions are like assholes, everybody´s got one!" Du får ha vilken åsikt du vill i Sverige, men har du en som går emot fakta så uppfattas du som en idiot, vi har inte Vranyo i Sverige. Nej, jorden är inte platt!
Citera
2024-06-13, 22:56
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Armenien slänger ut ryska soldater efter bög våldtäkter och annat stök eligt Suren Papikyan som är försvarsminister Armenien kommer söka skydd hos Eu i fortsättningen säger han enligt lokala nyheter lär komma mer i tidningarna i veckan

Och kanske därför nu Azerbadjan hävdar att de har blivit beskjutna av armenier medan Armenien nekar till detta. False flag för att få resten av CSTO att som hämnd angripa Armenien?
https://t.me/operativmedia/34950
resp.
https://t.me/bagramyan26/62213
Citera
2024-06-13, 22:59
Medlem
Citat:
Om man följer denna tråd framstår det som att många svenskar är extremt sugna på krig. Konstigt nog verkar de flesta som skriver här nöja sig just med att skriva, när de egentligen enligt egen ideologi borde åka till fronten? Hycklare? Kanske. Dra egna slutsatser om hjärnan är rätt programmerad.
Klart vi är sugna på och ha ihjäl så många pissluffare i ryssland som möjligt men vi är svenska militärer och slåss för Sverige inte för Ukraina. Men vi hoppas självklart att nato blir indraget så vi kan bomba detta pissland till stenåldern ryska fruntimmer kommer bli horor allihop nu är dom igenkligen det redan men då kostar dom 50 euro halvtimmen 😂
Citera
2024-06-13, 23:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är detta klart ?

Alltså.., kanske jag är helt akterseglad i denna fråga och då blir jag tacksamt rättad i det hela.., men det lilla jag fick med mig så syns jag att Zelensky skall hövligt säga : "-Nej tack !"

-Var ingen donation på dessa Super Étendard.., utan cash förväntades tillbaka..
-Tydligtvis är Argentina än under franska sanktioner, sedan falklandskriget. Så det behövs skruvande på dessa kärror..
-Har inte dessa kärror gått förbi "bäst datum", rejält också ?

Som sagt, blir gärna rättad om jag har fel.

Det kan nog vara som du säger. Argentina har ju minst sagt dålig ekonomi och det är ju äldre flyg än F16. Om inte annat så borde det skicka en signal till Sveriges regering att dra tummen ur röven och skicka Gripen.
Citera
2024-06-13, 23:04
Medlem
Snapcounts avatar
Verkar som Kreml får svar på allt gapande och gormande om kärnvapen !

USA vil forsterke sitt atomnærvær i Europa for å møte økte russiske atomtrusler.

USA kan bli nødt til å øke utplasseringen av strategiske atomvåpen som følge av økende trusler fra Russland og Kina, skriver Reuters.

Nato-sjefen sa videre at USA planlegger å modernisere sine atomvåpen stasjonert i Europa. Dette ble bekreftet av en tjenestemann i Det hvite hus 7. juni, seniordirektør for våpenkontroll, Pranay Vaddi.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/06/13/196008731/nato-sjefen-varsler-modernisering-av-atomvapen-ultimat-sikkerhetgaranti

Får se sen, skulle inte bli förvånad om Polen skaffar egna. Grattis Putin !
Citera
2024-06-13, 23:05
Medlem
Citat:
Om man följer denna tråd framstår det som att många svenskar är extremt sugna på krig. Konstigt nog verkar de flesta som skriver här nöja sig just med att skriva, när de egentligen enligt egen ideologi borde åka till fronten? Hycklare? Kanske. Dra egna slutsatser om hjärnan är rätt programmerad.

Snarare är det ni pissryssar som är sugna på krig. Det är Rysslands fel att det pågår ett krig i Ukraina.
Citera
2024-06-13, 23:06
Medlem
Citat:

Det handlar om att många gärna ser att ryssen, som ju dragit igång det sabla kriget, får en rejäl näsbränna och åker hem till Ryssland. Det är en helt rimlig reaktion om du frågar mig.
Citera
2024-06-13, 23:08
Medlem
Citat:
Enligt en del källor fanns det även en vilja från Ryssland att närma sig väst efter murens fall. Men detta nekades som jag förstår av det militär-industriella komplexet (som Eisenhower varnade för).

Jag ogillar egentligen hela konceptet av att "be om hjälp". Men jag inser att det finns poänger och ibland bör man svälja sin stolthet. Men en militär union med våra nordiska grannar är det rimliga. Norge, Sverige, Danmark, Finland och Island.
Ingen är intresserad av dina rimlighetsbedömningar. De väger lätt som luft. Du får helt enkelt tugga i dig att vi är NATO.
Citera
2024-06-13, 23:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Snarare är det ni pissryssar som är sugna på krig. Det är Rysslands fel att det pågår ett krig i Ukraina.

Jag är tyvärr svensk nationalist. Är det en NATO-grej att kalla alla svenskar som inte vrålar Sieg Heil Nato för pissryssar, eller vad menar du?

Förhandling. Har du hört det ordet.

Ett annat ord. Grått. Har du hört det, eller sitter du på din 60tals-TV och kollar schack?
Citera
2024-06-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Menar du detta?
https://www.politico.eu/article/russia-international-criminal-court-icc-president-piotr-hofmanski-wanted-list/

ok. Åtmistone hotade Putin inte åklagarens barn.
Den ursprungliga frågan handlade om hur man moraliskt har kunnat tillåta 1 miljon människor dö i konflikten.
Citera
2024-06-13, 23:12
Medlem
Citat:

Alla är extremt osugna på krig. Tyvärr har Ryssland startat krig.
Citera
2024-06-13, 23:13
Medlem
leckerleles avatar
Ryssland verison av daglig verksamhet som har fått en slant av staten?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1df3f2c/russian_protests_in_moscow_talk_of_nuking/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in