2024-06-13, 22:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Där föll ju den goda tron man hade om dig,
otack är världens lön...
Inte ens chans i h-lvete att du är ursvensk....blattejävel.
Iphone-ekonomi???

Är Volvo svenskägt? Bygger vi just nu om LKAB till ett jävla skämtbolag som ska producera klimatneutralt stål? Här har du två svenska vaktposter som förvandlats till små HBTQ-hens. Men visst, fortsätt applådera din egen undergång.

Sverige har skickat typ 100 miljarder till Ukraina samtidigt som vårdköerna bara växer.

Vapenindustrin har kontrollerat USA sedan de mördade Kennedy. Det är därför detta fortsätter. Du kan välja själv hur lurad du vill bli.

INGEN tjänar på krig förutom vapenindustrin.
Citera
2024-06-13, 22:42
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det blir en konstig jämförelse. Ukraina är inte helt olikt Ryssland. Om Ryssland skulle försöka annektera Sverige (totalt osannolik NATO-konspirationsteori) så är det många problem med detta. Jämför med att skänka Skåne till Danmark, eller Värmland till Norge. Inte alls samma problem.

Ja, visst du säger att halva tiden gått. Du försöker vinna tid. Det du måste inse är att Ryssland inte är en Iphone-ekonomi som Sverige. Rysslands ekonomi är baserad på olja, spannmål etc. Alltså riktiga saker.
Nej, Ukraina är inte helt olikt Ryssland- eller rättare sagt; det var en gång inte helt olikt Ryssland och levde i sällskap och gamman så som goda grannar bör göra men det kom en tid då Ukraina inte längre ville vara en kopia av Ryssland, de ville bort från korruption, nepotism och gangsterstyre, de ville närma sig det västliga Europa med handel och demokratisk transparens. Naturligtvis ville det ryska maktmonopolet inte att något sådant skulle hända och turerna omkring den saken och händelser därefter vet de flesta av oss det mesta kring. Var var jag... jo, det var ju inte riktigt detta jag ville belysa med mitt tidigare svar utan det var det där med din påstådda ådra för vår fria nation- att du skulle gå i kamp mot inkräktare, (vem det än nu skulle kunna vara) och då är min poäng ännu att jag antar du skulle uppskatta hjälp från vem det än vara månde- liksom.
Citera
2024-06-13, 22:44
Medlem
Citat:

Vapenindustrin har kontrollerat USA sedan de mördade Kennedy. Det är därför detta fortsätter. Du kan välja själv hur lurad du vill bli.

Visst, men säg det till Putin istället. Det är ingen i Sverige som vill ha det här kriget, och verkligen ingen i Ukraina. Hur svårt ska det vara att begripa?
Citera
2024-06-13, 22:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja dom behöver nog omstrukturering ändå efter som deras fantasi flyg su57 är ungefär lika Stealth som en f18.
https://theaviationgeekclub.com/did-you-know-the-su-57-felon-has-the-same-rcs-of-a-clean-f-a-18-super-hornet-and-1000-times-bigger-t han-that-of-the-f-35/
Det är därför man älskar att läsa liknande nyheter.

Citat:
The F-35 will be enjoying almost 6 times greater detection range against Su-57. The difference is so huge that Su-57 will be hopelessly outclassed. We see this time and again in Red Flags and Northern Edge with F-35 having 28–1 kill ratio against modern 4th gen. aircraft backed by AWACS and SAMs.

https://www.globaldefensecorp.com/2021/01/07/gripen/
Citat:
Gripen first participated in Red Flag 2006 with the Gripen A,’ says Stefan Englund , former Swedish Air Force Flight Engineer on Quora. ‘It was assigned to the red team. Reduced AWACS, reduced ground support. The Gripens connected their link systems and acted themselves as AWACs, got the battlefield awareness necessary and avoided all ground defence, scored 10 kills the first day including a Typhoon. No losses they remained undetected. One Gripen pilot knocked down five F-16 block 50+ during close air combat in Red Flag Alaska.

Citat:
The only plane that Gripen E should be compared with will be the F-35,’ points out Englund. ‘As the people describing F-35 use to say “They will not even know what hit them”.
Citera
2024-06-13, 22:46
Medlem
attogs avatar
Citat:
Är Volvo svenskägt? Bygger vi just nu om LKAB till ett jävla skämtbolag som ska producera klimatneutralt stål? Här har du två svenska vaktposter som förvandlats till små HBTQ-hens. Men visst, fortsätt applådera din egen undergång.

Sverige har skickat typ 100 miljarder till Ukraina samtidigt som vårdköerna bara växer.

Bankjudemaffian?
Citera
2024-06-13, 22:46
Medlem
Armenien slänger ut ryska soldater efter bög våldtäkter och annat stök eligt Suren Papikyan som är försvarsminister Armenien kommer söka skydd hos Eu i fortsättningen säger han enligt lokala nyheter lär komma mer i tidningarna i veckan
Citera
2024-06-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1

Nej, det är inte alls från Oryx. Där finns cirka 3000 ryska stridsvagnar listade som förlorade.

Du skriver att Ryssland har förlorat över 16000 stridsvagnar. RuAF hade inte i närheten av så många stridsvagnar innan kriget bröt ut, så det är inte ens möjligt att förlusterna är så stora. Snälla, sluta sprid desinformation.
Citera
2024-06-13, 22:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
Ukraine's losses up to 06/13/2024
Tanks 16326 + 7
Armored vehicles 22505 + 19
Artillery and mortars 10393 + 21
UAV 25653 + 33
MLRS 1337 + 2
Aircraft 613 +0
SAM 528 +0
Helicopters 276 +0
Military personnel 571273 + 1990

Du gav ingen källa till siffrorna. Jag googlade lite och ser att källan verkar vara det ryska försvarsministeriet och återges bland annat i TASS:

Citat:
"In all, the Russian Armed Forces have destroyed 613 Ukrainian warplanes, 276 helicopters, 25,653 unmanned aerial vehicles, 528 surface-to-air missile systems, 16,326 tanks and other armored combat vehicles, 1,337 multiple rocket launchers, 10,393 field artillery guns and mortars and 22,505 special military motor vehicles since the start of the special military operation, the ministry reported."

https://tass.com/politics/1802923
Citera
2024-06-13, 22:51
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Visst, men säg det till Putin istället. Det är ingen i Sverige som vill ha det här kriget, och verkligen ingen i Ukraina. Hur svårt ska det vara att begripa?

Om man följer denna tråd framstår det som att många svenskar är extremt sugna på krig. Konstigt nog verkar de flesta som skriver här nöja sig just med att skriva, när de egentligen enligt egen ideologi borde åka till fronten? Hycklare? Kanske. Dra egna slutsatser om hjärnan är rätt programmerad.
Citera
2024-06-13, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
Ukraine's losses up to 06/13/2024
Tanks 16326 + 7
Armored vehicles 22505 + 19
Artillery and mortars 10393 + 21
UAV 25653 + 33
MLRS 1337 + 2
Aircraft 613 +0
SAM 528 +0
Helicopters 276 +0
Military personnel 571273 + 1990
Har du länk till källan?
Citera
2024-06-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du gav ingen källa till siffrorna. Jag googlade lite och ser att källan verkar vara det ryska försvarsministeriet och återges bland annat i TASS:

Klart det kommer från rysk media? Alla vet att Ukraina inte hade i närheten av så mycket materiel innan kriget bröt ut. Vapenleveranserna är inte i närheten av så stora heller. 600 stridsflyg? 16000 stridsvagnar? Hallå. Inte ens Ryssland sitter på så mycket.
Citera
2024-06-13, 22:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag får vibbar att det börjar lossna ordentligt för Ukraina nu. Verkar som dom får ännu ett stödpaket på 500miljarder SEK från beslagtagna ryska tillgångar. Tom Argentina skickar stridsflyg och dagligen bombar ukraina ryska militära ställningar på Krym.

Vore skönt med en bankkollaps nu i Ryssland. Man får hosta upp 280rubel nu för en dollar på inofficiella marknaden så den officiella växelkursen på 88 kan nog vara Putin torka sin röv med.

Är detta klart ?

Alltså.., kanske jag är helt akterseglad i denna fråga och då blir jag tacksamt rättad i det hela.., men det lilla jag fick med mig så syns jag att Zelensky skall hövligt säga : "-Nej tack !"

-Var ingen donation på dessa Super Étendard.., utan cash förväntades tillbaka..
-Tydligtvis är Argentina än under franska sanktioner, sedan falklandskriget. Så det behövs skruvande på dessa kärror..
-Har inte dessa kärror gått förbi "bäst datum", rejält också ?

Som sagt, blir gärna rättad om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in