2024-06-13, 12:18
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Du verkar inte fatta mycket heller.
Haha, det är inte pixlandet som är störande.
Det är att han ger dem fejkade svenska namn samt att han har tagit bort deras brytning med AI.
"TOBIAS" LOL.

Det finns inte AI-röst på Rinkebysvenska än. Det är säkert under utveckling.
Citera
2024-06-13, 15:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jävligt snygga syrror Krantz har det måste man erkänna. Ragna hette den ena måste vara taget ifrån bibeln.
Ragna är ett helnordiskt namn.
Citera
2024-06-13, 16:56
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Det finns inte AI-röst på Rinkebysvenska än. Det är säkert under utveckling.

Duuh, men det går ganska lätt att förställa rösterna med röstförvrängande mjukvara, men istället väljer de AI med rikssvenska.
Hmm, undrar varför?
Är ditt namn också Tobias och du är ifrån Marocko?`
Citera
2024-06-13, 17:13
Citat:
Duuh, men det går ganska lätt att förställa rösterna med röstförvrängande mjukvara, men istället väljer de AI med rikssvenska.
Hmm, undrar varför?
Är ditt namn också Tobias och du är ifrån Marocko?`

Röstförvrängning är ingen bra, man hör inte vad de säger ibland.

Jag är statslös och heter Stefan Svensson.
Citera
2024-06-13, 17:21
Medlem
Citat:
Röstförvrängning är ingen bra, man hör inte vad de säger ibland.

Jag är statslös och heter Stefan Svensson.

Vid röstförvrängning medföljer alltid textning.
Trist för de som är döva, men en del andra är ju blinda för den politisk agendan i "dokumentären".
Citera
2024-06-13, 17:38
Citat:
Vid röstförvrängning medföljer alltid textning.
Trist för de som är döva, men en del andra är ju blinda för den politisk agendan i "dokumentären".

Jag är blind, men jag lyssnar och tycker det är svårt med röstförvrängare. Jag tror inte syftet var att dölja någon etisk bakgrund. Då hade programmet även blurrat armarna.
Citera
2024-06-13, 17:40
Medlem
Citat:
Jag är blind, men jag lyssnar och tycker det är svårt med röstförvrängare. Jag tror inte syftet var att dölja någon etisk bakgrund. Då hade programmet även blurrat armarna.

Nja, det hade blivit för tydligt om man dolde de ap-benen.
Citera
2024-06-13, 18:53
Medlem
GerardDepardieus avatar
Sett hela serien nu och tycker den var i det hela rätt bra. Lite väl mesig ibland dock.

Sedan delar jag ej de flestas negativa syn på de intagna. Alla kan vi göra fel osv.

KVV är en jävla skev myndighet. Knappast sådär trevliga i verkligheten.

Sedan blev det lite skämskudde när Hjalmarsson säger de ska hålla kontakt osv efter. Sånt sägs ofta men hålls sällan.

4/5 solar.

.
Citera
2024-06-13, 19:43
Medlem
Riktigt dålig serie som försöker få en att tycka synd om dom stackarna som sitter på världens bästa fritidsgård.

Fan fängelse ska vara STRAFF, dem ska ju ALDRIG vilja komma tillbaka. Detta är ju bara som en fritidsgård där man inte får gå ut när man vill.
Citera
2024-06-13, 19:46
Citat:
Ursprungligen postat av GerardDepardieu
Sett hela serien nu och tycker den var i det hela rätt bra. Lite väl mesig ibland dock.

Sedan delar jag ej de flestas negativa syn på de intagna. Alla kan vi göra fel osv.

Sedan blev det lite skämskudde när Hjalmarsson säger de ska hålla kontakt osv efter. Sånt sägs ofta men hålls sällan.

4/5 solar.

.

Tack för bra kommentar. Fast han mena väl att de skulle hålla kontakt till uppföljningen? Jag tror iof han lyft luren ett par ggr till myndigheter för Davids skull, sedan om det går att hjälpa honom är en annan fråga. Tänker framförallt på hur mottaglig han egentligen är för hjälp.
Citera
2024-06-13, 19:52
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GerardDepardieu

4/5 solar.

.

Jag tycker också det är för mycket gnäll här, serien var väldigt bra men jag håller med dig om att det kändes lite mesigt eller lamt. Eller att det blev att varje avsnitt skulle handla om ett ämne, som i avsnittet där David snodde Krantz kaviar och det byggdes upp till att det kunde bli slagsmål.

Sedan gick det ju lite som väntat för David tyvärr… sedan kändes det som att de som var med bara var dömda för mindre brott. Det kanske är logiskt när det är svårt att prata intervjua någon som mördat någon eller ännu värre brottslighet.

Det känns som att Hjalmarsson är en välvillig individ så tror han håller kontakt som han säger. Han höll ju kontakt med Bim från 36 dagar från gatan innan hon dog vet jag att han skrev om, den serien var också mycket mycket mycket bättre.
Citera
2024-06-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det berättas att de riktigt tunga gängkriminella grabbarna är inte med i serien, det är de som bestämmer på avdelningarna, David kunde blivit halvt ihjälslagen av dem, de som syntes öppet har ingen makt på fängelset, de får order av de som styr som inte syns i serien att utföra misshandlar om inte den personen begär förflyttning, David hade aldrig fått förflyttning eftersom han då hade max 14 dar på sitt straff, men det bryr sig inte de kriminella om, vi såg inte allt i serien för de riktigt farliga gossarna var aldrig framför kameran överhuvudtaget.
De bad ju david uteliggaren att flytta men han pissade på dem i princip. Fortsatte stjäla mat och gjorde vad han ville för han trodde inte de hade bollar att göra nåt och det stämde ju. Satt nog bara wannabe gangsters och pundare som Krantz där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in