Citat:
Ursprungligen postat av
GerardDepardieu
Sett hela serien nu och tycker den var i det hela rätt bra. Lite väl mesig ibland dock.
Sedan delar jag ej de flestas negativa syn på de intagna. Alla kan vi göra fel osv.
KVV är en jävla skev myndighet. Knappast sådär trevliga i verkligheten.
Sedan blev det lite skämskudde när Hjalmarsson säger de ska hålla kontakt osv efter. Sånt sägs ofta men hålls sällan.
4/5 solar.
.
Jag tycker också det är för mycket gnäll här, serien var väldigt bra men jag håller med dig om att det kändes lite mesigt eller lamt. Eller att det blev att varje avsnitt skulle handla om ett ämne, som i avsnittet där David snodde Krantz kaviar och det byggdes upp till att det kunde bli slagsmål.
Sedan gick det ju lite som väntat för David tyvärr… sedan kändes det som att de som var med bara var dömda för mindre brott. Det kanske är logiskt när det är svårt att prata intervjua någon som mördat någon eller ännu värre brottslighet.
Det känns som att Hjalmarsson är en välvillig individ så tror han håller kontakt som han säger. Han höll ju kontakt med Bim från 36 dagar från gatan innan hon dog vet jag att han skrev om, den serien var också mycket mycket mycket bättre.