Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Du själv var ju en förespråkare av den metoden tidigare i tråden. Juridisk hjälp skulle man inte söka utan man skulle dela med sig av sina utredningar till folk som påstår sig kunna hjälpa.
Vad snackar du om? Nu får du nog leta fram citat här, för det vet jag att jag aldrig sagt. Jag rekommenderar bara riktiga jurister och att föräldrar måste få mer tid med sina ombud för att bemöta all rappakalja som soc kommer med. Jag har förespråkat att dela med sig av anonymiserade utredningar och journalanteckningar, så att fler får möjlighet att granska vad soc håller på med om dagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Som sagt. Rättshaverist.
Soc är rättshaveristerna i sammanhanget, inte vi som kritiserar deras värdelösa utredningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Ert största problem är att ni tror er veta bättre än utbildade i diverse sakfrågor.
Vem tror vi oss veta bättre än och varför? Det handlar inte om utbildning när det gäller LVU. Kritiken från min sida handlar om att utredningarna inte är rättssäkra och den bilden är det många kunniga och utbildade som delar inkl advokater.
Sedan handlar inte LVU-mål om enskilda sakfrågor, utan varje fall är unikt och det behöver man inte vara någon särskild expert för att kunna granska och kritisera. Precis som när man diskuterar domar i vanliga brottmål så behöver man inte vara juridiskt utbildad heller.
Att få diskutera och debattera hör till våra demokratiska rättigheter och skyldigheter och givetvis ska man inte behöva vara utbildad för att få kritisera något som fungerar dåligt och som dessutom hotar vårt demokratiska samhälle.