Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jag menar att du gör orealistiska tolkningar av lagen
Är det du har menat när du ha skrivit
”Du förstå inte samtycke”
”Du förstå inte juridik” etc?
Citat:
Du snöar in på detaljer där allt är svart eller vitt i din värld
Nja jag är väldigt logisk lagt av mig. Vilket gör att jag bli frustrerad efter logiska motsättningar.
Jag är hellre logisk,orealistiskt och bär inte på någon frustration än ologisk och realistiskt och bör på en frustration.
Dvs!
Premiss 1. Enligt förra lagen bli man dömd för våldtäkt om man har haft med någon som som inte deltar frivilligt OM man har uppsåt/är medveten om att personen inte deltar frivilligt.
Premiss 2. Jag är medveten om att det finns en risk att en tjej som spyr med vodka flaskan i handen inte deltar frivilligt utifrån sunt förnuft. Jag försåt alltså om en tjej samtycker eller inte samtycker utan att behöva fråga vid varje juck.
Den logiska slutsatsen. Jag kunde INTE ha sex med någon emot deras vilja utan att bli straffad för det.
Att det finns andra som ha blivit friad för det motbevisa inte det. Varje fall är unikt.
Vilket gör att ex du tolkar att allt är svart eller vitt i min värld.
Citat:
Till yttermera har du en vanföreställning om att dina egna tolkningar skulle ha någon sorts tänkvärd relevans i en rättssal.
Nja det har jag inte menat.
Utan att lagen är en sk ”gummiparagraf”
Ju värre det är att bli oskyldig dömd är ju tydligare ska lagtexten vara.
Vi säger att fortkörning är det värsta brottet i samhället.
Ja då bli det inte bättre när man säger ”Du måste förstå att i vissa fall är det fortkörning att köra 45 på en 50 väg och i vissa fall är det inte det. Juridik är inte svart eller vitt”
Även om det är sant!
Citat:
Dina tolkningar är underhållande
Rent intellektuellt förstå jag det men jag är hellre logik och underhållande än ologisk och inte underhållande.
Blev jag mer begriplig nu?