2024-06-13, 10:39
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Det finns inget rebelliskt att göra längre. Joo, kanske att rösta på SD? That's it.

Man blir aldrig för gammal för rock. Hur gammal är Alice Cooper nu?
Lika gammal som antalet rynkor i ansiktet.
Citera
2024-06-13, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deskjockey
Har en fetish för gamla (och dyra) tv-spel som jag aldrig spelar och mest troligt aldrig kommer att spela. Intalar mig att det är en investering så its all good. Om det är efterblivet.. mja kanske?

Samma här fast med LEGO.

Har ett set Seinfeld i Lego jag inte ens öppnat. Kanske blir o sälja den om 20 år istället ??

(mest är det dock att jag tappar lusten o inte bygger färdigt.)
Citera
2024-06-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp, samma här. Från att ha börjat med skrot där den mesta tiden bestod i att bära ut, aligna och sen se molnen dra in. Eller om allt funkat, behöva bära in 40-50 kilo grejor i tio minusgrader kl 6 på morgonen. Lik förbaskat fortsatte man.
Nu har jag byggt ett enkelt skjul, skaffat moderna grejor som kan fjärrstyras så nu är det mest vädret som muckar gräl med en.
Antar att det ska jävlas lite, för belöningen kommer när allt väl funkar och man sitter där och processar ett antal timmars exponering på någon nebulosa med en god whisky på bordet.

Lite från i vintras
https://ibb.co/q0DRV8K
https://ibb.co/XF4kyBr
https://ibb.co/HVFd0tZ

Fantastic! Speciellt den sista bilden - Åt Casiopeia hållet

Min eljest hobby är att samla datordelar - jag kan säkert sätta ihop 10 olika dator med allt skit jag har liggande.
Senast redigerad av Bismaerkt 2024-06-13 kl. 10:44.
Citera
2024-06-13, 10:42
Medlem
Underhåller en fritidsbåt
Citera
2024-06-13, 11:01
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Samma här fast med LEGO.

Har ett set Seinfeld i Lego jag inte ens öppnat. Kanske blir o sälja den om 20 år istället ??

Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Jag har en kompis som är 37 och bygger lego.

Ni kanske känner varandra.
Citera
2024-06-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Mitt måste vara att jag ens bemödar mig att logga in FB och "debattera" med stolpskott. Vet inte varför jag ens gör detta, men ska försöka sluta med det.

Vad gör du för mongogrejer? Samlar på frimärken? Spelar golf? Glor på TV-sporten? Berätta vilket mongoskit du sysslar med som hobby.
Ja diskutera på Facebook är lika dumt som att diskutera på flashback 😁
Citera
2024-06-13, 11:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag ägnar en del tid åt aslöjliga grupper på facebook, typ "fulaste skivomslaget" eller "sett på byn i Järpen". Och så kollar jag gulliga djurvideos från djurparker.
Citera
2024-06-13, 11:36
Medlem
Miys avatar
Supa ner fiskmåsar med limpa och t-sprit
Citera
2024-06-13, 11:38
Medlem
Deskjockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Samma här fast med LEGO.

Man ska ju ha nått att lägga pengarna på också. Eller hur? Vi har bara ett liv så kan lika gärna bränna pengarna på sånt som vi gillar under tiden. Blir du glad av lego så köp lego.

Lego har väl nästan gått från att varit barn -till att bli vuxenleksaker? Svindyrt har det ju iofs alltid varit men vågar inte ens tänka på vad ett större set kostar nu, så det är ju inga barn som har råd med det direkt. Så fort man ser filmer på youtube och liknande så är det vuxna som bygger superavancerade saker eller typ ingenjörer som bygger växellådor och motorer med technics.
Citera
2024-06-13, 11:52
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harsett
Flashback. Det har nyligen för mig blivit lite av en motbjudande lockelse att hänga här och ta del av tankarna från Sveriges kanske absoluta bottenskrap.

Vad är det för människor som kommer hit egentligen? Vart befinner dom sig och vad får dom ut av att vara här? Finns mycket roliga diskussioner ibland men oftast undrar jag vad fan i helvete det är som försiggårs innanför pannbenet på vissa.

Men läs inte i de forumdelarna då. Flashback är som en storstad. Vill man ha perversiteter och crackhoror så finns det. Vill man diskutera finkultur så finns det. Gå in i matlagningsforumet t ex. Bara trevligt och hjälpsamt.
Citera
2024-06-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deskjockey
Man ska ju ha nått att lägga pengarna på också. Eller hur? Vi har bara ett liv så kan lika gärna bränna pengarna på sånt som vi gillar under tiden. Blir du glad av lego så köp lego.

Lego har väl nästan gått från att varit barn -till att bli vuxenleksaker? Svindyrt har det ju iofs alltid varit men vågar inte ens tänka på vad ett större set kostar nu, så det är ju inga barn som har råd med det direkt. Så fort man ser filmer på youtube och liknande så är det vuxna som bygger superavancerade saker eller typ ingenjörer som bygger växellådor och motorer med technics.

Dom största byggsatserna ligger på 5000-7000 kr.
Citera
2024-06-13, 11:54
Medlem
Den mest idiotiska hobbyn är ingen hobby, att ha en hobby håller hjärnan igång,

Är förvånad att inte fler skrivit att fotboll eller trav är deras hobby

Jag diskuterar taktik på forum om massive multiplayer spel.
Senast redigerad av HazeCrace 2024-06-13 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in