2024-06-13, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
telefonen

Sitter alldeles för många onödiga timmar per dag och scrollar på telefonen . Youtube flashback nyheter osv. Timmar som kan gå till bättre och vettigare saker.

För mycket tid på diverse streamingsajter med för mycket bocköl speciellt såhär på sommaren.

Frågan man kan ställa sig, vad ska man göra istället som är "vettigt" ? Vettigt låter ansträngande och tråkigt.
Citera
2024-06-13, 08:42
Avslutad
Att rita och redigera i Microsoft Paint. En skapligt efterbliven hobby med tanke på hur tidskrävande det blir i längden och med tanke på hur många bättre alternativ det finns. Den enda fördelen med hobbyn är väl att jag har blivit en jävel på Microsoft Paint.

Att ständigt kolla sociala medier när man är hemma och när man egentligen bör göra någonting viktigare är också riktigt efterblivet. Jag är en prokrastinerare av rang.
Citera
2024-06-13, 08:48
Medlem
vrooms avatar
Det finns en tråd som var ganska aktiv för några år sedan "Stora astrofotografiska tråden"
Kanske ska börja lägga in lite efter sommaren när mörkret kommer tillbaka.
Hösten är Nebulosa säsong och efter nyår är det Galaxer som gäller mest.
Citera
2024-06-13, 09:34
Medlem
Panta , ger mig motion och pengar. Win-win
Citera
2024-06-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Fantastiska bilder du borde skapa en egen tråd där du lägger upp smått och gott med beskrivning.

Själv är man 40+ med barn och köper spel man tror man ska ha tid att spela. Investerar även i gaming-dator m.m.

Kanske kan hänge mig vid pensionen.

Haha detta lyckas jag precis bromsa mig själv med.
Spelat mycket innan, men nu har man hus och småbarn.
De få timmarna jag spelar sitter jag på 80-150 fps och svär emellanåt över hur dåligt det flyter. 😂

Men har iaf insett att tiden inte finns, datorn får gå tills den rasar.

I övrigt så tycker jag att många hobbys som en del ser som onödiga. Jakt,fiske, foto ect. Är rätt vettiga.

Jämför detta med alla timmar som folk lägger på telefonen. Ni får rofylldhet och en kunskap många inte besitter.
Istället sitter de andra och fyller huvudet med onödiga belöningar från "reels", till vilken nytta?
Senast redigerad av JanLilja 2024-06-13 kl. 09:57.
Citera
2024-06-13, 09:57
Avslutad
Jag samlar på olika sorters gummimattor med motiv..

Citera
2024-06-13, 10:01
Medlem
Endwayss avatar
Min mest pantade hobby är att samla Pokemon spelkort, jag spelar inte ens TCG.
Citera
2024-06-13, 10:02
Medlem
Modda new vegas. Spelar inte ens skiten längre
Citera
2024-06-13, 10:13
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp, samma här. Från att ha börjat med skrot där den mesta tiden bestod i att bära ut, aligna och sen se molnen dra in. Eller om allt funkat, behöva bära in 40-50 kilo grejor i tio minusgrader kl 6 på morgonen. Lik förbaskat fortsatte man.
Nu har jag byggt ett enkelt skjul, skaffat moderna grejor som kan fjärrstyras så nu är det mest vädret som muckar gräl med en.
Antar att det ska jävlas lite, för belöningen kommer när allt väl funkar och man sitter där och processar ett antal timmars exponering på någon nebulosa med en god whisky på bordet.

Lite från i vintras
https://ibb.co/q0DRV8K
https://ibb.co/XF4kyBr
https://ibb.co/HVFd0tZ

Otroligt fina bilder ändå!
Citera
2024-06-13, 10:20
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Hårdrock. Jag kommer att lyssna på Deep Purple in Rock när jag är 80 och jag har fortfarande inte kommit över den tanken. Rock är ju rebelliskt. "80 år" är motsatsen till rebell.

Annars, som någon annan skrev, FB är direkt pantat att behålla. Det är riktiga samtal med människor som är det rätta. Tyvärr saknar alla vi på FB vänner pga av våra diagnoser.
Citera
2024-06-13, 10:24
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jag samlar på olika sorters gummimattor med motiv..

Vad för slags gummimattor? Hur stora är de och hur förvarar/ställer du ut dem? Eller ligger de på golvet?
Citera
2024-06-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hårdrock. Jag kommer att lyssna på Deep Purple in Rock när jag är 80 och jag har fortfarande inte kommit över den tanken. Rock är ju rebelliskt. "80 år" är motsatsen till rebell.

Annars, som någon annan skrev, FB är direkt pantat att behålla. Det är riktiga samtal med människor som är det rätta. Tyvärr saknar alla vi på FB vänner pga av våra diagnoser.

Det finns inget rebelliskt att göra längre. Joo, kanske att rösta på SD? That's it.

Man blir aldrig för gammal för rock. Hur gammal är Alice Cooper nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in