2024-06-09, 08:51
Medlem
cleolinas avatar
Lite kul att Elsa säger att lägenheten de nu köpte är hennes drömlägenhet och där vill hon stanna i resten av livet, nu skriver hon på stories när någon frågar om hur hon ser sitt liv om 10 år. ”Jag kan tänka mig att vi bor kvar vid Mariatorget…”
”Kan tänka mig att” låter ju inte lika övertygande…

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hennes ben är skitläskiga och tjocka. Hennes vader…! Har fobi för såna vader.

Citat:
Men på bilden du länkade till ser man ju bara överkroppen…? Jag gillar inte hennes armar men det är ju benen som är tjocka.
Ja, men de är alltså inte tjocka som i överviktiga. De är lite kraftiga för att musklerna ser ut så. En del har slanka muskler, en del mer bulliga. Finns absolut inget att göra åt det mer än att låta musklerna förtvina.
Man kan alltså inte säga att ”Elsa är tjock” och basera det på hur hennes vadmuskler ser ut…
Citera
2024-06-09, 10:09
Medlem
Citat:
Hennes ben är skitläskiga och tjocka. Hennes vader…! Har fobi för såna vader.
Men snälla människa. Fobi för vader som Elsas? Sök hjälp genast
Citera
2024-06-10, 07:37
Medlem
Roligaste inlägget idag där Elsa inser att hennes nästa lägenhet inte ska vara en fotostudio? Äntligen får man lite inblick i hur det måste vara för stackars Pontus och Lynn i deras vardag: de vadar fram i Elsas loppisfynd, det möbleras om och målas om stup i kvarten, möbler åker ut och in, det ska fotas och det ska filmas när man minst anar det. En stressig mardröm!
Hoppas hon håller sitt ord så de får lite lugn och ro nu, annars har väl Lynn sitt rum han kan fly till iaf.
Citera
2024-06-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Men snälla människa. Fobi för vader som Elsas? Sök hjälp genast

Hahaha! Absolut. Eftersom det påverkar mitt dagliga liv såååå mycket. Obs även fobi för tjockisar. Ha
Citera
2024-06-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Lite kul att Elsa säger att lägenheten de nu köpte är hennes drömlägenhet och där vill hon stanna i resten av livet, nu skriver hon på stories när någon frågar om hur hon ser sitt liv om 10 år. ”Jag kan tänka mig att vi bor kvar vid Mariatorget…”
”Kan tänka mig att” låter ju inte lika övertygande…

Ja, men de är alltså inte tjocka som i överviktiga. De är lite kraftiga för att musklerna ser ut så. En del har slanka muskler, en del mer bulliga. Finns absolut inget att göra åt det mer än att låta musklerna förtvina.
Man kan alltså inte säga att ”Elsa är tjock” och basera det på hur hennes vadmuskler ser ut…

Har jag sagt att hon ska göra något åt det? Tjock som tjock. De är för stora. Jag tycker det är skitfult. Lev med det bara.
Citera
2024-06-11, 15:06
Medlem
Citat:
Hahaha! Absolut. Eftersom det påverkar mitt dagliga liv såååå mycket. Obs även fobi för tjockisar. Ha
Jo tack, det märker vi eftersom alla dina senaste inlägg handlar om hur ”tjock” elsa är. Sorgligt
Citera
2024-06-12, 22:30
Medlem
Citat:
Varför är hon SKÖR i juni? Fattar ingenting. Hon ska ju vara ledig heeeeeeela sommaren på Gotland. Den som borde vara skör i juni är en stackars sjuksyster som jobbar skift och får 3 veckor semester. Inte en bebis-flicka som inte ens kan gå till optikern utan att hennes man följer med och håller henne i handen.

Nu lyssnat på veckans podd och fått svar på frågan! Hon är nära att gå in i väggen, det är bara för mycket pga att Lynn har en nagelbandsinfektion, ha ett barnkalas och hålla koll på 15 barn och SAMTIDIGT gå på vinluncher.

Ni hör ju!
Citera
2024-06-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Nu lyssnat på veckans podd och fått svar på frågan! Hon är nära att gå in i väggen, det är bara för mycket pga att Lynn har en nagelbandsinfektion, ha ett barnkalas och hålla koll på 15 barn och SAMTIDIGT gå på vinluncher.

Ni hör ju!

Hahaha.
Citera
2024-06-13, 09:58
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Har jag sagt att hon ska göra något åt det? Tjock som tjock. De är för stora. Jag tycker det är skitfult. Lev med det bara.
Absolut. Men ironin med dig och alla andra skribenter i den här tråden är att ni gör allt för att spy galla över henne men gör det med sådana medel att ni bara själva framstår som osympatiska idioter utan klass. Typ som ett elakt tjejgäng från någon over-the-top Netflix-serie.

Många trådar här på Flashback är en studie i den korkade och osköna svenska mannen. Den här tråden gör samma sak för den svenska kvinnan.
Citera
2024-06-13, 11:16
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Absolut. Men ironin med dig och alla andra skribenter i den här tråden är att ni gör allt för att spy galla över henne men gör det med sådana medel att ni bara själva framstår som osympatiska idioter utan klass. Typ som ett elakt tjejgäng från någon over-the-top Netflix-serie.

Många trådar här på Flashback är en studie i den korkade och osköna svenska mannen. Den här tråden gör samma sak för den svenska kvinnan.

Håller med dig i sak, men om du vill ha högre nivå på diskussionen så kanske du inte ska hänga i just en skvallertråd på Flashback.
Citera
2024-06-13, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny

Ni hör ju!

Hehe, har inte lyssnat själv men tänkt på detta. Är såklart ok att prata om att man mår dåligt även om man är priviligerad. Men att få det till att det är pga den typen av stress du beskriver blir jag galen på. Elsa skulle inte klara av en dag i mitt småbarnsliv med 9-5 jobb och då är jag långt mer priviligerad än många andra. Bättre då att gå till underliggande faktorer typ ångestproblematik etc. vilket jag kan känna stor sympati med. Vilket hon ju också har gjort. Men när hon skriver inlägg om hur dåligt hon mår för att hon ska till optikern tex och så detta. Då tappar ju hennes gnäll all trovärdighet….
Citera
2024-06-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk

Jag tycker du skriver nonsens. Alla klasser och kulturer skvallrar så här. Med olika formuleringar kanske, men dock. Du kan lika gärna säga att det är en studie av människan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in