Citat:
Ursprungligen postat av
Purplepanic
Du ska ju definitivt inte ha metadon det är oerhört tydligt.
Du säger själv att du vill ha metadonet för att du tänker missbruka det.
Jag kommer inte ge dig tips och stöd i detta och jag hoppas att ingen annan här gör det heller.
Jag hoppas också att sjuksköterskan ser igenom dig vilket hon verkar göra, och att läkaren lyssnar på henne.
Hoppas de bestämmer sig för att ta regelbundna serumprover på dig när de börjar låta dig ta hem flaskor.
Att jag är ensam om att dricka dubbel dos en gång på helgen kan du ju bara drömma om. Du vet inte ett skit. Ville ha metadon för att sub inte hjälpte mig psykiskt alls, något som metadon gjort mycket bättre och som läkaren vet om. Jag är en missbrukare som aldrig kommer kunna sluta med opiater och eftersom metadon är en full agonist liknar den de droger jag tagitvm vilket jag också lade fram. Min intention är max att dricka mer på helgen, något jag vet mååånga metadonbrukare göra. De får sin dos som vanligt en gång per dygn men får med sig helgdos hem, inga konstigheter överhuvudtaget. Jag har arbete, jag varken kan eller vill sitta och dricka dubbel dos på vardagarna, det skulle vara rätt problematiskt.
Sen är jag stressig som människa och orolig själ, det är inget med SSK eller läkaren; det är jag som blossar upp här. Har talat till mig en höjning från 20-30 på nästan en månad, förstår att bilden av mig är lite annorlunda. Allt jag säger är att den låga dosen ger fortsatt drogsug, annars är medicinen bra, den ger den där psykiska pushen som en annars apatisk själ och tung opiatmissbrukare som mig behöver. Så ta tillbaka att jag inte skulle behöva metadon. När jag fick sub tjatade de på mig så det nästan blev pinsamt, men fortsätt du, eller varför inte alla de som spottar ut sin sub; säljer en del och snortar restek istället för att ta den som ska, alltså självs definitionen av missbruk, men fortsätt du.
Är dessutom renodlad opiatmissbrukare, men endå ser man de som inte ska vara där som är där, tjackisar, benzotorskar, men fortsätt du, han som har den historiken med opiater ”ska absolut inte ha,” du lever i en drömvärld, de skulle lägga ner hela skiten om de bara kunde ha de som sköter sig 110% där, jag sköter mig på precis allt bara det att jag är öppen för att kunna unna mig extra då och då på helgerna; precis så en skötsam patient som går där gör, något de förstår att en del också kommer göra, vi är ju som sagt missbrukare i grunden. Har tagit tag i väldigt många delar så bespara dig att kasta skit på mig bara för jag är öppen om en vanlig grej att göra.
Vem vet, jag kanske inte kommer känna behovet av det om jag får rätt dos, har det slagit dig någon gång? Att jag det fakto har låg dos och ALLA missbrukare hade resonerat så om
de gick med ständigt drogsug.
Du skulle bara veta hur väl en människa som mig stämmer överrens med att faktiskt få metadon i och med min historik.