2024-04-30, 21:08
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Gör det? Såg väldigt ödsligt ut sist jag åkte förbi. En gigantisk grusparkering och inget annat typ.
Det du ser är baksidan. Bebyggelsen ligger mellan ishall och havet. Men mest villor och rätt tråkiga 70-tals typ.
Citera
2024-04-30, 23:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det du ser är baksidan. Bebyggelsen ligger mellan ishall och havet. Men mest villor och rätt tråkiga 70-tals typ.

Söder om arenan ligger det typ noll bebyggelse, norr om en del. Men i kronoskogen och sibirien finns det typ inga bostäder.

Jag undrade bara vad alla de tusentals bostäder skulle byggas?
Citera
2024-05-01, 05:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Söder om arenan ligger det typ noll bebyggelse, norr om en del. Men i kronoskogen och sibirien finns det typ inga bostäder.

Fridhem https://www.engelholm.se/trafik-och-stadsplanering/kommunala-bygg--och-infrastrukturprojekt/projekt/2018-07-19-fridhem---bo-nytt-nara-och-bra-angelholm.html
I Skogsområdet mellan Catena o centrum
https://www.engelholm.se/download/18.4cab0df4186f7bb6f39c92/1680678423393/Bilaga%202.%20Planbeskrivning%2023-03-14.pdf

Samt

Vegeljung lite S arenan mot havet vid en ny Golf o konferensanläggning
https://www.hd.se/2023-10-24/nytt-bostadsomrade-snart-startklart/
Citera
2024-05-01, 11:36
Medlem
Citat:

När inte kommunen går in och bygger arenor för flera hundra miljoner eller än mer så får man ta den plats som man mäktar med att betala för.
Skattebetalarna i Göteborg ska nu bekosta en ny arena inne i Göteborg för Frölunda samt en ombyggnad av Frölundaborg så Frölunda kan kan samla sin träning och kontorsverksamhet under samma tak och dessutom bygger kommunen en ny hall för Frölundas träningsverksamhet.

Men Frölunda tar absolut inte emot en enda krona ifrån kommunen 😂
Citera
2024-05-01, 11:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
När inte kommunen går in och bygger arenor för flera hundra miljoner eller än mer så får man ta den plats som man mäktar med att betala för.
Skattebetalarna i Göteborg ska nu bekosta en ny arena inne i Göteborg för Frölunda samt en ombyggnad av Frölundaborg så Frölunda kan kan samla sin träning och kontorsverksamhet under samma tak och dessutom bygger kommunen en ny hall för Frölundas träningsverksamhet.

Men Frölunda tar absolut inte emot en enda krona ifrån kommunen 😂

Jaså, gissa vem som finansierade Marconi-hallen.
Citera
2024-05-01, 11:53
Medlem
Citat:
Jaså, gissa vem som finansierade Marconi-hallen.
Vad har det med Frölundas stora ekonomiska hjälp av skattebetalarna i Göteborg att göra?
Ni som tar emot exakt noll kronor ifrån kommunen 😂
Citera
2024-05-30, 15:14
Medlem
perry2s avatar
Rögle har årsmöte 12 juni.
Några siffror kom ut idag.

"under torsdagen presenterade klubben sitt bokslut för 2023/2024. Rögle går 2 miljoner plus, samtidigt uppgick omsättningen till 221 miljoner kronor. Det är rekord med bred marginal – närmare bestämt en ökning med 31 miljoner från ifjol.
– Jag är otroligt stolt över det stora ansvarstagandet i organisationen och hur vi metodiskt fortsätter jobba med utveckling i hela klubben. Den ekonomiska tillväxten gör det möjligt för oss att fortsätta investera i hela den sportsliga verksamheten (akademi, junior, dam & herr) samt i vårt växande samhällsengagemang, säger klubbdirektören Daniel Koch
Citera
2024-05-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rögle har årsmöte 12 juni.
Några siffror kom ut idag.

"under torsdagen presenterade klubben sitt bokslut för 2023/2024. Rögle går 2 miljoner plus, samtidigt uppgick omsättningen till 221 miljoner kronor. Det är rekord med bred marginal – närmare bestämt en ökning med 31 miljoner från ifjol.
– Jag är otroligt stolt över det stora ansvarstagandet i organisationen och hur vi metodiskt fortsätter jobba med utveckling i hela klubben. Den ekonomiska tillväxten gör det möjligt för oss att fortsätta investera i hela den sportsliga verksamheten (akademi, junior, dam & herr) samt i vårt växande samhällsengagemang, säger klubbdirektören Daniel Koch

som sagt tidigare pengar är inga problem. Bra skött klubb tillskillnad från många andra i ligan *host host* Redhawks.
Citera
2024-06-11, 22:24
Medlem
Positiva siffror även i Linköping, mycket tack vare ökad publik och NHL-ersättning (Bystedt och Wagner). 5,4 miljoner kronor med en omsättning på 173 miljoner.

Citat:
Vinsten innebär att det egna kapitalet just nu ligger på drygt 13 miljoner, vilket gör att man med råge klarar SHL-hockeyns licenskrav på åtta procent av koncernens omsättning inför nästa säsong. Däremot är det ännu inte riktigt i hamn med kravet på tio procent för 2025/26.
Citera
2024-06-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Positiva siffror även i Linköping, mycket tack vare ökad publik och NHL-ersättning (Bystedt och Wagner). 5,4 miljoner kronor med en omsättning på 173 miljoner.

Fick de inge för Högberg, gick inte han till nhl eller minns jag fel?
Citera
2024-06-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Fick de inge för Högberg, gick inte han till nhl eller minns jag fel?
Man får ju bara ersättning när spelare skriver sitt första NHL-kontrakt, så den ersättningen mottog man säsong 16/17 då han skrev på för Ottawa.
Citera
2024-06-12, 19:05
Medlem
perry2s avatar
Klubb -- Publik GrundS + Play Off ---- Omsättning

LHC-- 159 500+ 16300= 175 800 st Omsättning 175 milj

Rögle --157 700 + 43 800= 201 500 st Omsättning 221 miljoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto