2024-06-12, 15:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du är sjuk i huvudet. Ingen delar din syn.
Du som rättshaverist vill bara klandra staten för allt ont som händer.
Helt ointressant att ha dig här i tråden, som sagt ta clownerierna och gå.
Jaha så du menar att IVO har fel också? Är IVO rättshaverister?

Läs vad IVO skriver istället för att skjuta brevbäraren. Det är ord och inga visor.

https://www.ivo.se/aktuellt/nyheter/2020/lilla-hjartat-ivo-vitesforelagger-norrkopings-kommun/

Vad jag kan se så stämmer nästan alla Fia säger om lilla hjärtat, minus att det skulle vara ett trauma för flickan att bo på familjehemmet där hon faktiskt hade det bra. Traumat handlade om hemflytten där föräldrarna gavs alldeles för mycket utrymme i sina önskemål. Där har hon helt fel. Men det var väl det enda felet jag kunde hitta i hennes påstående.

Det finns inget som säger att denna tråd bara är för föräldrahatande soc-fans. Nu pratar jag ju faktiskt om huvudpersonen i tråden så det måste ju vara on topic.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-12 kl. 15:17.
2024-06-12, 15:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Kan inte fatta att mina skattepengar slängs på människor som Marlene och Kurt. Helt sinnessjukt vilket resursslöseri..
2024-06-12, 15:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kan inte fatta att mina skattepengar slängs på människor som Marlene och Kurt. Helt sinnessjukt vilket resursslöseri..

Kan du berätta hur det tekniskt går till när dina samhället slösar dina skattepengar på mig? Det är jag mycket nyfiken på. Var ligger min kostnad?

Däremot läggs det potentiellt oerhörda summor på felaktiga LVU. Det borde uppröra dig om du tycker att du betalar för mycket skatt.

Varför vill du betala för felaktiga LVU i onödan och plåga föräldrar och deras barn?
2024-06-12, 15:38
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Fortfarande Lejonmamma2024 som gäller?
Nä, Lejonmamma18 nu.
2024-06-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nä, Lejonmamma18 nu.
Dom tränar inte min son , jevfla maffia säger M , hon har pratat ofta om träning gällande sonen och hans snygga kropp , pojken skulle precis fylla 5 när han omhändertogs och inte ägnar man tid åt aktiv styrketräning med så små barn , barngympa i grupp och knattefotboll mm är vad som gäller dvs bara på skoj om de tycker att det är roligt
2024-06-12, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och du också som dessutom påstår dig jobba på soc.

Var påstår jag det? Citera tack. Använd samtliga Flashbacktrådar jag postat i om du känner att du behöver.
2024-06-12, 17:09
Avslutad
Citat:
Som vanligt hänger du inte med och vet inte vad du pratar om. Tillbaka till den döda soctråden och ta med dig dina hjärndöda trådvänner dit så kan ni fortsätta övertyga varandra.
Vi pratar om FU och deras medlemmar. Lilla hjärtat är relevant.

Citat:
Det är ju det jag försöker berätta för dig. Du har inte den blekaste aning vad denna tråd handlar om.

Den handlar inte om soc och LVU även om det är en del av de inblandades liv. Utan det handlar i förstahand om FU och deras ”medlemmar”. Fia mfl tar jämt upp lilla hjärtat som något försök att skylla på hur soc gjort bort sig och orsakat ett barns död när det är raka motsatsen.

Igen. Outbildade och obildade gaphalsar som fångar varje tillfälle att blotta sin oförmåga att tänka kritiskt, logiskt, analytiskt. Den generella läsförståelsen verkar också vara bristfällig. Det enda det finns gott om är envishet och gränslös fantasi.
2024-06-12, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon ljög i liven när hon påstod att föräldrarna började knarka när flickan föddes , barnet föddes med abstinens och övergavs på sjukhuset och mamman valde istället fentanyl

Ljuger eller sprider desinformation? Palm tillhör gruppen desinformatörer och det som präglar dem är att de tar sin egenkomponerade uppfattning som sanning och sprider det som fakta.

Citat:
De var missbrukare innan flickan föddes , det missbrukades under graviditeten och började missbruk så snart mamman lämnade sjukhuset utan barnet som hon valde att lämna där , hon togs av polis med narkotika kort tid efter

Ska vi tala om Esmeraldas föräldrar så ska det nämnas att de innan Esmeralda föddes BÅDE var 1) missbrukare 2) kriminella 3) led av psykisk ohälsa. En mix som garanterar alldeles för begränsad föräldra- och omsorgsförmåga.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-06-12 kl. 17:24.
2024-06-12, 17:25
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Igen. Outbildade och obildade gaphalsar som fångar varje tillfälle att blotta sin oförmåga att tänka kritiskt, logiskt, analytiskt. Den generella läsförståelsen verkar också vara bristfällig. Det enda det finns gott om är envishet och gränslös fantasi.

Läsförståelsen är skrämmande låg. Förmågan att feltolka otroligt hög.
Även fast Fia rakt ut säger en sak lyckas Filip och Kurre höra totalt andra saker.
Spännande helt klart med så livlig fantasi.
2024-06-12, 17:26
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Dom tränar inte min son , jevfla maffia säger M , hon har pratat ofta om träning gällande sonen och hans snygga kropp , pojken skulle precis fylla 5 när han omhändertogs och inte ägnar man tid åt aktiv styrketräning med så små barn , barngympa i grupp och knattefotboll mm är vad som gäller dvs bara på skoj om de tycker att det är roligt
Ja jag har också reagerat på det och nu klagar hon på att de som har honom är feta och lata så barnet får ingen träning. Jag antar att det är språkförbistring för det är helt skevt att kalla ett litet barn för snygg imo.
Sen detta eviga tjat om att de har gjort honom sjuk. De ringer och säger han är sjooook!
De frågade om han haft förkylningsastma innan. Men hon är väldigt känslig för allt och skriker om en mygga kommer nära eller det regnar på henne så det är väl därför hon överdriver så om det antar jag.
2024-06-12, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja jag har också reagerat på det och nu klagar hon på att de som har honom är feta och lata så barnet får ingen träning. Jag antar att det är språkförbistring för det är helt skevt att kalla ett litet barn för snygg imo.
Sen detta eviga tjat om att de har gjort honom sjuk. De ringer och säger han är sjooook!
De frågade om han haft förkylningsastma innan. Men hon är väldigt känslig för allt och skriker om en mygga kommer nära eller det regnar på henne så det är väl därför hon överdriver så om det antar jag.

Är inte LM från Brasilien? Brasilianarna tillhör ett av världens mest utseendefixerade folk. De är extrema, ingen kommer undan deras kritiska granskning och snäva ideal.
2024-06-12, 17:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ljuger eller sprider desinformation? Palm tillhör gruppen desinformatörer och det som präglar dem är att de tar sin egenkomponerade uppfattning som sanning och sprider det som fakta.
Det är exakt detta som soc gör i sina barnutredningar.

Citat:
Ska vi tala om Esmeraldas föräldrar så ska det nämnas att de innan Esmeralda föddes BÅDE var 1) missbrukare 2) kriminella 3) led av psykisk ohälsa. En mix som garanterar alldeles för begränsad föräldra- och omsorgsförmåga.

Ja det är ett 100% korrekt LVU och barnen borde inte fått komma hem överhuvudtaget givet omständigheterna. Men alla LVU är inte som detta extrema exempel. Det finns många ytterst tveksamma fall, där barnen lika gärna kan bo hemma. Men soc vägrar för att de kan och tål inte att bli ifrågasatta som de primadonnor de är och för att de av någon outgrundlig anledning missbrukar LVU, istället för att hjälpa familjerna i deras egna bostad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in