Citat:
Jag har också reagerat på detta. Börjar tro att vi faktiskt har att göra med en riktig psykopat. Håller med.
Man märker också att det är något uppenbart skevt i huvudet på honom. Han blir inte alls upprörd eller skäms det allra minsta när åklagaren (eller i flera fall t o m en uppenbart irriterad domare) konfronterar honom med alla hans lögner. Eller visar hur hans uppgifter plötsligt förändras och motsäger sig själva under förhörens gång.
"Nej, det kan jag inte minnas."
"Ja precis, det var en lögn bara."
En sidopassus som blir frapperande är att han inte på något sätt uttrycker någon som helst saknad efter S, eller sorg över hennes + hans ofödda sons död.
Samma tonläge, rakt igenom.
Man märker också att det är något uppenbart skevt i huvudet på honom. Han blir inte alls upprörd eller skäms det allra minsta när åklagaren (eller i flera fall t o m en uppenbart irriterad domare) konfronterar honom med alla hans lögner. Eller visar hur hans uppgifter plötsligt förändras och motsäger sig själva under förhörens gång.
"Nej, det kan jag inte minnas."
"Ja precis, det var en lögn bara."
En sidopassus som blir frapperande är att han inte på något sätt uttrycker någon som helst saknad efter S, eller sorg över hennes + hans ofödda sons död.
Samma tonläge, rakt igenom.
Tänkte du på när åklagaren pressade honom på om han hade bestämt sig om han skulle lämna Saga eller inte. Han var uppenbart obekväm med att någon annan försökte påverka hans liv. Jag börjar undra om det var den utlösande faktorn — att han började hata Saga intensivt för att hon försökte pressa honom att fatta beslut om sin egen framtid.
Citat:
It takes one to know one…
Massi Fritz var jävligt vass. Hon klädde verkligen av hans lögner och visade hur patetiska dom/han framstår.
Först där kunde man skönja några sprickor i den oberörda fasaden.
Först där kunde man skönja några sprickor i den oberörda fasaden.
Citat:
[pÄr nu ännu mindre övertygad om att HR kommer att ändra TR:s dom. A lyckades bara med två saker under förhören: att inte ha en enda trovärdig förklaring som skjuter ner åklagarens indicier, och att framstå som exakt så känslokall som en flickväns-/barnamördare måste vara.
Snubben kommer att tillbringa mååånga år bakom lås och bom.
Snubben kommer att tillbringa mååånga år bakom lås och bom.
Precis, jag tror han saboterat sina möjligheter att få sänkt straff. En usel försvarsstrategi. Hans advokat imponerad inte på mig heller.