2024-06-11, 23:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Håller med.
Man märker också att det är något uppenbart skevt i huvudet på honom. Han blir inte alls upprörd eller skäms det allra minsta när åklagaren (eller i flera fall t o m en uppenbart irriterad domare) konfronterar honom med alla hans lögner. Eller visar hur hans uppgifter plötsligt förändras och motsäger sig själva under förhörens gång.
"Nej, det kan jag inte minnas."
"Ja precis, det var en lögn bara."

En sidopassus som blir frapperande är att han inte på något sätt uttrycker någon som helst saknad efter S, eller sorg över hennes + hans ofödda sons död.
Samma tonläge, rakt igenom.
Jag har också reagerat på detta. Börjar tro att vi faktiskt har att göra med en riktig psykopat.
Tänkte du på när åklagaren pressade honom på om han hade bestämt sig om han skulle lämna Saga eller inte. Han var uppenbart obekväm med att någon annan försökte påverka hans liv. Jag börjar undra om det var den utlösande faktorn — att han började hata Saga intensivt för att hon försökte pressa honom att fatta beslut om sin egen framtid.
Citat:
Massi Fritz var jävligt vass. Hon klädde verkligen av hans lögner och visade hur patetiska dom/han framstår.
Först där kunde man skönja några sprickor i den oberörda fasaden.
It takes one to know one…

Citat:
[pÄr nu ännu mindre övertygad om att HR kommer att ändra TR:s dom. A lyckades bara med två saker under förhören: att inte ha en enda trovärdig förklaring som skjuter ner åklagarens indicier, och att framstå som exakt så känslokall som en flickväns-/barnamördare måste vara.

Snubben kommer att tillbringa mååånga år bakom lås och bom.

Precis, jag tror han saboterat sina möjligheter att få sänkt straff. En usel försvarsstrategi. Hans advokat imponerad inte på mig heller.
Citera
2024-06-12, 03:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
jag tror han saboterat sina möjligheter att få sänkt straff. En usel försvarsstrategi. Hans advokat imponerad inte på mig heller.

Du anser kanske att 22-åringen ska byta advokat till hovrätten?

Vad tror du förresten om hans chanser i hovrätten, brukar inte de ställa högre krav på bevisningen?
Citera
2024-06-12, 06:26
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Skillnad på rasisister och patrioter
Rasist är vad patrioten kallas av de som hatar Sverige...
Citera
2024-06-12, 06:32
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du anser kanske att 22-åringen ska byta advokat till hovrätten?

Vad tror du förresten om hans chanser i hovrätten, brukar inte de ställa högre krav på bevisningen?

Jag tänker inte råda andra om val av advokat men jag skulle inte bli förvånad om Am*n byter. Har dock för mig att han begärde denne Soran Abbaszadeh själv.
Sen måste man ha i åtanke att advokaten har lojalitetsplikt mot sin klient och måste lägga upp försvaret med utgångspunkt från att klientens berättelse är sann. I detta fall har advokaten fått en enormt svår uppgift då klienten ändrar sig så frekvent och erkänner att han ljuger på många punkter. Vete fan om ens Silbersky hade rott i land en såpass läckande båt.

Hovrätten ska inte ställa andra krav på bevisningen än tingsrätten. Däremot kan hovrätten göra en ny värdering av specifika bevis beroende på vad parterna åberopar. Sen kan det ju läggas fram kompletterande bevisning.
Men i grunden är det samma bevismaterial som gås igenom.
Bland annat kommer hovrätten att lyssna igenom de inspelade vittnesförhören från tingsrätten.

Problemet i just detta fall är att Am*n underminerat sitt försvar genom att ändra sig så mycket att han tvingas erkänna att han ljugit på många punkter.
På grund av detta kan jag inte se att hovrätten kan göra en väsentligt annorlunda värdering av hans trovärdighet än vad tingsrätten gjorde.

Hade han haft vett att hålla en konsekvent linje med lögnerna såsom t.ex. Tishko Ahmed (Wilma Anderssons mördare) eller Fredrik Svensson (Marina Johanssons mördare) så tror jag han hade haft större möjlighet att få straffet sänkt till 18 år. Fredrik blev ju t.o.m. frikänd i hovrätten första gången innan kroppen hade hittats.

Men nu tror jag att Am*n själv bränt de möjligheterna. Så jag lutar åt att hovrätten fastställer domen.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-06-12 kl. 06:38.
Citera
2024-06-12, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Svårt att säga. Håller på att lyssna mig igenom rättegången och har inte kommit till D ännu. Återkommer när jag hört henne.

Vad gäller Am≠n så tror jag definitivt att han skulle kunna tänka ut en sådan plan och övertala en förälskad, strulig tjej att hjälpa till.
Han är en empatistörd opportunist som skiter i de långsiktiga konsekvenserna av sitt handlande.
Däremot är han bra på att lösa problem kortsiktigt med lögner och manipulation.
Åklagaren fick honom mycket skickligt att måla in sig i ett hörn där han var tvungen att erkänna att han ljuger friskt för att rädda sitt eget skinn.

Ja, återkom efter du lyssnat på förhöret.
Förhöret i sig är alldeles för tidigt att släppa diskussionerna om. Så snälla alla ni som har tid, lyssna på Dianas förhör och skriv sen er teori om hennes involvering i mordet här eller er teori om varför hon skyddar Amin.
😵
Citera
2024-06-12, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Håller med.
Man märker också att det är något uppenbart skevt i huvudet på honom. Han blir inte alls upprörd eller skäms det allra minsta när åklagaren (eller i flera fall t o m en uppenbart irriterad domare) konfronterar honom med alla hans lögner. Eller visar hur hans uppgifter plötsligt förändras och motsäger sig själva under förhörens gång.
"Nej, det kan jag inte minnas."
"Ja precis, det var en lögn bara."

En sidopassus som blir frapperande är att han inte på något sätt uttrycker någon som helst saknad efter S, eller sorg över hennes + hans ofödda sons död.
Samma tonläge, rakt igenom.

Massi Fritz var jävligt vass. Hon klädde verkligen av hans lögner och visade hur patetiska dom/han framstår.
Först där kunde man skönja några sprickor i den oberörda fasaden.

Är nu ännu mindre övertygad om att HR kommer att ändra TR:s dom. A lyckades bara med två saker under förhören: att inte ha en enda trovärdig förklaring som skjuter ner åklagarens indicier, och att framstå som exakt så känslokall som en flickväns-/barnamördare måste vara.

Snubben kommer att tillbringa mååånga år bakom lås och bom.

Det är gott att läsa det du skriver. Han är en falsk arrogant jävel som med lögner tror sig veta bäst och komma undan med dubbelmord..

Nu satt på plats. '

Hans dominanta mamma får nu hälsa på honom bakom galler. Hon får väl baka in en fil i ett bröd och hoppas han kan fila sig ut.

Egentligen borde detta fall bli en tankeställare för muslimer. Deras tilltro till sig själva fick sig en rejäl törn. Men, de lär sig nog aldrig. Sedelärande historier för dessa medeltidsmänniskor är inget de tar till sig. Att skrika att gud är störst är det enda de kan. Korkade är de!
Citera
2024-06-12, 09:14
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Ja, återkom efter du lyssnat på förhöret.
Förhöret i sig är alldeles för tidigt att släppa diskussionerna om. Så snälla alla ni som har tid, lyssna på D*anas förhör och skriv sen er teori om hennes involvering i mordet här eller er teori om varför hon skyddar Am*n.
😵

Det ska jag definitivt försöka. Behöver också läsa igenom telefonanalysen om kontakterna mellan D*ana, Am*n och Saga för att förstå vem som initierade respektive kontakt.
Am*ns utsagor om den punkten under rättegången väcker en del frågor.
Citera
2024-06-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Vadå ingen normal människa? Är ju exakt som person skriver. 100% föräldrarnas fel att han döda Saga. Hade dom anpassat sig efter svenska samhället och inte levt kvar i Somalia fast i Sverige så hade Saga levt idag.
Han ville inte dra skam över sin familj så istället är idioten så jävla fucking dum att han dödar sin höggravida tjej för att denna fegis inte vågar säga tills sin familj att han är med en vit kvinna som blivit gravid. Enklaste hade varit att säga till Saga jag kan inte fullfölja detta för vill inte dra skam över min familj. Är bara därför han döda Saga och det är för heder inget annat.

Som du skriver, denne idiot ville inte dra skam över sin familj...

Definitionen på skam, måste diskuteras nu när Sverige berikats med dessa efterblivna mördare som tycker det är heder att mörda en gravid kvinna. Vi noterar att denne mördare inte har skam i kroppen enligt våra normer! Hans skam är destruktiv och beror på att gemenskapen med klanen är viktigare än en kvinna och hennes barns liv. Det mördaren lärt sig i hemmet är grooming till ett kriminellt sinne och leverne. Det är föräldrarnas och släktens ansvar då de borde ha insett att deras idiotiska hedersbegrepp inte kommer funka i Sverige.

Jag anser att deras kultur leder till kriminalitet då efterlevnaden av hedersbegrepp är olika gärningar som är kriminella enligt vår rättsordning. Det betyder att föräldrarna saknar förutsättningar att vara laglydiga medborgare.

Enklaste lösningen på detta "problem" hade att göra slut, och låta Saga bli en helt vanlig ensamstående mamma. Frånvarande pappor har högre status än mördare i Sverige. Men oavsett vad denne skithög hade gjort i livet, har han ingen heder i behåll eftersom han och hans familj vet inte skillnaden mellan rätt och fel.
Citera
2024-06-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja,som många andra killar ,eftersom de är upplärda att i Sverige är det kvinnans rätt att bestämma över om fostret skall få leva eller ej !

Finns ingen som helst rätt utav den blivande pappan att bestämma över det .
Därför borde alla killar/ karlar ifrån andra kulturer Akta sig noga för att ligga med svenska tjejer/ kvinnor ,
eftersom här i landet prioriteras ensamstående kvinnor med barn ;
just för att slippa bestämmande män som vill söndra och härska!
Allt för att kvinnor skall få lugn och ro i sin mammaroll !

Så det är bäst att karlar ifrån andra kulturer börjar uppskatta sina egna kvinnor bättre ; de som är upplärda att följa hederslagarna ifrån den kultur de är uppföda i .

Låt oss andra vara ,tack !

S*gas tanke innan hon blev dödad måste ha varit : - MITT BARN ! MITT BARN ! Skada inte mitt barn ! !

Fruktansvärt sorgligt !
Omänskligt !

Ps.
Vi är upplärda i skolan att vara självständiga ,kunna ta hand om oss själva utan en man ( vi kan till och med bli med barn nuförtiden utan en man )vi har blivit upplärda att kunna stå på egna ben utan någon slags beroende utav släkt och familj

Allt detta har gjort oss i det här landet alldeles för starka inombords för att stå ut med en nedlåtande man . Inget för oss .

Blir bara otrevligt . Sådana män utan respekt för kvinnan ( förutom deras egen mor ) är bara tråkigt och ger ingen möjlighet till eget intelligent tänkande .

Vi är för intelligenta för dessa män .

Vi har lärt oss att ifråga sätta männen i skolan ,och att leva på lika villkor sen typ 200 år tillbaka ,sedan kvinnan fick rösträtt osv.

Så akta er för oss.

I detta landet är alla lika mycket värda ; Kvinna som man.

Detta anser våra pappor som är upplärda likadant med att respektera kvinnor ; även om de är ogifta eller har barn sen tidigare med någon annan man .

Alla andra svenska svenskar tycker likadant ( kallas medmänsklighet ), så det är så det är .

Därför funkar inte sådana relationer ,med två olika kulturer.
Då måste man kunna jämna,och svenska kvinnor för allt i världen INTE bli bestämda över !
Vi har vår egen lön = våra egna pengar ,SÅ vi är inte beroende utav någon översittare till man . NOPE !
Svenska( riktiga svenska killar ) killar, gillar självständiga tjejer !

Vi ser inte ner på någon . Jo de som dödar någon ! De personerna tycker vi INTE om !!

Det viktigaste i vårat land är respekten till goda snälla människor .

De som dödar ( av heder ) är för oss som dassiga hundar som skall bo i öknen . Värdelösa !
Så tycker alla riktiga svenskar .

Så då kanske ni inser att problemen är så pass stora, när det gäller skillnaden på hur man lever - så det är lika bra att skita i varandra helt enkelt .

Håller med! Har du möjligtvis lyssnat på rättegången och mer specifikt vittnet Devin som pratar om hedersförtryck och hur söner/döttrar uppfostras? Väldigt intressant speciellt när han pratar om relationen mellan son och mamma i ett hedersrelaterat sammanhang.

Del 4/4 av rättegången
Citera
2024-06-12, 12:25
Medlem
bellesbluess avatar
Hur mår pundaren och slampan ”Diana” idag? Horan har ju noll backup från varken familj eller orten (vad jag har hört gällande orten iaf)
Var det värt att suga Amins kuk nu i efterhand?
En gång slampa alltid slampa.
Citera
2024-06-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hur mår pundaren och slampan ”Diana” idag? Horan har ju noll backup från varken familj eller orten (vad jag har hört gällande orten iaf)
Var det värt att suga Amins kuk nu i efterhand?
En gång slampa alltid slampa.
Fast hon försökte väl ändå varna Saga!
Citera
2024-06-12, 13:01
Medlem
bellesbluess avatar
Hur skulle Amin känna ifall någon behandlade hans mamma och lillasyster så som han behandlade Saga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in