2024-06-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Ja, vad sa jag för ett par veckor sen..Hon kommer försöka hålla sig fast genom att ge sken av ett syskonförsök 😉 Hennes ig är baserad på det så det är ju den content som gjorde att kontot blossade upp, hon är lika ostabil som det svenska vädret på midsommar. Sen är ju Carma gravid med så hon måste hinna ikapp nu de andra med flera barn på g eller som redan har. Hon kommer ändra sig 100 ggr om innan hennes planer blir verklighet. Att tjäna nästan 1 mille förra året så hade jag kunnat spara minst kontantinsats för ett hus i Ss. Han tjänar ju runt 4-500k om året så hur de inte kan göra det är ett under. Sen har ju Hanna faktiskt pluggat 90% av hennes liv hahha så nu är det bra läge att plugga igen, inte för att det ger henne ett jobb hon faktiskt vill jobba med utan snarare så Bill hon göra det för att kunna ha L på förskolan , nu vet jag inte hur man ställer "influenser"yrket mot rätten att få gå heltid på förskolan men kan tänka mig att de vill ha underlag på timmar/schema för att hon ska kunna ha L där. Sen en annan sak som hon sa "vill bo nära släkten för att de ska kunna hämta L från förskolan, hihi snälla H..förskolan du med stor sannolikhet kommer välja ligger typ tvärs över parkeringen i Ss 🤣🤣

På mitt barns förskola går det ett gäng influensers ungar. Dem flesta har satts på förskola runt ettårsdagen och många av dem går absolut heltid så iallafall i Stockholm har man rätt till 40h/vecka om man är influenser.
Citera
2024-06-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag fattar inte hur man lyckas göra av med så mycket pengar på bara skit? Deras inredning är dessutom svinbillig. Det är liksom Ikea och Rusta??
De kunde leva på Keboffs lön då hon vägrade jobba pga försökte bli gravid.

Efter en snabb googling ligger det lite hus ute i deras by för 1,5-2 mille. Det är 300 000 i kontantinsats. Så om de hade levt på hans lön som innan hade hon nästan kunnat köpa ett hus kontant! Alltså ångesten hon borde ha av att vara så usel på ekonomi??

Jag hade fått panik av att låta pengarna rinna mellan fingrarna, jag har stenkoll på mina pengar. Därför har vi lyckats köpa ett hus dessutom. Men så duger min gamla Volvo också några år till 😂

Jag och mannen köpte vårt hus för över 20 år sen då var vi i tidiga 20 års åldern, med betydligt mycket lägre inkomster än idag och då lyckades vi lägga undan och spara varje månad. Hur man inte kan spara pengar på 2 inkomster och med deras inkomster är märkligt. Även idag så kan vi lägga undan och spara både till barnen, oss och buffert för husets renoveringar mm. Med deras inkomster kan de lätt lägga undan Kebabens lön och då är kontantinsatsen säkrad på mindre än 1 år
Citera
2024-06-12, 10:23
Medlem
Vad har vi nu? Fyll på om jag missat något.

- Malmö/asiatisk affär
- Lars säng
- Packvideo inför Turkiet
-Livet del 2
Citera
2024-06-12, 10:29
Medlem
Citat:
Jag fattar inte hur man lyckas göra av med så mycket pengar på bara skit? Deras inredning är dessutom svinbillig. Det är liksom Ikea och Rusta??
De kunde leva på Keboffs lön då hon vägrade jobba pga försökte bli gravid.

Efter en snabb googling ligger det lite hus ute i deras by för 1,5-2 mille. Det är 300 000 i kontantinsats. Så om de hade levt på hans lön som innan hade hon nästan kunnat köpa ett hus kontant! Alltså ångesten hon borde ha av att vara så usel på ekonomi??

Jag hade fått panik av att låta pengarna rinna mellan fingrarna, jag har stenkoll på mina pengar. Därför har vi lyckats köpa ett hus dessutom. Men så duger min gamla Volvo också några år till 😂
Det är just det som är hennes problem. Att det spelar ingen roll hur mycket pengar hon får. Hon kommer att spendera så mycket hon kan så fort de landar på kontot. Det ska åkas iväg och det ska beställas och grejas meddetsamma så hon kan inte vänta tills de hittar ett hus. Då är pengarna nästan slut och då får hon panik för hon vill inte lägga "alla" som är kvar på ett hus för då har hon inget kvar att shoppa för.
Men nu ska hon visa ikväll vad för onödigt hon handlat på gekås. Ser ut som om det gått fram en tornado i hennes hem efter att hon slitit ut allt från kassarna. Hon är som ett barn på julafton. Detta är livet för Hanna, nu mår hon allra bäst, det hör man på hennes röst. Hoppas hon får undan alla plastpåsar mm innan L får tag i dem.
Jag poppar popcorn igen
Citera
2024-06-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Det är just det som är hennes problem. Att det spelar ingen roll hur mycket pengar hon får. Hon kommer att spendera så mycket hon kan så fort de landar på kontot. Det ska åkas iväg och det ska beställas och grejas meddetsamma så hon kan inte vänta tills de hittar ett hus. Då är pengarna nästan slut och då får hon panik för hon vill inte lägga "alla" som är kvar på ett hus för då har hon inget kvar att shoppa för.
Men nu ska hon visa ikväll vad för onödigt hon handlat på gekås. Ser ut som om det gått fram en tornado i hennes hem efter att hon slitit ut allt från kassarna. Hon är som ett barn på julafton. Detta är livet för Hanna, nu mår hon allra bäst, det hör man på hennes röst. Hoppas hon får undan alla plastpåsar mm innan L får tag i dem.
Jag poppar popcorn igen

Det är lite tragiskt att det är det enda som verkar göra henne glad, att shoppa. Hon har noll konsekvenstänk, att handlar man upp sina pengar ja då har man inte pengar till ett hus. Tycker för övrigt inte att dom ska köpa ett hus. Jag skulle ju vilja se HT hjälpa till med renoveringar, klippa gräs, rensa ogräs m.m.. aint gonna happen. Keboff kommer få göra allt själv mellan sina skift på fabriken för HT är trött av att ta hand om världens snällaste bebis.

Tycker att Keboff ska säga ifrån, hon bara utnyttjar honom och jag tycker han förtjänar bättre för han verkar väldigt snäll.
Citera
2024-06-12, 10:59
Medlem
Citat:
Det är lite tragiskt att det är det enda som verkar göra henne glad, att shoppa. Hon har noll konsekvenstänk, att handlar man upp sina pengar ja då har man inte pengar till ett hus. Tycker för övrigt inte att dom ska köpa ett hus. Jag skulle ju vilja se HT hjälpa till med renoveringar, klippa gräs, rensa ogräs m.m.. aint gonna happen. Keboff kommer få göra allt själv mellan sina skift på fabriken för HT är trött av att ta hand om världens snällaste bebis.

Tycker att Keboff ska säga ifrån, hon bara utnyttjar honom och jag tycker han förtjänar bättre för han verkar väldigt snäll.
Håller helt med er Hennes liv består i att shoppa. Det ger henne spänning och hon är som ett barn på julafton.
Noll konsekvenstänk.
Hus nej, det kommer aldrig att fungera.
Sen tycker jag också att Keboff borde säga till henne. För själv fattar hon inte.
Sen är hon skrämmande lat och jag skulle inte bli förvånad om han någonsin får vila ut.
Han förtjänar nåt bättre håller jag helt med dig om
Såg på hennes story att persiennerna var uppdragna. Bra där Dom åker väl ner så fort inspelningen är klar.
Jag tror att L kommer vara på förskolan på heltid

Sen undrar jag om hon köpt ett UV tält till L på Gekås. Eller om jag hade för bråttom när jag tittade Isåfall har hon härmat S L och det är inte första gången
Senast redigerad av tindraninni 2024-06-12 kl. 11:02.
Citera
2024-06-12, 11:07
Medlem
Hanna tar rekord idag. Hon har tappat 143 följare.
Citera
2024-06-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hanna tar rekord idag. Hon har tappat 143 följare.
Ja det är inte konstigt. När man får se bilder på en kaffekopp, kassar från gekås, inspelningar från hennes hårfix gång på gång, tallrikar med oaptitlig mat och annat helt ointressant. Ingenting från själva dagen som visar vad människor vill se. Människor tröttnar och hittar andra influensers att titta på som är mer intressanta.
Citera
2024-06-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Ja det är inte konstigt. När man får se bilder på en kaffekopp, kassar från gekås, inspelningar från hennes hårfix gång på gång, tallrikar med oaptitlig mat och annat helt ointressant . Ingenting från själva dagen som visar vad människor vill se. Människor tröttnar och hittar andra influensers att titta på som är mer intressanta.
Ja visst är det så. Bara skräp Det är absolut inte vad människor vill se.
Citera
2024-06-12, 11:34
Medlem
Citat:
Vad har vi nu? Fyll på om jag missat något.

- Malmö/asiatisk affär
- Lars säng
- Packvideo inför Turkiet
-Livet del 2

Dopet också eller hur
Citera
2024-06-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Dopet också eller hur

Ja just det. Det kom ju bara lite snabbt på dukningen men vi skulle väl få fler bilder. De borde vara klara.. så lång tid tar det inte.
Citera
2024-06-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Dopet också eller hur
Ja och vlogg 2 från Turkiet som tydligen skulle vara med innehållsrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto