2024-06-12, 06:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Så här långt få tunga namn.
Carl Bildt, Lasse Åberg och Oscar Stenström för väl anses som viktiga personer.
Birgitta Ohlsson instoppad för att journalister gillar henne och hon kan mala på om RASISM och så låtsas man att det är en högerperson, trots att hon ju är väldigt vänster.
”Jag vill avskaffa Sverige som en nation. Jag vill att vi ska bli en region i Europa.” - Birgitta Ohlsson i tidningen Fokus 2003. Vad mer för stollerier har hon sagt?
Citera
2024-06-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Snart släpps årets Sommarvärdar.
Precis som alltid när media i allmänhet och public service gör saker så tenderar det att bli navelskådande innerstads-trams från deras bubbla.

En KLIMATAKTIVIST känns helt självklart. Gärna okunnig, onyanserad och radikal.
Några flator, nån medial influencer utan något spännande att berätta om verkliga livet och givetvis 80 procent stockholmare.

Hela Sveriges public service!
Nu kör vi. Snart vet vi!

Uppdaterat med samtliga pratare:

Hittar varken klimataktivister eller flator.
Citera
2024-06-12, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Som vanligt en massa journalister och programledare. Två dirigenter känns som en för mycket. Önskar de släppte fram fler av de man får rösta fram. Kanske fem i stället för bara en.

Det är väl ingen av de som pratar som man kan rösta på och det är väl meningen, dvs aktiva politiker verkar bannlysta. Sedan tycker jag nog att 3 fd politiker (dvs nästan 10%) är tillräckligt många.
Citera
2024-06-12, 06:48
Medlem
ItsWednesdays avatar
I vanlig ordning är det inte mer än två-tre namn jag kan tänka mig att lyssna på.

Kom igen, Carl Bildt? Vilken gång i ordningen blir det? Finns väl tusentals fler intressanta och framförallt aktuella personer man borde kunnat låta komma till tals?
Citera
2024-06-12, 07:00
Medlem
Karlastars avatar
Åsa Romson. Dom var verkligen tvungna för att markera vart dom står. Public Service måste läggas ner.
Citera
2024-06-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hittar varken klimataktivister eller flator.

Cecilia Uddén är ju tillsammans med konstnären Elisabeth Olsson. Det måste väl räknas som att de är homosexuella?

Åsa Romson måste väl rimligen vara klimataktivist?

Fotbollspelaren förefaller straight men jag undrar om Judith Kiros är det. Förefaller som hon just flyttat ihop med en kvinna. Som precis bodde med en annan kvinna.

Men jag håller med om att det är färre än vanligt.
Citera
2024-06-12, 07:11
Medlem
Hur stort är det här egentligen? Bland riktiga människor alltså och inte mediamuppar. Det skrivs om det och tidningar recenserar men utanför den kretsen?
Citera
2024-06-12, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Åsa Romson. Dom var verkligen tvungna för att markera vart dom står. Public Service måste läggas ner.

Ser inget problem i att Romson sommarpratar. Problemet är likriktningen, det saknas helt motpoler.
Citera
2024-06-12, 07:14
Medlem
Polis2010s avatar
Public Service är det bästa vi har. Varför sänder de inte sommarpratare på P3,P4. Ibland skön musik utan Thomas Gylling. Kasta in halsoperatören Maccarachi och tokstollen Leif GW och sedan riksknaset Alexander Bard/Marko Lehtosalo.
Citera
2024-06-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ser inget problem i att Romson sommarpratar. Problemet är likriktningen, det saknas helt motpoler.

Nja, Carl Bildt är väl en politisk motpol till Romson.
Citera
2024-06-12, 07:26
Medlem
Full av vänstervridna och invandrare som vanligt i sann SR anda
Citera
2024-06-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nja, Carl Bildt är väl en politisk motpol till Romson.
Båda står för en extrem invandringspolitik och Carl Bildt är knappast en motpol i klimatpolitiken Romson förespråkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in